רעש האדמה הקטלני במרוקו: ואיך נערכים בישראל?

האדמה בכל העולם רועדת ובישראל עדיין ישנים | בדומה למרוקו, גם בישראל ישנם אלפי מבנים ברחבי המדינה שאינם חזקים דיים ועלולים לקרוס על יושביהם באירוע רעידת אדמה | גורמים בענף הנדל"ן מתריעים: ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולפעול למימוש תכניות לחיזוק המבנים, לפני שנתעורר לאסון כבד

רעש האדמה במרוקו | שימוש לפי סעיף 27א'

רעשי האדמה שאנחנו רואים בשנים האחרונות, ממחישים היטב את הסכנה העומדת בפני אזרחי מדינת ישראל בכלל ותושבי הפריפריה בפרט. זה הזמן לקדם תוכניות פינוי-בינוי ולהתיר חסמים בירוקרטיים, אחרת נישאר עם מבנים ישנים ולא מחוזקים אשר לא יעמדו בפני רעידות אדמה או פגיעת טיל ועלולים לקרוס על יושביהם.

בעקבות הרעידה האחרונה במרוקו, יוצא יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ אלי אביסרור בקריאת השכמה לממשלה: "התעוררנו ביום שישי עם הידיעה על רעש האדמה העוצמתי שאירע במרוקו והאסון הכבד שפקד את המדינה וסביבתה. וכמו לאחר האירוע שהיה בטורקיה אני שוב מתריע וקורא בפני הממשלה: ידוע כי רוב המבנים הישנים נמצאים בעיקר באזורי הפריפריה שבצפון וככאלה גם בדרום, ואלה בדיוק האזורים שבהם עלולים לקרוס מבנים ישנים על יושביהם. האם רק כשתהיינה אבדות בנפש חלילה המדינה תיזכר להתעורר??? על הממשלה לפעול באופן מידי, ולקדם את תוכניות פינוי בינוי גם בפריפריה ולהתיר חסמים בירוקרטיים מעכבים".

"מה יקרה כשתהיה רעידת אדמה חזקה ועוצמתית בישראל? במדינה יש עשרות אלפי מבנים שנבנו לפני 1980 הדורשים חיזוק, ולא רק באזור המרכז. בנגב לא נעשה דבר לחיזוק מבנים, כי הקרקע זולה ואין כדאיות עסקית לכך. לכן על הממשלה לקחת אחריות ולגבש תכנית ברת מימוש, להשקיע בכך כספים ולעודד משקיעים. בשונה מטורקיה או מרוקו, מדינת ישראל קטנה בשטחה, כך שכמעט כל אירוע של רעידת אדמה יוביל בוודאות לפגיעה קשה ביותר בחיי אדם בהיקפים שלא נראו כמותם וכתוצאה מכך גם לשיתוק המשק, אבל אז המחיר יהיה כבד יותר.

"בישראל לא מדובר בשאלה של האם תהיה רעידת אדמה, אלא בשאלה של מתי היא תקרה ובאיזו רמת מוכנות נגיע אליה כמדינה", אמר אביסרור.

כתיבת תגובה