'שופרסל' רוכשת את 'ניו פארם' תמורת 130 מיליון שקלים

רשת שיווק המזון הגדולה בישראל עם 272 סניפים ומכירות של כ-12 מיליארד שקל, רוכשת מקבוצת המשביר את רשת הדראגסטור 'ניו פארם' שלה 67 סניפים ומכירות בהיקף של יותר מ-700 מיליון שקל בשנה

רמי שביט, בעל השליטה בקבוצת המשביר. צילום: משה שי | פלאש 90

יוקר המחיה בישראל קיבל היום רוח גבית כאשר קבוצת 'המשביר' הודיעה לבורסה ששופרסל, רשת שיווק המזון הגדולה בישראל, חתמה עמה על הסכם לרכישת רשת הדראגסטור 'ניו פארם'.

השתיים שכבר הודיעו בעבר כי הם מנהלים מו"מ בעניין, הודיעו היום על השלמת העסקה. שופרסל תשלם תמורת הרשת 130 מיליון שקל. כאשר מתוך הסכום, תקבל קבוצת המשביר 118 מיליון שקל. היתרה תחזור לקופתה של ניו-פארם שחובותיה עומדים על יותר משבעים מיליון שקל.

נזכיר כי ניו פארם שהוקמה לפני חצי יובל שנים, כבר עברה שש ידיים עד עתה. שופרסל תהיה היד השביעית והחזקה עם פריסה של 272 סניפים ומכירות בהיקף של כ-12 מיליארד שקל בשנה תהפוך החברה לענקית בכ-340 סניפים ברחבי הארץ.

למותר לציין כי עסקה בסדר גודל כזה מחייבת את אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים ומקטינה עוד יותר את התחרות בשוק רשתות השיווק שממשיך להיות ריכוזי. לאחר מכירת רשת 'מגה' ל'יינות ביתן', הולכת ומצטמצמת רשימת הקבוצות השולטות בשוק, וחבל.

בהודעתה לבורסה הבהירה המשביר כי במידה ולא יתקבל אישור מרשות ההגבלים בתוך ארבעה חודשים, תתבטל העסקה. במקביל, וכתנאי לעסקה, התחייבה המשביר לשחרר את השעבודים המוטלים על מניותיה באמצעות פירעון מוקדם של אג"ח מכספי המכירה.

כתיבת תגובה