שלוש חברות זכו במכרז הגדול לביטוח רכבי עובדי המדינה

מגדל, הראל ושירביט זכו במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה. החברות הזוכות יבטחו כשבעים אלף רכבים בהיקף כספי הנאמד בכשלוש מאות מיליון שקלים

יותר עדיף חדש | אילוסטרציה: Nestor Rizhniak, שאטרסטוק

אגף החשב הכללי במשרד האוצר הכריז היום (ב) על הזוכים במכרז הפומבי לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנת הכספים הבאה עלינו לטובה (2018). החברות הזוכות הן מגדל, הראל ושירביט.

במכרז בוצעו מספר שינויים בהשוואה לשנים קודמות, המביאים לידי ביטוי רפורמות ושינויים שחלו בשוק ביטוחי הרכב. בין היתר, בבחירת הזוכות במכרז שולב לראשונה ציון איכות השירות שניתן על ידי חברות הביטוח ללקוחות. נתון זה התבסס על המדד המתפרסם על ידי רשות שוק ההון ביטוח וחסכון ונועד להבטיח שירות מיטבי לעובדי המדינה.

בנוסף, יצר המכרז התאמה בין מאפייני הנהג ורכבו, כגון גיל והיסטוריה ביטוחית, לבין פרמיית הביטוח שישלם וההשתתפות העצמית שתידרש ממנו. כך שנהגים זהירים יקבלו הוזלה בביטוח הרכב, על מנת לתמרץ נהיגה בטוחה בקרב עובדי המדינה וגימלאיה. עובדי המדינה יקבלו במסגרת המכרז את ההנחה המקסימלית (העומדת על כ-16.25%) מתעריף החובה המפוקח על ידי רשות שוק ההון ביטוח וחסכון.

ב-2018 יבוטחו כ-70 אלף רכבי עובדי מדינה, בני זוגם וגימלאים, בהיקף כספי הנאמד ב-300 מיליוני שקלים. חברת מגדל תבטח כ-65% מכלל הרכבים, כולל רכבים המבוטחים בביטוח צד ג'. חברת הביטוח הראל תבטח כ-32% מכלל הרכבים, ושירביט תבטח כ-3% מכלל הרכבים. החשב הכללי רוני חזקיהו, מסר עם פרסום תוצאות המכרז: "אגף החשב הכללי פעל השנה להגדלת תועלות המכרז לעובדי המדינה, כאשר לצד המחיר הכלכלי, הושם דגש על השירות, כמו גם על התאמה למאפייני העובד לצורך תמרוץ לנהיגה נכונה".

 

כתיבת תגובה