"שיטת המיסוי האמריקאית תביא הרים של כסף"

מייסד ומנכ"ל אלטשולר שחם, גלעד אלטשולר בוועידה הכלכלית הדיגיטלית של פרופיט שירותים פיננסים: "צריך לעבור לשיטת המיסוי האמריקאית – שכל ישראלי בעולם ימלא טופס למס הכנסה. יבואו משם הרים של כסף" • מנכ"ל מור בית השקעות יוסי לוי: "אני לא חושב שאנחנו נמצאים במצב קשה, החיסונים מגדילים את המחזור" • אלטשולר: "בזכות החיסונים ישראל במצב יותר טוב מרוב המדינות בעולם" • מנכ"ל פרופיט שירותים פיננסיים אסף בנאי: "צריך להוריד כמה שיותר מיסים לחברות ולעסקים, הממשלה רק מפריעה"

גילעד אלטשולר | צילום: יח''צ

רגע לפני שממשלת ישראל מוקמת – אם וכאשר – אחרי הבחירות בסבב הרביעי, ראשי המפלגות המתמודדות לכנסת מקבלים עצות מהמומחים ופורשים את משנתם הכלכלית. חלק ממשתתפי הוועידה הכלכלית הדיגיטלית של 'פרופיט שירותים פיננסיים', בה ישתתפו בין היתר גם נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ', ניר ברקת, ירון זליכה, אביגדור ליברמן, ניצן הורביץ ומירב מיכאלי, קיימו שיחה מקדימה בה השיבו על שאלות כלכליות אקטואליות כאשר בכירי שוק ההון התייחסו והגיבו לתשובותיהם. הוועידה המלאה במתכונת זו תתקיים הערב ב-19:00, כאשר בין המשתתפים: מייסד מור בית השקעות יוסי לוי, המנכ"ל והבעלים של בית ההשקעות אלטשולר שחם גלעד אלטשולר, אסף בנאי ושלומי אלברג מייסדים ומנכ"לים משותפים של פרופיט שירותים פיננסיים.

מנכ"ל פרופיט שירותים פיננסיים שלומי אלברג, הסביר את היוזמה לקיום האירוע: "תחזיות כלכליות של פוליטיקאים, בטח בתקופת משבר, עלולים לעיתים לייפות את עצמם על מנת למשוך את הבוחרים אליהם. לכן אין כמו בכירי תעשיית שוק ההון המבינים וחיים את הדברים כדי לבחון את הדברים ולראות אילו תוכניות ריאליות לשיקום המשק. כינסנו בוועידת פרופיט שניים מהדמויות הבכירות שהביאו הישגים משמעותיים במשק כדי להשמיע לציבור את דעתם".

במענה לשאלה האם תהיה העלאת מיסים כדי לכסות על הגירעון השיב בצלאל סמוטריץ' כי צריך להוריד את המיסוי בצורה מאוזנת. על כך השיב מנכ"ל אלטשולר שחם גלעד אלטשולר כי הוא "מאוד מתחבר לתשובת סמוטריץ'. לא לכל דבר שהוא חושב בחיים, אבל בנושא הכלכלי הוא מדבר לעניין ואני מאוד אוהב את זה. הורדת המיסוי משכבות הביניים זה קטר לצמיחה במשק. מאיפה נעלה את המיסים? יש המון פטורים ישנים כמו תושב חוזר שלא משלם מיסים ויש הרבה מאוד מיליארדרים שמנצלים את זה. כבר לא צריך לעודד את היהדות העשירה להגיע לפה, ישראל זה מקום שרוצים להיות בו. לכן כל מי שנזכר פתאום שהוא ישראלי כשיש פה חיסונים, אבל מיסים הוא לא רוצה לשלם, הייתי הולך על השיטה האמריקאית – כל אמריקאי בעולם נותן טופס למס הכנסה אמריקאי. גם כל ישראלי צריך לתת טופס למס הכנסה הישראלי. יבואו משם הרים ומזוודות של כסף ממיסים".

מייסד מור בית השקעות יוסי לוי: "אם ניקח את החמישה העשירונים הראשונים ונוריד להם את המיסים זה בהחלט יתורגם לצריכה ולצמיחה, זה הדבר הנכון לעשות".

מנכ"ל פרופיט אסף בנאי: אני חושב שצריך להוריד כמה שיותר מיסים לחברות ועסקים. הממשלה רק מפריעה, צריך למקד את הורדת המיסים במעמד הביניים, בחברות ובעסקים".

על השאלה כיצד תצא מדינת ישראל ממשבר הקורונה ביחס למדינות העולם השיבה מרב מיכאלי כי מדינת ישראל יוצאת מהמשבר במצב גרוע בהרבה משאר מדינות אירופה. על כך השיב מנכ"ל מור בית השקעות יוסי לוי כי הוא לא מסכים לדעתה, "חלק מהציבור נפגע בצורה משמעותית ואלה העצמאים שלא קיבלו מספיק תמיכה. מצד שני צריך לזכור שחצי מהמשק הוא ממשלתי שלא נפגע מהמשבר. לכן אני לא חושב שאנחנו נמצאים במצב קשה, במיוחד כשהחיסונים מגדילים את המחזור".

מנכ"ל אלטשולר שחם גלעד אלטשולר: "אין ספק שהחיסונים נותנים לנו יתרון מסוים. גם לפני הקורונה המצב של ישראל היה מצוין כי יש פה תעשיית הייטק מאוד מפותחת, וזה התגבר בתקופת הקורונה כשהעולם היה צריך יותר טכנולוגיות חדשות שיעזרו לאנשים לעבוד מהבית".

על השאלה איזה צעדים נדרשים ממשלת ישראל על מנת להמריץ את המשק ולהחזירו לשגרה השיבו הפוליטיקאים:

יו"ר מרץ ניצן הורביץ: "מי שחושב שאנחנו מתחילים לצאת מהמשבר לא מבין איפה הוא חי. אנחנו אולי יוצאים מהמשבר הבריאותי, אבל הקורונה הכלכלית, המיתון, המשבר הכלכלי והחברתי הוא רק בתחילתו. אם אנחנו רוצים להתאושש מהר מהמשבר אז קודם כל יש צעד פוליטי שצריך לעשות וזה להחליף את הממשלה הנוכחית שהזניחה את המשק בצורה נוראית ועוד לפני הקורונה התעללה בכלכלה הישראלית, לא העבירה תקציב והתנהלה ברשלנות פושעת".

יו"ר המפלגה הכלכלית ירון זליכה: "המדיניות הכלכלית הכושלת של הממשלות בעשור האחרון יצרו יד קלה על ההדק של העלאות מיסים. כל פעם שחסר לממשלה כסף יעלו מיסים על העסקים הקטנים, הצרכנים ומשקי הבית. אבל מה עם הטבות המס לטייקונים ולחברות הגדולות? מיליארדים מושקעים בהם כבר עשרות שנים עם אפס תוצאות. אני הולך לבטל את הטבות המס האלה ולהוריד מיסים, כי מי שמניע את הכלכלה שלנו זה העסקים הקטנים ומשקי הבית".

יו"ר ימינה נפתלי בנט: "כדי להוציא את הכלכלה מהבור האדיר צריך מכת חשמל כלכלית. לא יעזרו שינויים קטנים, הורדה דרסטית במיסים וקיצוץ חד בבירוקרטיה. זה יביא מנכ"לים לצמוח ויזמים ליזום והשקעות מכל העולם לישראל, לא רק להייטק. הגיע הזמן שגם מי שלא בהייטק יענה משגשוג כלכלי".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "במצב חירום כלכלי כפי שנקלענו אליו הידברות עם כל הגורמים הרלוונטים היא קריטית. לכן חובה ליצור שולחן עגול שסביבו ישבו ארבעת הגורמים הדומיננטים בכלכלת ישראל. המעסיקים, ההסתדרות, בנק ישראל ומשרד האוצר. בדומה לעסקת החבילה כפי שהייתה בשנות ה-80 ההידברות בין הגורמים הנ"ל יכולה להקל מאוד על קבלת החלטות קשות אך נחוצות להצלת המשק".

ניר ברקת: "לעזור לעסקים המתקשים לצאת מן הקורונה. סיוע ליזמים צעירים לצאת לשוק. צריך לעזור להם בכל נושא הרגולוציה ואפילו לעזור בהורדת מיסוי למי שמתחיל עסק חדש או הורדת העלויות לעשות עסקים".

 פרופיט שירותים פיננסיים הינו בית הסוכן המוביל בישראל. בפרופיט מנהלים כ27 מיליארד ₪ כספי לקוחות, באמצעות 250 סוכנים בפריסה ארצית ותוך שיתוף פעולה עם הגופים הגדולים בארץ.

כתיבת תגובה