רפורמת הסיעוד לקשישים יוצאת לדרך

השרים משה כחלון וחיים כץ סיכמו על תוספת תקנים לביטוח הלאומי ורפורמת סיעוד הקשישים קיבלה אור ירוק • לראשונה, יתאפשר להעסיק בן משפחה כמטפל 

ביטוח לאומי | צילום: פלאש 90

שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה חיים כץ סיכמו על תוספת כוח אדם לטובת יישום הרפורמה להגדלת שעות הסיעוד לקשישים והיא נכנסת לתוקפה כמתוכנן החודש (נובמבר 2018). מיידית יתווספו 101 תקנים ולמעלה מ- 100 תקני כוח אדם נוספים בהמשך יישום הרפורמה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

במסגרת עיקרי הרפורמה, נוספו רמות נוספות לקצבת הסיעוד. הקצבה תשולם מעתה לפי 6 רמות זכאות (במקום 3), כדי להתאים באופן מיטבי את שעות הסיעוד למצב התפקודי של מקבל הקצבה. כלומר, אם עד היום ניתן היה לקבל בין 9.75 שעות טיפול בשבוע ל-22 שעות למי שמעסיק עובד ישראלי (או 18 למעסיק מטפל זר). ברפורמה החדשה יוכלו לקבל בין 5.5 שעות טיפול שבועיות ל-28 שעות למי שמעסיק עובד ישראלי (או 24 שעות למעסיק מטפל זר).

בשנת 2021, עם ההבשלה המלאה של הרפורמה, שעות הטיפול ברמה הגבוהה יגיע עד ל- 30 שעות שבועיות למטפל ישראלי ו- 26 שעות לעובד זר.

בכל רמות הקצבה יוכלו הזכאים לקבל קצבה בכסף. ברמת הקצבה הנמוכה (רמה 1) אפשר לקבל את מלוא הקצבה בכסף 1,407 ₪ בחודש.

בשאר רמות הזכאות (רמות 2 עד 6) יוכלו הזכאים להחליף עד 4 שעות טיפול שבועיות בקצבה בכסף – שמזכים ב-819 ₪ בחודש, או עד שליש מהקצבה באישור של עובד סוציאלי. את שאר הקצבה הם יוכלו לקבל בשירותים כמו: טיפול אישי בבית, ביקור במרכזי יום, לחצן מצוקה, מוצרי ספיגה ושירותי כביסה.

במסגרת הרפורמה, לראשונה, יתאפשר להעסיק בן משפחה כמטפל. כמו כן, מי שמעסיק מטפל צמוד, עובד זר, יוכל לקבל את כל הקצבה בכסף, שברמה הגבוהה תגיע ל-4,912 ₪ (במקום 3,610 ₪ כיום).

"העלויות הגבוהות של טיפול סיעודי עלולות למוטט משפחות שלמות. האחריות שלנו כמדינה לתת רשת בטחון כלכלית לאותם קשישים סיעודיים ולבני משפחותיהם שעובדים קשה ומשלמים מסים כל חייהם. אני מברך על ההסכמות עם שר הרווחה שיאפשרו לרפורמת הסיעוד לצאת לדרך. יותר מדי משפחות חיכו יותר מדי שנים לרפורמה הזו, ואנחנו נעשה הכל כדי לוודא שתצליח", אמר שר האוצר, משה כחלון.

גם שר העבודה והרווחה, חיים כץ בירך על המהלך: "אני מברך על ההסכמות עם שר האוצר. הגדלת שעות הסיעוד תסייע בשיפור השירות לאזרחים הוותיקים. רמת הזכאות הגבוהה תכסה כמעט במלואה את עלות העובד הזר ותקל בנטל הכלכלי על בני המשפחה של החולים הסיעודיים".

כתיבת תגובה