שדה התעופה הבא: נחיתה בלב ים

בעקבות סגירתו הצפויה של שדה דב: תוקדם תוכנית להקמת שדה תעופה על אי מלאכותי שכפי הנראה יוקם מול חופי העיר הרצליה

הדמיית שדה התעופה על האי המלאכותי מול הרצליה. הדמיה: עיריית הרצליה

צוות השרים לנושא פינוי שדה התעופה ע"ש דב הוז (שדה דב) בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התכנס לדיון בהשתתפות שר האוצר, שר התחבורה, שר התיירות, ובכירים נוספים. בפני הצוות הופיעו ראש עיריית אילת, ראש עיריית תל-אביב, מנכ"ל רשות שדות התעופה, ראש מנהל מקרקעי ישראל וראש מנהל התכנון. הדיון התקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

הוועדה התכנסה בעקבות החלטות הממשלה לפינוי שדה דב והעברת כלל הטיסות לנתב"ג, כדי לדון בהיערכות נתב"ג לקליטת טיסות וכן לדון בהשלכות השונות.

בדיון נקבע כי לאילת עדיפות לאומית והיא משאב לאומי בעל חשיבות אדירה. רה"מ הנחה את הגורמים הרלוונטיים בדיון כי יש לתת עדיפות לתושבי אילת ולמבקרים בה בכל הקשור להקצאת טיסות מנתב"ג כאשר שדה דב ייסגר. מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות אמר בדיון כי נתב"ג ערוך לקליטת כל הטיסות משדה דב.

בנוסף, כדי לאפשר את הגידול המואץ במספר התיירים הנכנסים לישראל, הנחה ראש הממשלה לקדם את התכנית להקמת שדה תעופה על אי-מלאכותי בסמוך לחופי מדינת ישראל. כיום, הצפיפות בנתב"ג עצומה, ואין בשדה התעופה גליל או בשדה התעופה תמנע החדש שייחנך ליד אילת כדי לקלוט את הטיסות הבינלאומיות הנכנסות ויוצאות מישראל.

על פי התכניות העכשוויות, עתיד שדה התעופה על האי המלאכותי לשכון מול העיר הרצליה, אם כי עד סוף 2019 לא יאושר הפרויקט סופית, ובנייתו תארך עוד מספר שנים לאחר מכן. תוקם ועדת תכנון, ותכניותיו יאושרו בועדת התכנון הארצית.

כתיבת תגובה