שר האוצר מציג: כך נוציא את האברכים מהכוללים

גזירה חדשה ל-100 אלף אברכי הכוללים: אחרי ביטול ההנחה בצהרונים ובמעונות היום לילדים שאחד משני הוריהם אינו עובד, ליברמן מודיע על כוונתו להוריד את ההנחה בארנונה מאברכי הכוללים | בתמורה, הוא מציע קיצוץ שעות החובה בכולל מ-40 שעות שבועיות ל-20, כדי שהאברכים יוכלו לעבוד חצי יום | מוסדות חרדיים שילמדו ליבה יתוקצבו בהתאם

אביגדור ליברמן | צילום: ישראל מרק סלם

שר האוצר אביגדור ליברמן שוב מתעתד לפגוע  בכיס החרדי. התכנית החדשה שהוצגה היום (ג) כוללת שלילת ההנחה בארנונה, להורים שאינם עובדים. המדובר הוא בפגיעה בכ-100 אלף אברכי הכוללים, שבתמורה, יקבלו אפשרות לצאת לעבוד ושעות הלימוד שלהם יצטמצמו רק ל-20 שעות בשבוע.

הדבר אך מוכיח כי כוונתו של ליברמן היא להפוך את הציבור החרדי מן היסוד, כאשר כאמור, במקביל, מלגת הכוללים לא תיפגע אך שעות החובה יצומצמו ל-20, במקום 40 שעות שבועיות, כדי לאפשר לאברכים לצאת לעבוד בשעות שיתפנו.

"אנחנו רוצים להוריד את שעות החובה מ-40 שעות ל-20 שעות לימוד בכולל מבלי לפגוע במלגה שהאנשים מקבלים", אמר ליברמן. "אנחנו רוצים להכניס למעגל העבודה את האוכלוסיות שטרם נכנסו למעגל העבודה. בכוונתנו לצמצם את הפערים בחברה הישראלית ולחזק את מעמד הביניים".

הדבר מצטרף לתכנית ליברמן לפגוע בהנחות בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים.

כולל אברכים | צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי, פלאש 90

התכנית תתקצב גם מוסדות חרדיים שיכללו לימודי ליבה.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר, כי "התכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר "ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם".

"הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו", דברי גפני.

במכתב ששלח הבוקר (ג') למבקר המדינה בנושא מעורבות שר האוצר בתחומי אחריות של משרדים אחרים כותב ח"כ משה ארבל: "אתמול בערב פורסמה במהדורה המרכזית של חדשות 13 "תוכנית האוצר למגזר החרדי", התוכנית כללה את הפרטים הבאים: שלילת המימון לצהרונים ומעונות יום ממי שאינם עובדים; ביטול הנחות הארנונה למשפחות שאינן עובדות; קיצוץ שעות הלימוד לאברכים בישיבות בחצי; תמריצים כלכליים ללימודי ליבה; העברת חוק הגיוס בקריאה שלישית.

"כלל פרטי התוכנית אינם מצויים למעשה כלל בסמכותו של שר האוצר ומשרדו. כך למשל הנחות הארנונה מצויות בסמכות משרד הפנים; המימון לצהרונים ומעונות יום במשרד הכלכלה; סוגיית לימודי הליבה במשרד החינוך; ונושא חוק הגיוס במשרד הביטחון.

"בעקבות הפרסום דיווח העיתונאי ישראל כהן שמלשכת שרת הפנים נמסר כי שלילת ההנחה בארנונה לא עומדת על הפרק ולא צפוי כל שינוי בנושא הזכאות.

"משמעות הדבר היא, ככל שהפרסום נכון, ששר האוצר חורג מסמכותו חריגה בוטה ומובהקת ופולש לתחומי אחריות לא לו המסורים בדין לשרים ולמשרדים אחרים, לפחות חלקם מתנגדים להצעותיו ופעילותו בתחומי משרדם".

את מכתבו מסכם ח"כ ארבל: "אבקש את בדיקת משרד מבקר המדינה לדיווח המטריד ובמידת הצורך פנייתכם לשר האוצר והבהרת היקף ותחומי אחריותו ואף הפניית המשך הבירור ליועץ המשפטי לממשלה".

2 תגובות ל: "שר האוצר מציג: כך נוציא את האברכים מהכוללים"

  1. אני חילוני גמור. אפילו לא צם ביום כיפור. אבל אני מכבד ואוהב את העם שלי ואת היהדות ככלל.
    הגענו לארץ ישראל כדי לקיים מדינה יהודית והבסיס של זה הוא היהדות והדת היהודית. אני לא אדם דתי, אבל ברור לי שהיהדות שרדה אלפי שנים בזכות האנשים המאמינים.
    מאהבת העם שלי אני רוצה שהיהדות תמשיך ותתקיים עוד דורות רבים. ברור לי שלשם כך חייבים לחזק את לומדי התורה – על כל סטודנט שמקבל עשרות אלפי שקלים מהמדינה, על כל חוקר אקדמיה – צריך בישראל גם לומד תורה ששונה ומשנן את חוקי העם שלנו מדורי דורות.
    ליברמן מסוכן ומונע ממש מנקמנות אישית ורעה. הוא אסון למדינת היהודים ויושבים איתו בקואליציה שורה של אנשים רעים ושקרנים שמאפשרים לו לפעול כך ולהתעלל בלומדי התורה מתוך אפליה ופגיעה אגבית גם בציבורים רבים אחרים שהם קשי יום.

  2. 🤫🤬🤬🤬🤬

כתיבת תגובה