שר התקשורת איוב קרא: רפורמת ה-Wi-Fi מהווה מהפכה

שר התקשורת התארח עם צוותו באיגוד לשכות המסחר ודיבר בחשיבותה של הרפורמה. נשיא האיגוד אמר כי אין ספק שרפורמה חשובה זו תקרא על שם השר איוב קרא שקידם אותה מאז כניסתו לתפקיד

אוריאל לין ואיוב קרא. קרדיט צלם שלומי מזרחי

בעקבות אישורה של רפורמת ה-Wi-Fi בועדת הכלכלה, התארחו הבוקר ח"כ איוב קרא, שר התקשורת, מנכ"ל משרד התקשורת, מוני שמילה, מנהל אגף בכיר רישוי וספקטרום גדעון שטרית, וצמרת משרד התקשורת, בלשכת המסחר בתל אביב כדי להציגה. "רפורמת ה-Wi-Fi" להסרת חסמי יבוא על מגוון רחב מאד של מוצרים שיש בהם רכיבי תקשורת אלחוטיים, אושרה בתחילת השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ איתן כבל, וצפויה להיות מאושרת בקריאה שניה ושלישית במסגרת חוק ההסדרים ולהיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט 2018.

שר התקשורת ציין כי עם כניסתו לתפקיד, הוא קיים פגישה בנושא עם נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שהבהיר עד כמה השירות שניתן ליבואנים מצד משרד התקשורת זקוק לרפורמה רחבה. שר התקשורת ציין שהוא רואה בקידום הרפורמה פרויקט מרכזי התואם את מדיניות הממשלה להסרת חסמים, הן בייבוא המסחרי והן בייבוא האישי. מדובר ברפורמה שצפויה לחסוך מאות מיליונים רבים למשק, תוך שמירה על איזונים מתאימים.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך את השר על קידום הרפורמה והעברתה: "הרפורמה להסרת חסמים בייבוא ציוד תקשורת אלחוטי מהווה בשורה אמיתית לציבור ולעסקים ויש לה חשיבות רבה ביצירת איזון נכון בין הגנה על הציבור ומניעת הפרעות תקשורת להורדת חסמים לעסקים. זו הדרך הנכונה לקידום מהלכים. אין ספק שרפורמה זו תקרא על שם השר איוב קרא שקידם אותה מאז כניסתו לתפקיד מול סיכונים".

הרפורמה שקודמה בשיתוף ותמיכה מלאים מצד משרדי רוה"מ, האוצר והכלכלה, עוסקת במהפכה בשיטת הפיקוח של משרד התקשורת על יבוא ציוד תקשורת אלחוטי. אם עד כה מגוון עצום של מוצרים (מחשבים וטאבלטים, ציוד אלחוטי למחשבים, מזגנים ומכונות כביסה עם רכיב תקשורת, רכיבי תקשורת לתעשייה, שלט רחוק מסוגים שונים ובכלל זה לרכב, רחפנים, צעצועים כמו רכב עם שלט רחוק, ציוד רפואי עם רכיבי תקשורת ועוד ועוד) נדרש לאישור מצד משרד התקשורת לפני כניסתו לישראל, הרי שלאחר הרפורמה יהיו 3 מסלולים חלופיים קבוצה של מוצרים (תעשה בחינה בוועדה בינמשרדית לגיבוש רשימה) שתקבל פטור מצורך באישור משרד התקשורת. קבוצה נוספת של מוצרים שניתן יהיה לייבא על בסיס הצהרה שהמוצרים עומדים בדרישות משרד התקשורת בהתאם לכללים שייקבעו. וקבוצה שלישית של מוצרים (כגון רחפנים) שיידרשו לאישור משרד התקשורת כפי שנעשה כיום.

כתמיכה ברפורמה ניתנים למשרד התקשורת כלי אכיפה מגוונים שייצרו את האיזונים המתאימים ובכלל זה סמכות להטיל עיצומים כספיים משמעותיים על הפרות.

השר אף התייחס לנושא דואר חבילות ואמר כי הוא עבר מהפכה בשנים האחרונות והוא בין הטובים העולם. כמות התלונות ירדה לאין ערוך, ובחצי שנה האחרונה ירדו 90% מהתלונות. מדובר בתחום מתפתח מאד ברמה עולמית וארצית.

כתיבת תגובה