רמי לוי פרש, 'מחסני השוק' תרכוש את קואופ שופ

לאחר דיון סוער בבית המשפט המחוזי בירושלים: האיש והמותג רמי לוי החליט למשוך את הצעתו לרכישת רשת קואופ שופ • 'מחסני השוק' תרכוש את קואופ במחיר של 148 מיליון שקלים • נאמני הרשת: "מקווים להמשך שגשוג חנויות רשת הקואופ ושמירת מקום עבודתם של העובדים"

מחסני השוק סניף באר שבע |צילום אילוסטרציה, יח"צ

בהמשך לדיווח ב'ביזנעס' על הדיון המתמשך אתמול (שלישי) בבית המשפט בירושלים בנוגע למכירת רשת קואופ, נודע כי רמי לוי משך את הצעתו לרכישת הרשת לאחר שלא הצליח להתקדם במשא ומתן מול נציגי העובדים.

פרישתו של רמי לוי סללה את דרכה של רשת מחסני השוק לרכישת רשת קואופ, לאחר שאלו הציעו סכום של 148 מיליון שקלים, ובנוסף לכך הגיעו להסכם קיבוצי מול העובדים בנוגע לתנאי העסקתם והמשך העבודה שלהם בקואופ.

רשת קואופ כוללת למעלה מ-40 סניפים בפריסה ארצית, מתוכם כעשרה בירושלים. רשת "מחסני השוק" נוסדה בשנת 1996 בבאר שבע, היא כוללת כיום למעלה מ-20 סניפים שחלקם הגדול בדרום.

כפי שדיווחנו אתמול, השופט המתין לעמדת כונס הנכסים הרשמי של משרד המשפטים, על מנת לשמוע את דעתו, האם לאפשר לרמי לוי להגיע למשא ומתן עם העובדים או לאשר את מכירת הרשת למחסני השוק שהגיעו להסכמה עם ועד העובדים – למרות שהצעתם הייתה נמוכה ב-20 מיליון ש"ח מזו של רמי לוי.

כאמור, בשלב מסוים החליט רמי לוי "לחתוך" מהעסקה, כך שמחסני השוק נותרו היחידים שהציעו הצעה רלוונטית וגם הגיעו להסכמה עם העובדים.

בקביעת השופט אלכסנדר רון נכתב, כי "סיכום הנושא במתכונת שתבטיח את העובדים, ערך גלום בה, לרבות במישור החברתי והאנושי, שראוי לבתי המשפט לייחס לכך ערך רב. וכך נעשה גם במקרה זה. הצעת מחסני השוק מתקבלת כשהתמורה לקופת הנאמנים 148 מיליון שקל. הממונה על התחרות תעשה מאמץ להודיע בתוך שבעה ימים כי אישרה סופית האמור".

לאחר החלטת השופט רון, אמר אורי צרפי, יו"ר וועד העובדים של קואופ, כי הוא מברך על ההחלטה האמיצה של השופט, כאשר טובת העובדים עומדת לנגד עיניו. "מחסני השוק היתה החברה היחידה שניהלה איתנו מו"מ רציני וחתמה עם העובדים על הסכם קיבוצי".

בתגובה לדברים מסרו נאמני רשת קואופ רו"ח ברדיצב וד"ר שלמה נס כי הם מברכים את בית המשפט והשופט אלכסנדר רון על שהוביל הליך מקצועי, מהיר, ענייני ויעיל לטובת הנושים, העובדים וחברי האגודה. "ברצוננו לאחל הצלחה לבעלי רשת מחסני השוק בתקווה להמשך שגשוג חנויות רשת הקואופ ושמירת מקום עבודתם של העובדים. כמו כן אנו מודים לנציגי הממונה על התחרות שנרתמו ואפשרו את מכירת הרשת במהירות האפשרית תוך התחשבות במצב החירום אליה נקלעה הרשת". אמרו נאמני קואופ.

כתיבת תגובה