שופרסל מדווחת על עליה ברווחיות ברבעון הראשון השנה

ענקית הקמעונאות 'שופרסל' מסכמת רבעון מוצלח • החברה מסרה כי היא משיכה להשקיע בתחומים שבהם היא החלה לבסס את צמיחתה העתידית • גם דירוג האשראי הגבוה שלה נשמר

שופרסל | צילום: אורי לנז, פלאש 90

גם שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2019, בדומה לחברות רבות במשק וגם היא בדומה לאל על  תולה את התוצאות בעיתוי של חג הפסח שזז השנה לרבעון השני, כפי שפורסם הבוקר ב'ביזנעס'.

נסביר: בשנת 2019 חל ערב חג הפסח בתאריך ה-19 לאפריל, לעומת שנת 2018 שבה חל ערב חג הפסח בתאריך ה-30 במרס. עיתוי החג משפיע על יתרות מאזניות כגון לקוחות, מלאי, ספקים וכן על המכירות ועוצמת המבצעים שחלו ברבעון הראשון של השנה לעומת רבעון מקביל בשנה הקודמת. בעקבות התזוזה בתאריכים, השפעת חג הפסח ברבעון הראשון השנה קטנה בהרבה מהשפעתו על הרבעון המקביל אשתקד.

יחד עם זאת, ניתן לראות בדו"חות כי החברה ממשיכה להציג תוצאות טובות, ומשמרת את המובילות בשוק הקמעונאות בישראל. זאת במקביל להמשך ההשקעה במנועי הצמיחה העיקריים, ובראשם השקתה של רשת BE והמעבר בין מפעילי כרטיס האשראי של שופרסל.

מגזר הקמעונאות בקבוצת שופרסל ממשיך להציג עוצמה ויציבות, המאפשרים לחברה את פיתוח העסקים וההשקעות בתחומי הפעילות החדשים של הקבוצה.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה הסתכם בכ-129 מיליון ₪, המהווים כ-4.1% מהכנסות החברה. גידול של כ-16 מיליון ₪ בהשוואה לאשתקד, כשבנטרול תקן IFRS16 שנכנס לתוקפו השנה הרווח התפעולי דומה לאשתקד.

כלל הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.2 מיליארד ש"ח, בדומה למקבילו בשנה שעברה, וזאת למרות חג הפסח שחל השנה באפריל, כך שגם כאן אם ננטרל את השפעת החג, נראה שאף חל גידול של כ-2.4% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון – הסתכם בכ-860 מיליון ₪, המהווים כ-27.3% מההכנסות, בהשוואה לכ-850 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.8% מההכנסות. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע כמובן מעיתוי החג.

יישום התקן החשבונאי החדש אומר את דברו גם בגזרת ה-EBITDA (רווח גולמי לפני ניכוי ריבית, מיסים, פחת והפחתות) שמסתכם בכ-305 מיליון ש"ח לרבעון, בהשוואה לכ-193 מיליון ש"ח בלבד ברבעון המקביל אשתקד. ובנוסף, הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-48 מיליון ש"ח, המהווים כ-1.5% מההכנסות בהשוואה לכ-67 מיליון ₪ אשתקד. גם ירידה זו מוסברת ביישום התקן החשבונאי החדש והוצאות מימון.

מכירות שופרסל אונליין התחזקו השנה והגיעו ברבעון הראשון לכ-16% מכלל מכירות שופרסל, לעומת כ- 13.6% ברבעון המקביל אשתקד.

נתח מכירות המותג הפרטי גדל הרבעון, ועמד על כ-25% מסך מכירות שופרסל, לעומת כ-23.8% ברבעון המקביל אשתקד.

דירוג האשראי של החברה נשמר הרבעון ברמתו הגבוהה ועמד על AA. גם דירוג האג"ח נשמר על AA. כמו כן, החברה ביצעה הנפקת אג"ח מוצלחת ברבעון זה בגובה של כ-550 מיליון ש"ח.

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום לתקשורת בעקבות הדוחות: "אנו שמחים על התוצאות הטובות של הרבעון, אשר חרף עיתוי החג ממשיכות לבטא את עוצמתה של החברה במגוון הפעילויות והתחומים השונים. בנטרול עיתוי חג הפסח, מכירות הסניפים הזהים של החברה עלו באופן מרשים וזאת לצד הצגת נתוני רווחיות תפעולית טובים, המשקפים את אמון הלקוחות בנו".

במבט לעתיד אמרו השניים: "אנו ממשיכים להשקיע בימים אלו בפיתוח וקידום מנועי הצמיחה של החברה, מתוך מטרה להביאם להצלחה וליציבות עסקית אשר תבטיח את מיצובנו המוביל גם בשנים הבאות".

נציין, שבדוחות הכספיים אין התייחסות נפרדת לסניפי 'יש חסד' ו'שערי רווחה' הפונים ישירות למגזר החרדי.

כתיבת תגובה