'רמי לוי': נפתח עוד עשרות סניפים עירוניים של 300-700 מ"ר

הרשת מפעילה כיום 55 סניפי דיסקאונט ובכוונתה לפתוח סניפים נוספים השנה ובשנה הבאה | הרשת מזהה פוטנציאל צמיחה של עשרים סניפים נוספים בלי לייצר קניבליזציה לסניפים הקיימים | לאחרונה השיקה החברה מרכז רובוטי גדול בבאר שבע האמור לספק בין 1,000-2,000 הזמנות און-ליין ביום | בימים הקרובים צפויה השקתו של מרכז לוגיסטי חדש "רמי לוי לעסקים" למכירה סיטונאית לבתי עסק, מוסדות ומכולות בצפון הארץ

סניף רמי לוי. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון השני של 2021 עם עלייה ברווח הנקי ברבעון של כ-69%, לכ-61 מיליון שקל – בעקבות השיפור בתנאי הסחר, יעילות המרכז הלוגיסטי, תרומת המותג הפרטי והמשך חיסכון בהוצאות התפעול. ההכנסות ברבעון צמחו בכ-4.3% לכ-1.59 מיליארד שקל – הודות לפתיחת סניפים חדשים לצד עלייה בפדיון חנויות זהות.

עוד רשמה הרשת שיא ברווחיות התפעולית הרבעונית בעשור האחרון: שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה בחדות לכ-5.73%, בהשוואה לכ-4.27% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-4.08% ברבעון המקביל אשתקד, הרשת גאה שהצליחה לשפר את הרווחיות לא על חשבון המחיר לצרכן אלא באמצעות שיפור תנאי הסחר, המרכז הלוגיסטי והמותג הפרטי והמשך הורדה של עלויות התפעול.

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה החברה על חלוקת דבידנד לבעלי המניות בסך של כ-50 מיליון שקל, המתווספת לחלוקה של 90 מיליון שקל מתחילת השנה.

עוד פורסם כי הרשת שואפת להרחיב את סניפי הדיסקאונט. כיום, רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 55 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). בכוונת החברה לפתוח עד סוף שנה הבאה עוד סניפי דיסקאונט. בנוסף, החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים.

כמו כן, בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולפתוח עוד עשרות סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף. 

עוד נמסר, כי בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת המכירות המקוונות, התקשרה החברה עם חברת פאבריק (לשעבר קומנסנס רובוטיקס) להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים עד סוף שנה הבאה, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. החברה מפעילה כיום שני מרכזים רובוטיים במרכז ת"א ובבאר שבע המיועדים למכירות מקוונות בלבד. החברה צפויה לפתוח מרכז רובוטי נוסף עד סוף השנה בפתח תקווה. המרכזים הרובוטיים צפויים לספק בין 1,000 ל-2,000 הזמנות מדי יום. בימים אלה, משיקה החברה  מרכז לוגיסטי חדש בצפון במסגרת "רמי לוי לעסקים".

כזכור, החברה השיקה ארנק דיגיטלי חדשני שיאפשר שירותים טכנולוגיים ופינסיים מתקדמים ללקוחות החברה וללקוחות מועדון הלקוחות של רמי לוי. במסגרת הארנק בכוונת החברה להציע ללקוחותיה גם מוצרי אשראי וביטוח. לאחר השקה מוצלחת נרשמו לשירות הארנק הדיגיטלי כמאה אלף לקוחות.

הרשת, בניהולו של רמי לוי, פועלת 45 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 55 סניפי סופרמרקט (מתוכם, 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). במקביל, החברה פועלת להרחבת פעילותה אל תוך מרכזי הערים הן באמצעות פתיחת סניפים עירוניים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות. לחברה כ-290,000 מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי. 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו מסכמים את הרבעון השני של השנה עם צמיחה בהכנסות ועלייה חדה ברווחים של קבוצת רמי לוי, תוך הקפדה על האסטרטגיה שאנחנו מקדמים מיום פתיחת הרשת – להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח ולא על חשבון איכות ושירות. ברבעון זה הצגנו שיא ברווחיות התפעולית הרבעונית במהלך העשור האחרון – הודות לשיפור בתנאי הסחר ויעילות המרכז הלוגיסטי במודיעין, לצד שמירה על היקף הוצאות תפעוליות מצומצם.

"לאור האתגרים שמציבה הקורונה בפני הציבור, הביטחון התזונתי שמעניקה רשת קמעונאית באמצעות אספקה יציבה וללא מחסורים היא חשובה ביותר. אנחנו פועלים בכדי למנוע עליות מחירים למרות בעיות ההובלה הימית עימם מתמודד השוק כולו, ובכדי שהעלויות לא יתגלגלו אל הלקוחות. המדינה חייבת לנסות ולפתוח את הפקק הימי ולסייע לקמעונאים בעולמות הסחר".

כתיבת תגובה