רמלה ולוד הן הערים עם עליית המחירים הגבוהה ביותר לשנת 2017

לפי נתוני מדד הנדל"ן של אתר יד2 המסכמים את שנת 2017 עולה גם כי תל אביב היא עיר היקרה ביותר בישראל ואילו טבריה היא הזולה ביותר

רמלה, רשמה עליה גבוה ביותר ב2017. צילום משה שי פלאש 90

נתוני מדד הנדל"ן של אתר יד2 המסכמים את שנת 2017 מגלים כי רמלה ולוד הן הערים עם עליית המחירים הגבוהה ביותר לשנת 2017, כשכל אחת מהן רשמה עלייה בשיעור של 10% במחירים. כך למשל אם בשנת 2016 מחירי הדירות ברמלה עמדו על 1.4 מיליון שקל, בשנת 2017 המחירים כבר חצו את רף ה- 1.5 מיליון שקל ועומדים בממוצע על 1.54 מיליון שקל לדירות 4 חדרים.

ערים נוספות שרשמו עליית מחירים משמעותית בהשוואה לשנה שעברה הן  גבעתיים, רחובות, חדרה וכפר סבא עם עלייה של 9% בכל אחת מהן. לעומת זאת הערים בהן נרשמו עליות המחירים הנמוכות ביותר בשנה החולפת, הן טבריה וחיפה כשבכל אחת מהן עלו מחירי הנדל"ן באחוז אחד בלבד.

כשבוחנים מי הן הערים היקרות ביותר בשנת 2017, המובילה ברשימה היא תל אביב – שם עולה דירת 4 חדרים בממוצע 3.6 מיליון שקל, מחיר המשקף עלייה בשיעור של 7% בהשוואה למחירי 2016.

לדברי ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק בקרסו נדל"ן הבונה יחד עם צמח המרמן את מתחם בצלאל במרכז תל אביב, "הנתון כמובן אינו מפתיע והוא מוכיח שתל אביב ממשיכה לשמור על מעמדה כמטרופולין מרכזי וכבירה הכלכלית של מדינת ישראל ולאור זאת הביקוש הגבוה לדירות בעיר. עם זאת, צריך לזכור כי יש בתל אביב מגוון רחב מאוד של אזורים ודירות במגוון רחב של מחירים ולכן הממוצע עשוי להטעות. בלב העיר דירת 4 חדרים תעלה בדרך כלל מעל 4 מיליון שקל מכיוון שאין עתודות קרקע למעט מגרשים בודדים או פרויקטי התחדשות עירונית. באזורים המתפתחים בדרום ובמזרח תל אביב ניתן למצוא היצע רחב יותר של דירות במחירים אטרקטיביים יחסית".

מנתוני החברות עולה כי במתחם בצלאל הממוקם במרכז העיר סמוך לדיזינגוף סנטר, דירה עלתה בממוצע 22 שקל למ"ר עם תחילת הבנייה לפני כחמש שנים. כיום נותרו בפרויקט צפוי להתאכלס בתוך כחודש 2 דירות בנות 2 חדרים במחיר התחלתי של 55 שקל למ"ר ופנטהאוזים בודדים.

שניה ברשימת הערים היקרות מדורגת גבעתיים עם מחיר של כ- 3 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. מדובר בעלייה בשיעור של 9% לעומת המחירים בשנה אשתקד.

רמת השרון משודרגת שלישית עם מחיר של 2.84 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. בהשוואה לאשתקד מדובר בעלייה בשיעור של 4% במחירי הדירות בעיר. רביעית ברשימה מדורגת רמת גן עם מחיר ממוצע של 2.69 מיליון שקל, מחיר המשקף עלייה של 7%.

את דירוג חמשת הערים היקרות ביותר לשנת 2017 סוגרת ירושלים עם מחיר של 2.6 מיליון שקל לדירת 4 חדרים, מחיר זה גבוה בשיעור של 5% לעומת המחירים בעיר בשנת 2016.

הנתונים מגלים כי למחפשים דירות 4 חדרים במרכז הארץ או באזור השרון בפחות מ- 2 מיליון שקלים כדאי לבדוק בפתח תקווה, נתניה ורחובות. המחירים באזורים אלו נעים בממוצע בשנה החולפת בין 1.86 מיליון שקל לדירה ברחובות, 1.89 מיליון שקל לדירה בנתניה ו- 1.97 מיליון שקל לדירה בפתח תקווה.

לדברי ליאור ברדוגו, מנכ״ל פרי נדל״ן, חברת הבניה המובילה ברחובות, ״מהנתונים ניתן לראות שרחובות נותרה אחת הערים המשתלמות ביותר להשקעה ורכישת דירה בישראל, כאשר מחירי דירות 4 חדרים בעיר הם מהנוחים ביותר במרכז הארץ. רחובות משלבת היום לא רק מחירי דירות אטרקטיביים, אלא גם נגישות תחבורתית גבוהה, מוסדות אקדמאים רבים וחיי תרבות איכותיים״.

כאמור, בתחתית הרשימה מדורגת טבריה כעיר הזולה ביותר בשנת 2017. בהשוואה לתל אביב דירת 4 חדרים בטבריה עומדת על מחיר ממוצע הנמוך בשיעור של כ- 80%.

שנייה ברשימת הערים הזולות לשנת 2017 מדורגת עכו עם מחיר של כמיליון שקל לדירת 4 חדרים. ועדיין בהשוואה לשנת 2016 המחירים בעכו עלו בשנת האחרונה בשיעור של 5%.

בקרית אתא, המדורגת שלישית נרשמה עלייה של 8% במחירים בהשוואה לשנה אשתקד, כשמחיר דירת 4 חדרים עמד בממוצע על כ- 950 אלף שקל בשנת 2016 ובשנת 2017 כבר חצה את רף מיליון השקלים.

רביעית כעיר הזולה ביותר לשנת החולפת מדורגת כרמיאל עם מחיר ממוצע של 1.09 מיליון שקל ואת 5 הערים הזולות לשנת 2017 סוגרת באר שבע עם מחיר של 1.14 מיליון שקל בממוצע לדירת 4 חדרים. מחיר זה משקף עלייה בשיעור של 5% בהשוואה למחירים בעיר בשנת 2016.

גל עופרים סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 מציינת כי "הנתונים מראים כי מאמצי הממשלה טרם הצליחו להשפיע על מחירי הדירות בישראל. ניתן לראות כי גם בערים בהן שווקו מאות אלפי יחידות של פרויקטי מחיר למשתכן, כגון רמלה, אשקלון וכרמיאל, עדיין נרשמו עליות מחירים הנעות בין 7%-10% בשנה האחרונה. גם בהרצליה בה שווקו למעלה מ- 1,200 יחידות דיור במחיר למשתכן, רואים עלייה של 4% בשנה החולפת. עם מבט קדימה, אני מאמינה שמחירי הדירות ימשיכו לעלות השנה, גם אם באופן מתון יותר כתלות בהצלחת שיווק הפרויקטים של מחיר למשתכן".

כתיבת תגובה