שופרסל בצעד לאחור: לא תשיק את רשת 'ספאר' בישראל

שופרסל החליטה: לא תשלים את ההסכם להשקת רשת 'ספאר' ההולנדית בישראל | שופרסל תמשיך להתמקד במותג הפרטי | אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "בהתאם לתנאי שוק משתנים ודרישות רגולטוריות, ובהתאם לאומדנים שביצענו במהלך התקופה מחתימת ההסכם ועד קבלת האישור המותנה מרשות התחרות לאחרונה, החברה החליטה שלא להשלים את העסקה" | וכיצד מתכוונת ספאר ישראל להתקדם?

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל | צילום: אלעד גוטמן

קבוצת שופרסל הודיעה היום כי היא החליטה שלא להשלים את העסקה עם עמית זאב להשקת פעילות רשת הקמעונות ההולנדית 'ספאר' על ידי הקמת חברה משותפת.

החברה מעדכנת, כי על רקע המגבלות שקבעה רשות התחרות לצורך מתן אישורה להתקשרות, ולאחר בחינה נוספת של הנתונים שהתקבלו בידי החברה בתקופה שלאחר חתימת ההסכם, היא החליטה שלא להמשיך לפעול לקיום ההסכם, שיבוא אל סיומו ביום 30.9.2023.

במסגרת ההסכם המקורי שנחתם במרץ 2023, החברה המשותפת הייתה אמורה להיות מוחזקת ב-19.9% על ידי שופרסל וב-80.1% על ידי עמית זאב ולקבל את הזיכיון להפעלת חנויות תחת מותג SPAR וכן, ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל.

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "העסקה להשקת רשת ספאר בישראל נועדה להגביר את התחרות על ידי יבוא מוצרים מוזלים למען הצרכן הישראלי. בהתאם לתנאי שוק משתנים ודרישות רגולטוריות, ובהתאם לאומדנים שביצענו במהלך התקופה מחתימת ההסכם ועד קבלת האישור המותנה מרשות התחרות לאחרונה, החברה החליטה שלא להשלים את העסקה.

"שופרסל רואה במותג הפרטי נכס אסטרטגי ואלטרנטיבה צרכנית איכותית במענה ליוקר המחיה בישראל ותמשיך להרחיב את סל המוצרים במגוון קטגוריות ולתמוך בתעשייה המקומית ובספקים קטנים ובינוניים."

לפי דיווח ב'דה מרקר', בספאר ישראל "משדרים עסקים כרגיל" ומחפשים לחתום על הסכם דומה עם חברה קמעונאית אחרת שתקבל זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג ההולנדי וליבוא מוצרים.

כתיבת תגובה