שוק התיירות הרפואית בישראל מגלגל כמיליארד שקל בשנה

התיירות הרפואית מכניסה לקופות בתי הרפואה בישראל כחצי מיליארד שקל בשנה, סכום המאפשר להם לרכוש ציוד רפואי חדיש, דוגמת מכשירי MRI, עבור כלל ציבור המטופלים

בית הרפואה שערי צדק. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

 

שוק התיירות הרפואית בעולם מגלגל מחזור שנתי של מעל 100 מיליארד דולר, כאשר בישראל היקפו עמד בשנת 2014 על כ-1.5 מיליארד שקל עם 60 אלף תיירים רפואיים שטופלו בישראל. ארגון התיירות הרפואית הבינלאומי דירג את מדינת ישראל במקום השלישי, אחרי קנדה ובריטניה, בהעדפת תיירים רפואיים. ישנן מדינות בעולם שהבינו את הפוטנציאל הגלום בתיירות רפואית, וממשלת טורקיה למשל משקיעה מאות מיליוני דולרים בקידום תיירות רפואית לארצה.

באגודה הישראלית לתיירות רפואית מסבירים כי בניגוד לטענות המושמעות תדיר לפיהן תיירות המרפא גורמת לתורים ארוכים בבתי הרפואה ולמחסור במיטות, הרי שבפועל אין קשר בין הדברים. "התורים במערכת הבריאות קיימים בחדרי המיון, במחלקות הפנימיות ובקופות החולים ותיירי המרפא אינם מגיעים כלל לקופות החולים ורק אחוז זניח מהם מגיע למיון ולמחלקות הפנימיות", אמרו באגודה והוסיפו כי "תיירות רפואית מכניסה לקופות בתי החולים בישראל כחצי מיליארד שקל בשנה המאפשרים לבתי החולים לרכוש ציוד רפואי חדיש, דוגמת מכשירי MRI, שאינו ניתן לרכישה מכספי משלם המיסים הישראלי או מהתקציב הממשלתי".

מרק כצנלסון, יושב ראש האגודה לתיירות רפואית אומר כי "ענף התיירות הרפואית נמצא בימים אלו בצומת דרכים לא פשוטה. מצד אחד מדינת ישראל כמעצמה בתחום התיירות הרפואית מייצרת אלפי מקומות תעסוקה, מכניסה מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה, ומשפרת את תדמית המדינה בעולם, ומצד שני, משרד הבריאות מקדם חקיקה הרסנית שעלולה בבת אחת לחסל את הענף החשוב.

"הצעת חוק תיירות מרפא במתכונתה הנוכחית טומנת בחובה דרישות עליהן חברות ענף תיירות המרפא לא יכולות להתפשר שכן הן יובילו לקריסתו של הענף. אני קורא  לשר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, לא לתת ידו לקריסתו של ענף חשוב המגלגל קרוב למיליארד ש"ח בשנה".

כתיבת תגובה