רפאל חושפת נתוני מכירות, מכרה כ-27 אלף טילי ספייק

החברה השיקה השבוע את הגרסה החדשה של הספייק – גיל 2 – לקראת הצגתו בסלון האווירי בפאריז במהלך החודש הקרוב ודיווחה כי מכרה לעשרים ושש מדינות עשרות אלפי טילים טקטיים ממשפחת ספייק

'רפאל' החברה הממשלתית שעוסקת בפיתוח ובייצור אמצעי לחימה מתקדמים, חשפה השבוע את 'גיל 2',  הטיל החדש שפיתחה. רפאל תציג את הטיל החדש בסלון האווירי – לה בורז'ה, שיתקיים בפריז במהלך החודש.

הטיל החדש הוא למעשה טיל טקטי חדש ממשפחת טילי 'ספייק' שניתן לשיגור ממגוון פלטפורמות: מוסקות, יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד שלושים קילומטרים. את הגיל 2 ניתן לשגר לטווח של עד 5.5 ק"מ בשיגור קרקעי, המהווה הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת, ועד עשרה ק"מ בירי ממסוק-קרב באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי.

משקלו של הטיל הוא 12.7 ק"ג בלבד והוא מוגדר כטיל רב-משימתי המחזיק ביכולות פגיעה במגוון רחב של מטרות. ברפאל מציינים כי "מדובר בטיל חימוש מונחה הנמצא בשימוש מבצעי נרחב על-ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם".

על מנת להמחיש עד כמה הטיל יעיל ושימושי, חשפו ברפאל לראשונה את נתוני המכירות של טילי הסדרה. "עד כה מכרה רפאל למעלה מ-27 אלף טילים ממשפחת ספייק. אלה נמכרו ליותר מ-26 מדינות בעולם", נכתב בהודעת החברה. מדובר כמובן בהכנסות עתק לקופת המדינה.

ראש הקרב של הטיל החדש מסוגל לחדור דרך בטון מזוין עד לעובי של 20 ס"מ והוא בעל יכולת השהייה, כך שהמרעום יפעל רק לאחר המועד שנקבע לו. הוא מצויד בין היתר בראש ביות אלקטרו-אופטי חדיש הכולל חישן אינפרא-אדום לא-מקורר מתקדם וכן חישן צבעוני באיכות HD. ראש הביות החדש מאפשר עקיבה חכמה אחר מגוון מטרות באמצעות יכולות בינה מלאכותית.

כתיבת תגובה