רשות המיסים מכבידה את ידה על מוכרי פרסומות באינטרנט

בחור בן עשרים וחמש מלוד נעצר ושוחרר בערבות לאחר שמידע שהגיע לפקיד השומה העלה כי הפיק הכנסות של מאות אלפי שקלים ממודעות פרסום בעשרה אתרים שבבעלותו. הרשות: "צפויים מעצרים נוספים"

אילוסטרציה:GaudiLab | שאטרסטוק

אם היו מי שחשבו שאפשר לעשות כסף מהאינטרנט מבלי לשלם מיסים על ידי שימוש בחשבונות בחו"ל או בקבלת כסף מחו"ל, באה רשות המיסים והוכיחה כי בכוונתה להניח את היד גם על הכנסות וירטואליות.

במסגרת חקירה מאומצת שמנהלת הרשות בנושא העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני, הצליחה הרשות למפות רשימה של ישראלים שמפיקים הכנסות מרשת האינטרנט מבלי לדווח לרשויות המס. בשבוע הקודם הורה בית משפט השלום בתל אביב על מעצרו ושחרורו בערבות של חשוד נוסף בהעלמת הכנסות בגין מכירות ברשת האינטרנט.

מדובר בתושב לוד בן עשרים וחמש שהתחיל לעבוד בקידום אתרים לפני מספר שנים. ברשות אומרים כי מידע שנאסף בפקיד שומה חקירות העלה כי האיש מחזיק עשרה אתרים שעוסקים בנדל"ן ובתקשורת פנאי. על פי החשד, הפיק האיש הכנסות לא מדווחות של כ-700 אלף שקל בגין מכירת שטחי פרסום באתרים אותם הוא מפעיל.

במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. הוא הובא לחקירה בה הודה כי קיבל הכנסות מגוגל אירלנד בהיקף של למעלה מ-700 אלף שקל בין השנים 2015-2012. עוד אישר כי המשיך בפעילות גם בשנת הכספים הקודמת, אך טען כי אין לו דרך לכמת את הסכום שקיבל בתקופה זו.

ברשות דיווחו כי מספר חשודים נוספים נחקרו ושוחררו במסגרת היחידה החוקרת מבלי שהגיעו לבית המשפט וכי החקירה בעניין נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

כתיבת תגובה