שברולט בלייזר 2020: לא רק המנוע טוב – כל המעטפת

הרוח הנוסטלגית שנחה על מנדי עם השמע נהמת הבלייזר שהזכירה לו את זו של לפני שלושים שנה, הובילה אותו להשוואה המתבקשת לבלייזר ההיא ולמסקנה שהחדשה הרבה הרבה יותר טובה • היא אמנם יקרה מעט לסגמנט, אולם מאובזרת כמו היקרות יותר במחיר הרבה יותר זול • ריזל בדרכים לביזנעסופ"ש

שברולט בלייזר 2020 | צילום: יצרן

אזהרה: גם בסקירה שלפניכם, של שברולט בלייזר, תמצאו בעיקר שבח כפי שגיליתי במרצדס אותה סקרתי בשבוע שעבר. למה? אין מה לעשות, כי כשמגיע – מגיע. ולבלייזר מגיע הרבה פרגון. חוץ מהמחיר, שמגיע כמעט ל-300 אלף שקלים. נכון, זה לא עוד פנאי שטח, אבל מחירו יקר ביחס לאחרות – ואפילו יקר יותר ממכוניות פנאי שטח עם 7 מושבים, כאשר בלייזר מגיע עם 5. אך בשורה התחתונה, אין כמעט תלונות. ככה זה במכוניות בימינו, בטח כאשר הן עולות מאות אלפי שקלים.

אם השם בלייזר (Blazer) אומר לכם משהו, זה לא לחינם: שברולט כבר ייצרה בעבר מכונית עם השם הזה – מסוף שנות ה-60 ועד לפני כעשור. זה היה רכב פנאי מאסיבי, שנראה בגרסאותיו הראשונות דמוי טנדר סגור. בשנת הלימודים שלי בניו יורק, במסגרת ה'קבוצה', עשיתי שימוש תכוף בבלייזר של אחד מחבריי המקומיים. לא אשכח את נהמת המנוע שלו.

שברולט בלייזר 2020, הוא רכב מאוד מרשים חיצונית. כבר בפעם הראשונה שפגשתי בו, עוד לפני שהחל שיווקו, כאשר הגעתי לקחת מכונית אחרת מבית UMI, אמרתי: "וואו".

בלייזר 2019 | צילום: Kevauto, ויקיפדיה

כאח הקטן של הטראוורס, הוא מאסיבי, מוחצן, מאוד יפה. יחידות התאורה צרות ומנוגדות לשבכה הגדולה. מאחור הוא נראה פחות מרשים, אבל מהצד ומהחזית – מדובר במכונית שקשה להתעלם מנוכחותה, בין שלל המכוניות העממיות. בין היתר, יש בה חישוקי אלומיניום 20 אינטש, פנסי לד וחלון גג פנורמי.

בלייזר מגיעה ב-2 גרסאות – Permier ו-RS. שתיהן מגיעות עם אותו מנוע אדיר: 6V בנפח 3.6 ליטר ו-305 כוחות סוס, המשודכים לתיבה אוטומטית בת 9 הילוכים. (אחרי נסיעת המבחן, הודיעה היבואנית UMI, כי הביאה את בלייזר גם עם מנוע 2.0 טורבו, עם הספק של 230 כוחות סוס ו-35.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד).

עכשיו רק תחשבו מה זה אומר על הכביש, בסיוע העברת הילוכים נהדרת. משהו שמתאים יותר לאוֹטוֹבָּאן בגרמניה, מאשר לכבישים ה"מהירים" של ישראל, עם מהירות של עד 110 קמ"ש. עם זאת, משום מה הרגשתי, שהמכונית קצת "כבדה" מידי בהאצות. בניגוד למרבית דגמי הפנאי-שטח, בלייזר מגיע עם הנעה כפולה, אך בגלל מזג האוויר החורפי לא יצאנו איתה לשטח. עם זאת, בפקק ארוך באזור כביש 4 ירדתי מהנתיב לכיוון שביל מקביל. וואלה נחמד.

תא הנוסעים מכובד. החומרים – ריפוד ודיפונים מעור – מרגישים טוב ונראים טוב. ובחזיתו מערכת מולטימדיה 8 אינטש (למה באנגלית??) שאפשר לתפעלו גם באמצעות טאצ' וגם על ידי מתגים. במערכת תמצאו מצלמות היקפיות לסיוע בחנייה. אפרופו מתגים, יש בהם קטנים מידי (כמו אלו שתוכלו להעביר דרכם את תיבת ההילוכים בצורה ידנית) או מבלבלים (המתג של בקרת היציבות קרוב מידי לזה של פתיחת תא הכפות).

החלק המרכזי של לוח המחוונים דיגיטלי, אך משני צדיו הוא אנלוגי.

בשברולט בלייזר תמצאו טכנולוגיה מתקדמת, כמו מפתח חכם, האנד-ברקס חשמלי, קרוז קונטרול אדפטיבי, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וגם שטח מת במראות. מראות הצד קטנות מידי וזה קצת מעצבן. לשבחו של הבלייזר יאמר, שיש בו את מה שיש גם בדגמים אחרים של החברה וכן בקאדילק: הסטה של המראה המרכזית בתא הנוסעים, מסבה אותה למצלמה אחורית, כך שהשליטה שלכם על המתרחש מאחור מעולה – גם אם המכונית מלאה באנשים או במטען.

והנה הבלייזר הנוסטלגית | צילום: IFCAR, ויקיפדיה

מרווח הפנים נהדר ל-5 נוסעים: לא רק ל-2 בחזית אלא גם ל-3 היושבים בשורה השנייה. שפע של מקום. בניגוד למושבים הקדמיים שזזים אנה ואנה על ידי מתגים, מאחור המושבים (2;1) זזים ידנית. למרות זאת, זו בשורה: במרבית כלי הרכב לא תוכלו לקרב או להרחיק את המושב השני. זה יכול לסייע, לדוגמא, בעוד מקום בתא המטען או בעוד מקום ליושבים. המושבים מקופלים ידנית.

תא המטען ענקי, יותר מ-800 ליטרים נפחו והוא ניתן לפתיחה ללא מגע יד. במקרה הכי גרוע, תוכלו להיעזר במתגים.

הנסיעה נוחה מאוד – אך מהמורות חריגות מורגשות – ולמרות שמדובר על רכב שממדיו אינם קטנים, הוא מצליח לאחוז בכביש גם בפיתולים, בשונה ממה שחשבתי עליו בתחילה, במחילה. בידוד הרעשים טוב, ומערכת השמע המעולה של BOSE, משכיחה את העולם שבחוץ.

שברולט בלייזר הוא קאדילאק לפשוטי העם אם תרצו. אני בכוונה מזכיר את החברה הזו, כי היא מתחרה מבית.

חושבני שזה הדגם הטוב ביותר של שברולט שנהגתי עליו עד כה; ובניגוד לבלייזר הניו יורקי מתשס"ו – לא רק המנוע טוב, אלא כל המעטפת. מבפנים ומבחוץ.

המחיר של הבלייזר אמנם גבוה יחסית לאחרים, כאמור, אבל תקבלו בו את כל מה שתקבלו בדגמים של מתחרות – למעט סמל הסטטוס בחזית. אם אתם מוכנים לשלם עוד 100-200 אלף שקל, רק כדי שיגידו שאתם נוהגים ב… לבריאות; או שיש לכם כסף מיותר, או שאתם פראיירים.

מחיר: 280,000 לגרסת פרימייר, 285,000 ל-RS | צריכת דלק: 1 ל-8 ק"מ של נסיעה משולבת | מנוע: 6V בנפח 3.6 ליטר ו-305 כ"ס | מומנט: 37.2 קג"מ ב-5000 סל"ד | בסיס גלגלים: 2863 מ"מ | מרווח גחון: 19.4 ס"מ | נפח תא מטען: 824 ליטר | כריות אוויר: 7 | דרגת זיהום אוויר: 15

תגובה אחת ל: "שברולט בלייזר 2020: לא רק המנוע טוב – כל המעטפת"

  1. לקנות רק טויוטה למי שמכבד את עצמו ואת כספו.
    שאר יצרני הרכב מייצרים רכבים לא אמינים עם חלקי פלסטיק שנסדקים, גירים לא אמינים שנהרסים ואף לא דואגים להחליף שמן גיר כל 40 אלף קילומטרים.

כתיבת תגובה