רפורמה: רישיון עסק קבוע ולצמיתות

רפורמה שאושרה בוועדת השרים לחקיקה תקבע כי רישיון עסק שניתן יהיה קבוע ולצמיתות, כמו כן רישיון זמני יוארך משנה אחת לשלוש שנים

רישוי עסקים shutterstock

רפורמה ענקית בענף רישוי העסקים: הבוקר (א') עלתה בוועדת השרים הצעת חוק המבקשת להקל ולהפחית את הרגולציה על עסקים, כך שיוענק רישיון קבוע ללא הגבלת זמן לעסק העומד בתנאים הנדרשים, כך שבעצם מרגע מתן אישור לרשיון לא יפוג תוקפו. זאת במקום ההגבלות הקיימות היום והמוצעות ברפורמה המקודמת על ידי משרד הפנים ואשר פוצלה מחוק ההסדרים ונידונה בוועדת הפנים.

נוסף על כך, וכחלק מתהליך הפחתת הביורוקרטיה, מוצע כי תוקפו של רישיון עסק זמני יוארך משנה אחת לשלוש שנים. ההצעה אותה יזם יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן, אושרה ותעלה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

פולקמן שכאמור יזם את ההצעה שאושרה הסביר כי הגיע הזמן לשנות את הגישה של המדינה כלפי רישוי העסקים הקטנים. פחות סרבול ויותר אמון בבעל העסק. אין צורך בחידוש תדיר של רישיונות, בעיקר בעסקים בסיכון נמוך לציבור.

פולקמן הוסיף: "הצעת החוק שלי מראה את הכיוון לגישה הנדרשת ואני משוכנע שתשפיע על הרפורמה הכוללת של רישוי העסקים שעומדת לפתחנו. זה חלק משורה של צעדים שקודמו ע״י מפלגת כולנו לשיפור התנאים לעסקים קטנים, ביניהם חוק מוסר תשלומים, פנסיה לעצמאיים והוזלת עלויות אשראי לעסקים קטנים."

כתיבת תגובה