שינוי בתרבות הצריכה? חברה חדשה תאפשר אשראי צרכני דיגיטלי

מיזם חדש של בלנדר ובנק הפועלים יאפשר פריסת תשלומים רחבה בנקודות מכירה ואתרי סחר אלקטרוני | לאחר שיקבל את אישור רשות התחרות ושוק ההון, יספק השירות מענה ללקוחות הרוצים לבצע רכישות בסכומים של למעלה מ-1000 ש"ח ולפרוס אותן לתשלומים | ניתן יהיה לקבל פריסה של 6-42 תשלומים בהוראת קבע

גל אביב, מנכ"ל בלנדר | צילום: סיון פרג

בנק הפועלים ובלנדר טכנולוגיות פיננסיות, הכריזו על חתימת הסכם להקמת חברה משותפת שתעסוק במתן אשראי צרכני דיגיטלי למימון רכישות בנקודות מכירה ובאתרי אי-קומרס – סחר אלקטרוני.

ממועד התחלת פעילות החברה, יוכלו הלקוחות לקבל אשראי, מחוץ למסגרת האשראי הקיימת ללקוח בבנק, כבר במעמד רכישת המוצר או השירות בנקודות מכירה ואתרי אי קומרס רבים. השירות יספק מענה ללקוחות הרוצים לבצע רכישות בסכומים של למעלה מ- 1000 ש"ח ולפרוס אותן לתשלומים. ניתן יהיה לקבל פריסה של 6-42 תשלומים בהוראת קבע, בכך יוכלו הלקוחות להינות מפריסת תשלומים ארוכה והשארת מסגרת האשראי פנויה לצריכה שוטפת. בין החברות בהן ניתן יהיה לקבל את השירות, ניתן למצוא רשתות מובילות בתחום האלקטרוניקה,  הריהוט, מרפאות, מכוני קוסמטיקה ועוד.

החברה המשותפת, תוחזק 20% על ידי בנק הפועלים ו-80% על ידי בלנדר. העסקה טעונה אישור רשות התחרות ועל החברה לקבל רישיון נותן אשראי מרשות שוק ההון. והיא תקבל מבלנדר רישיון לטכנולוגיה הייחודית שפיתחה למתן אשראי לרכישת מוצרים ושירותים ללקוחות בנקודות מכירה ובאתרי סחר.

מדובר בחלק משמעותי נוסף ממהפכת ה- BNPL (Buy Now Pay Later) שבלנדר מובילה בישראל. בלנדר, הינה חברת פינטק בינ"ל המציעה מגוון מוצרים בתחום האשראי הצרכני הדיגיטלי. והיא מאפשרת פריסת תשלומים רחבה מחוץ למסגרת האשראי עם פריסה של כ-1,000 נקודות מכירה פיזיות ובאתרי אי-קומרס בהם השירות ניתן במסך התשלום בדומה ל-PayPal ומאפשר מימון דיגיטלי בקליק. לאחרונה השיקה החברה שת"פ ייחודי עם רשת האלקטרוניקה באג במסגרתו מאפשרת החברה פריסת תשלומים בקליק באתר האי-קומרס של החברה ב-12 תשלומים ללא ריבית.

תחום ה- BNPL (Buy Now Pay Later) – קנה עכשיו שלם אח"כ, נמצא בצמיחה משמעותית בעולם עם חברות כמו Affirm, AfterPay  Klarna ואחרות שכבר מוערכות במיליארדי דולרים. מדובר בעתיד הפיננסי החדש שבלנדר מביאה לישראל, המהווה חלק ממהפכת התשלומים הדיגיטליים.

אביבית בנדר, הממונה על פיתוח עסקי תאגידי ופינטק בחטיבת החדשנות והאסטרטגיה בבנק הפועלים אמרה עם פרסום הדברים: "השותפות עם בלנדר מהווה דוגמא מצוינת לחיבור של הבנק עם תעשיית הפינטק, אנו רוצים להיות הבחירה הראשונה של חברות הפינטק בישראל וזאת מתוך מטרה להעניק ללקוחות חוויית שירות מתקדמת וחדשנית בכל מקום ובכל עת. בלנדר מצטרפת לרשימה מכובדת של חברות פינטק שהבנק בונה עימן שיתופי פעולה ובכך מייצר חדשנות אנו שמחים על הקמת הפעילות המשותפת עם בלנדר. הבנק מאמין מאד בתחום ה- BNPL אנו רואים היום את הצורך האמתי שקיים בשוק לפתרונות מימון דיגיטליים כחלק מחוויית הקנייה של הלקוח."

ד"ר גל אביב, מייסד ומנכ"ל בלנדר טכנולוגיות פיננסיות הוסיף: "שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים מהווה הבעת אמון גדולה של הבנק הן בתחום ה-BNPL והן בבלנדר בפרט. אנו רואים היום את הצורך האמיתי שקיים בשוק לפתרונות מימון דיגיטליים מהירים. הצרכנים היום מאוד טכנולוגיים ומאמצים חידושים בקצב מהיר, מדובר במהפכה של ממש. אין ספק שהטכנולוגיה הייחודית של בלנדר והפריסה הרחבה שלנו בנקודות מכירה לצד החוזק והאיתנות של הבנק מייצרים מוצר מוביל שיהווה אלטרנטיבה צרכנית טובה לכלל הציבור בישראל".

כתיבת תגובה