רשות המיסים פתחה ארבעה מוקדים לטיפול בנפגעי טרור האש

המוקדים בירושלים, טבריה, רמת גן וחיפה, ערוכים לקליטת פניותיהם של אזרחים שנפגעו בגל פיגועי האש. עם זאת, ברשות מבהירים שהנפגעים ינותבו להמשך טיפול בהתאם לקביעת גורמי הביטחון באשר לנסיבות הדליקה

מימדי הנזק נחשפים. צילום: יעקב לדרמן | פלאש 90

בסוף השבוע הקודם פרסמה רשות המיסים הודעה לפיה לאור הנתונים שהגיעו ממשטרת ישראל כי חלק ניכר ומרכזי מההצתות מקורו באירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), החליטו משרד האוצר ורשות המסים להפעיל את מערך מס רכוש ולפעול במהירות האפשרית כדי לסייע לאזרחים שבתיהם נפגעו מההצתות.

"החל מיום ראשון יחלו שמאי מס רכוש להעריך את הנזקים בכל האירועים ויעמדו לטובת האזרחים בכלל מוקדי השריפות במטרה לתת סיוע מיידי. לצורך כך ייפתחו מספר מוקדים של מס רכוש באזורים שנפגעו. בנוסף, יופעל מרכז מידע טלפוני שיקלוט את הפניות ויספק מענה לשאלות".

הבוקר (ב) הודיעה הרשות כי פתחה ארבעה מוקדים למתן מענה ראשוני לנפגעי טרור האש. בהודעת הרשות מהבוקר נכתב: "בעקבות גל השריפות נערכה רשות המסים, באמצעות מס רכוש, למתן מענה ראשוני לאזרחים שרכושם נפגע וביצוע הערכות שווי לנזקים. לצורך זה נפתחו ארבעה מוקדי שירות: בירושלים, רמת גן, חיפה וטבריה". העובדה שהממשלה עדיין לא הכריזה כי מדובר בפעולות טרור, מביאה את רשות המיסים לסייג את דבריה ולציין כי "לאחר ביצוע הערכת שווי לנזקים ינותבו הפניות להמשך טיפול בהתאם להחלטת גורמי הביטחון בנוגע למקור השריפה". במילים אחרות, ייתכן בהחלט שנפגעי האש בבית מאיר ובנווה שלום לא יקבלו סיוע ממשלתי, בעוד שהנפגעים בחיפה, בחלמיש, בדולב ובנווה צוף ובעשרות מקומות אחרים, כן יקבלו אותו.

ליצירת קשר עם מוקדי השירות של מס רכוש, חייגו כוכבית מסים (4954*) או 02-5656400. ניתן גם לשלוח דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected], או לפנות באמצעות המערכת להגשת תביעות על נזק ישיר באתר האינטרנט של הרשות

כתיבת תגובה