שרת המשפטים: שוקלת מינוי שופטים שיתמקצעו בנדל״ן

עוד אמרה השרה איילת שקד בכנס לשכת שמאי המקרקעין: ״הקואליציה הזו תהיה לפחות עד 2019״

בית המשפט בתל-אביב. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

״שופטים צריכים להתמקצע בכל התחומים, אבל נדל״ן הוא נושא סבוך. כמו שיש שופטים לתחום המיסים, טוב יהיה אם יהיו שופטים בכל בית משפט שיתמקצעו בתחום המקרקעין והנדל״ן. הנושא נזה נמצא בדיונים ואין עוד החלטה, אבל זה בהחלט משהו שאני בוחנת״, כך אמרה  שרת המשפטים איילת שקד, בכנס לשכת שמאי המקרקעין  באילת.

בנוסף, השרה שקד התייחסה בכנס לנושא המשבר הקואליציוני, ואמרה כי ״ היה משבר אבל הקואליציה הומוגנית ויציבה. יחסית לקואליציה הקודמת, היא עובדת בשת״פ טוב. למשל נושא הדיור, זו דוגמא טובה לשיתוף פעולה. נותנים לשרים אחריות, וצריך לעזור להם לקדם את התחומים באחריותם. כולם עובדים בשת״פ אחד עם השני, ולכן הקואליציה הזו תהיה לפחות עד 2019. זו קואליציה יציבה, טובה, היה משבר אבל הוא נפתר שכל צד התפשר בנקודות מסוימות״.

השרה שקד נשאלה גם על חוק ההמלצות שעבר, ואמרה כי ״אם תסתכלו על הנוסח שהוגש וזה שעבר, הוא שונה לחלוטין. היו דברים מהותיים שהוטמעו בנוסח. 35 אלף תיקים עוברים בפרקליטות, מתוכם נסגרים 40% בהמלצת המשטרה. מתוך 35 האלף – 200 תיקים הם עם פרקליט מלווה. פשע מאורגן גדול, תיקים של אישי ציבור וכו׳. הפוקוס הוא על ה-200 התיקים הגדולים עם הפרקליט המלווה. זה לא שהפרקליטות צריכה את הודעת המשטרה כדי לדעת מה היא חושבת. השאלה אם מפרסמים את ההמלצה או לא. גם לחשודים יש זכויות. מדובר בפגיעה קשה בשמו ומשפחתו, ולכן לחוק כפי שמנוסח היום יש שמירה על זכויות של החשודים״.

 

כתיבת תגובה