שרי האוצר והחקלאות אישרו 16 מלש״ח למאבק בפשיעה החקלאית

התקציב יופנה לטובת סבסוד פרמיות ביטוח במסגרת תקציב מיוחד שיינתן לקרן לנזקי טבע, חברת הביטוח הממשלתית. כחלון "אני תקווה כי תוכנית הממשלה למיגור התופעה תשנה את מציאות חייהם של החקלאים בהקדם האפשרי, ותסייע בעקירת הפשיעה מן השורש"

לוחמי אש, לא מוקדנים. אילוסטרציה, טרור חקלאי | צילום: יונתן זונדל, פלאש 90

אושרו הפוליסות לחקלאים בסך 16 מיליון שקל בביטוח נגד גניבת והשמדת יבולים מבתי אריזה, גניבות בקר וגניבות צאן. משרד החקלאות ומשרד האוצר, קידמו את הנושא על מנת שחקלאים יוכלו להתמודד כלכלית הפסדים של גניבות ויקבלו כיסוי ביטוחי.

משנת 2017, קידם שר החקלאות אורי אריאל מול משרד האוצר את הפוליסות על מנת להטיב עם החקלאים אשר נפגעו בעקבות פשיעה חקלאית. הפוליסות, יפעלו דרך הקנ"ט (הקרן לנזקי טבע) וישירות לחקלאים. התקציב יופנה לטובת סבסוד פרמיות ביטוח במסגרת תקציב מיוחד שיינתן לקרן לנזקי טבע, חברת הביטוח הממשלתית.

שר האוצר, משה כחלון אמר הבוקר כי על מנת לסייע לחקלאי ישראל להתמודד עם גל הפשיעה ולאור הקשיים בקבלת ביטוח לפשיעה חקלאית מחברות הביטוח, החלטנו על פרסום פוליסה ראשונה מסוגה שתאפשר לחקלאים ודאות רחבה יותר. זהו צעד משלים שנועד לאפשר יציבות עד לפעולת גורמי האכיפה. אני תקווה כי תוכנית הממשלה למיגור התופעה תשנה את מציאות חייהם של החקלאים בהקדם האפשרי, ותסייע בעקירת הפשיעה מן השורש.

שר החקלאות אורי אריאל הצטרף לדבריו ואמר כי זו בשורה משמחת לחקלאים. לאחר משא ומתן ארוך עם האוצר, אושר התקציב לפוליסות לפשיעה חקלאית. זוהי בשורה משמעותית אשר תוביל להטיב עם החקלאים. זהו מהלך חשוב בין מהלכים נוספים שאנו מקדמים. נמשיך לפעול לטובת החקלאים.

כתיבת תגובה