רשת "בר כל" נקנסה על הטעיית צרכנים ב 300 אלף שקלים

בית המשפט קבע: רשת השיווק החרדית "בר כל" הטעתה צרכנים במחירי המוצרים ולא הציגה מחירים על המוצרים בניגוד לחוק הגנת הצרכן. הערעור שהגישה רשת השיווק "בר כל" כנגד הרשות להגנת הצרכן נדחה

סניף בר כל באופקים צילום מפות גוגל

בית משפט השלום בתל אביב – יפו דחה את הערעור שהגישה חברת "בר כל" נגד הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וחייב אותה לשלם את העיצום שהטילה הרשות בסך 309,500 ₪ (עש"א 13404-11-16 בר כל רשתות בע"מ נ' מדינת ישראל).

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כנגד חברת בר כל רשתות בע"מ הוטל עיצום כספי ע"י הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בסך של 309,500 ₪. העיצום הוטל לאחר ביקורות שביצעה הרשות בשנת 2015 בחמישה סניפי רשת "בר כל" (נתיבות, רחובות, בית שאן, רכסים ואלעד) בהן נתגלו למעלה מ- 1,000 מוצרים עליהם לא הוצגו מחירים בניגוד לחוק הגנת הצרכן וכן נתגלו הטעיות במחירים: בשני מוצרים נמצא הבדל בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה ובנוסף הוצב שלט המציג מחיר לא חוקי – 9.99 ₪, דבר המהווה הטעייה במחיר, שכן שימוש באגורה כבר לא קיים.

בגין ממצאי הביקורות הוטלו על "בר כל" עיצומים כספיים שהסתכמו ל- 309,500 ₪ זאת, לאחר ביצוע הפחתות משמעותיות וכי על אף שנמצאו עשרות רבות של מוצרים מפרים בכל סניף, העיצומים הכספיים הוטלו באופן מצמצם, רק על קבוצות של מוצרים (קטגוריות מוצרים לעניין הצגת מחירים ומק"טים לעניין הטעיה).

במסגרת הערעור טענה רשת "בר כל" טענות רבות ומגוונות כנגד הטלת העיצום כי העיצום לא סביר וכי הטלה על קבוצות של מוצרים אינה מידתית. בנוסף טענה הרשת כי היקף הביקורת השיפוטית על הרשות הינו רחב; כי העיצומים הוטלו בסמוך מדי לתיקון חוק הגנת הצרכן; כי נוהל האכיפה של הרשות טרם פורסם בעת עריכת הביקורות; כי הרשות השתהתה בהטלת העיצומים ולא פעלה במהירות הראויה דבר שגרם למערערת נזק; כי לא ניתנה ל"בר כל" זכות שימוע כדין כיוון שלא ניתן לה לטעון בעל פה; כי צריך היה להוציא התראה מינהלית במקום עיצום כספי; כי ההפרות הינן זוטי דברים; כי הביקורת בסניף נתיבות נעשתה סמוך לחג הפסח וכי לגבי מספר מוצרים הוצבו שלטים ודי בכך. בדיון שהתקיים הרשת טענה בנוסף כי עובדים רבים אצלה הינם בעלי מוגבלויות והם בין היתר אחראים להצגת המחירים על גבי המוצרים, אך מבלי שגיבתה זאת בעובדות כלשהן.

בפסק דין שניתן ביום 7.5.18 קבעה השופטת רחל ערקובי, כי הערעור נדחה וכי היא דוחה את כל הטענות בערעור ומקבלת את עמדתה של הרשות להגנת הצרכן.

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הגיב לאחר פסיקת בית המשפט "אני שמח לראות כי בתי המשפט שבים ומגבים את מדיניות האכיפה של הרשות, ומאשרים שוב ושוב שקבלת ההחלטות ברשות בכל הנוגע להטלת עיצומים כספיים הינן שקולות, סבירות, מידתיות".

ניסינו לפנות לרשת בר כל לבקשת את תגובתה, אך עד לרגע זה היא לא התקבלה. נשמח לפרסמה ברגע שתתקבל.

3 תגובות ל: "רשת "בר כל" נקנסה על הטעיית צרכנים ב 300 אלף שקלים"

  1. חבל שרשת שמצהירה על עצמה כרשת שמיועדת לציבור החרדי רמת השירות בה והניקיון והסדר מתחת לכל ביקורת כמה שכואב לי שכרמל נקנס אם בעקבות זה יהיה שינוי בהתנהלות והיה זה שכרינו

  2. יש שופטים בתל אביב
    רשת ברכל מזלזלת בלקוחתיה בצורה בוטה והדברים ידועים
    הבעיה שבציבור החרדי אפשר לזלזל והם ממשיכים לקנות

  3. "לית מלתא דלא רמיזא באורייתא"..
    " ברשת זו טמנו, נלכדה רגלם"…

כתיבת תגובה