שוב: סחיטת כספים מקשישים במסווה 'טלמרקטינג'

הקשישים ממשיכים להוות טרף קל לנוכלים • המשטרה עצרה כנופיית נוכלים מחולון ובת-ים, שהתחזו לחברת טלמרקטינג, הציעו סיוע לקשישים וגנבו את כספם • העצורים: זוג מחולון וגבר מבת-ים

הקשישים מהווים טרף קל. אילוסטרציה | צילום: משה שי, פלאש 90

הקשישים בישראל נעקצים שוב ושוב בידי נוכלים. לאחר עוקץ הקשישים של חברת הטלמרקטינג עליו דווחנו, מסתבר שאפשר לעקוץ קשישים גם בהתחזות לחברה שכזאת. זוג מחולון עומדים לפני הגשת כתב אישום, לאחר שסחטו באיומים קשישים באזור המרכז. מחקירת הפרשה מתברר כי החשודים פעלו בעקביות שיטתית נגד כמה קשישים, והוציאו מהם עשרות אלפי שקלים במזומן, בין היתר מהתחזות לחברת טלמרקטינג ואיומים בנקיטת הליכי הוצאה לפועל.

לפני כחודש, התקבלה תלונה במשטרה מקשישה בת 85 מקיבוץ באזור השרון. בתלונתה סיפרה כי מספר אנשים יצרו עמה קשר, התחזו לחברת טלמרקטינג, סחטו ממנה באיומים סכום של עשרות אלפי שקלים במזומן, ואף איימו עליה שאם לא תשלם את ה'חוב' שלה ימכרו לה את הבית ויפתחו נגדה תיק בהוצאה לפועל.

החקירה בעניין החלה, ומתברר כי במהלך החודש שקדם לתלונה הגיעה החשודה לביתה של הקשישה כשהיא מציגה את עצמה כנציגת חברת טלמרקטינג, ביקשה כספים, ואף הסיעה אותה ברכבה מספר פעמים לכספומטים ברחבי העיר לצורך משיכת הכספים.

הקשישה אמנם איננה צעירה, אבל ראשה צלול ודעתה איתנה, והיא החליטה לשים סוף לסיפור. באחת הפעמים בהם הגיעה החשודה לבית הקשישה, הכינה לה זאת האחרונה הפתעה: בבית נכחו בני משפחתה של הקשישה, שהתעמתו עם החשודה ואף הצליחו להוציא ממנה את הטלפון ששימש אותה במעשי הסחיטה הנפשעים.

בני המשפחה יצרו קשר עם המשטרה, והחשודה נעצרה לחקירה, שהחלה להסתעף כאשר התברר שבעלה של החשודה, בן 37, מעורב גם הוא במעשי הסחיטה. על פי החשד, הבעל והאישה סחטו באיומים שני קשישים נוספים, בני 71 מרמלה. הבעל אף העז ונפגש עם אחד מהם בקניון עזריאלי, לצורך משיכת כספים נוספים בעבור עזרה כביכול בטיפול בתיק של הקורבן בביטוח לאומי.

וזה עדיין לא הכל. החוקרים שחקרו את הזוג, עלו לפני כשבועיים על חשוד נוסף בפרשה, בן 55 מבת ים. הוא נעצר, כשעל פי החשד סחט באיומים קשישה אשר עזרה לבעלה בזמן ששהה בבית החולים איכילוב. החשוד הנוסף שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים למשך חמישה ימים, והחקירה בעניינו תמשך בהליך הרגיל.

מעצרם של הזוג החשוד בסחיטות הקשישים הוארך שוב ביום חמישי האחרון בחמישה ימים, ובמהלך הדיון הוגשה נגד השניים הצהרת תובע, כשכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום, ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם. מהמשטרה נמסר שהחקירה בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים בפרשה.

תגובה אחת ל: "שוב: סחיטת כספים מקשישים במסווה 'טלמרקטינג'"

  1. כדאי לתת את הדעת על ח"כ מירב כהן (כחול לבן) שסוף סוף עושה את הדבר החשוב: לתת למשטרה ולבתי המשפט כוח כדי לטפל בעבריינים החוגגים אצלנו!

כתיבת תגובה