תאגיד CORNING ישקיע בישראל בתחום האוטו-טק

CORNING משיקה את תוכנית "קורנינג סקאוטינג ישראל": CSI • תחפש השקעות, רכישות, ושיתופי פעולה של סטארט-אפים וחברות בתחומי קישוריות הדור ה-5 (G5), אוטו-טק (רכב אוטונומי והטענה מהירה) ומדעי החיים

אילוסטרציה: רינג' רובר ספורט אוטונומי | צילום: יח"צ רינג רובר חו"ל

העולם הטכנולוגי המתקדם במהירויות על, אינו עוצר לרגע. לעיתים הוא דומה לסוס דוהר המדלג בקלילות על גבי מכשולים ומשאיר אבק למתחריו. מדינת ישראל המוגדרת בעולם כ'אומת ההיי-טק' מושכת אליה משקיעים וחברות ענק מכל העולם הרוצים לנצל וליהנות מפירות הראש הישראלי ש'ממציא לנו פטנטים'.

בין התחומים הצועדים בראש הפיתוחים הם הרכבים האוטונומיים והחשמליים. המפלצות בכחול-לבן שהשאיר אחריו שי אגסי בתחנות דלק ברחבי הארץ לאחר קריסת חברת 'בטר פלייס', הן עדות דוממת שהוא בסך הכל הקדים את זמנו בכמה שנים. העולם עדיין לאו היה מוכן למכונית חשמלית עם החלפת סוללות במקום תדלוק פשוט. כיום, ניסיונות הפיתוח מתמקדים בפתרונות של סוללות ארוכות טווח ויכולות הטענה מהירה שמאפשרות נסיעה לטווחים ארוכים יותר עם טעינות קצרות בלבד.

תחום נוסף שמתקדם כל העת הוא המציאות הרבודה. מדובר בתחום רחב מאוד שנולד אי שם לפני קרוב לארבעים שנה, והיה מיועד במקור לתצוגה על גבי חופת מטוסי הקרב או בשנים המאוחרות יותר על גבי קסדת הטייס. בשנים האחרונות מתמקדים הפיתוחים בפתרונות אזרחיים כדוגמת הקרנת מידע ונתונים על גבי מסך הסמארטפון תוך כדי צילום רציף של אתרים ורחובות. (דוגמה נוספת היא, הגוגל גלאס ששיווקו הופסק לפני כארבע שנים. הוא היה תוצר של מציאות רבודה מתקדמת לשימוש האזרחי).

אל המציאות הזאת נכנס כעת תאגיד CORNING העולמי – אחת החברות המובילות בעולם בתחום מדעי החומרים, עם יותר מ-165 שנות ניסיון בהמצאות טכנולוגיות ששינו את חיינו – המשיקה את תכנית CORNING Scouting Israel (קורנינג סקאוטינג ישראל) שמטרתה לאתר השקעות, חדשנות, רכישות ושיתופי פעולה של סטארט-אפים בישראל. בראש ה-CSI יעמדו ניסים אטיאס, מנכ"ל Corning-ישראל אשר מונה לתפקיד, בשיתוף מישל פראסאס, דירקטור פיתוח עסקי ואיתור פרויקטים לצמיחה, אירופה אשר ינהל את הקשר מול הלקוחות הבינלאומיים של CORNING והתאגיד עצמו.

ניסים אטיאס | צילום: יח"צ

מומחיות החברה וניסיונה הרב באה לידי ביטוי בתחומים שונים עם יכולות יצור והנדסה נרחבות, בפיתוח מוצרים, אשר משפרים את חייהם של אנשים. ההצלחה של Corning נובעת מהשקעה מתמשכת במרכזי מחקר ופיתוח (מו"פ), שילוב ייחודי של חדשנות, ומערכות יחסים מבוססות אמון עם חברות ולקוחות מובילים בעולם.

כפי שפתחנו, חברת CORNING פועלת בכל התחומים המתקדמים כשבין פעולותיה אפשר למנות את ההשקעות בתקשורת אופטית, מוצרי אלקטרוניקה ניידים, טכנולוגיות תצוגה, אוטו-טק (הטענה מהירה, רכבים אוטונומיים) ומדעי החיים. המוצרים המובילים שלCorning כוללים זכוכית עמידות בפני נזק למכשירים ניידים; זכוכית מדויקת עבור תצוגה מתקדמת; סיבים אופטיים, טכנולוגיות אלחוטיות ופתרונות קישוריות לרשתות תקשורת חדישות.

עד לאחרונה פעלה החברה בישראל באמצעות מרכז מו"פ מתקדם האמון על פיתוח טכנולוגיות חדשניות למתן פתרונות לכיסוי אלחוטי, קישוריות סלולארית G4 ו-G5 המיושמות באצטדיונים, מרחבים הומי אדם, בתי חולים מבנים ציבוריים ועוד המאפשרים הסתמכות של מכשירים האחד על גבי השני בדרך לאנטנות.

תכנית ה-CSI החדשה תתמקד בתחומים נרחבים יותר: הטלקום, סלולר, קישוריות של הדור ה-5, Wireless, בינה מלאכותית, טכנולוגיות תלת ממד, מדעי החיים והאוטו-טק, מחשוב קוונטי, מציאות רבודה (AR) ובנוסף תחפש חברות סטארט-אפ וטכנולוגיה בתחום האופטיקה והזכוכית משוריינת.

ישראלים רבים חולמים על רגע של הכרה עולמית בחברתם ועשיית אקזיט מכניס כדוגמת חברת מלאנוקס שנמכרה לאחרונה ב-6.9 מיליארד דולר. כך שמעבר ליכולת רחבה שיש לחברת CORNING בהשקעה בחברות טכנולוגיות, הפלוס של החברה הוא היכולת לשלב חברות סטארט-אפ ישראליות בקרב לקוחותיה הרבים בעולם כבטא-סייט ובהן חברות הטלקום והרכב מהגדולות בעולם כגון: דיימלר בנץ, Apple ו-AT&T, דבר אשר מבטיח יתרון ברור בהתברגות מהירה באקלים הטכנולוגי הישראלי.

ניסים אטיאס מנכ"ל CORNING ישראל ומנהל טכנולוגיות גלובליות בתחום הקישוריות האופטית מציין כי: "התאגיד העולמי רואה באקו-סיסטם הטכנולוגי המתקדם של ישראל כהזדמנות לפיתוח ואימוץ חדשנות בחברה. CORNING תשקיע בשנים הקרובות בתחומים רבים אשר בעשור הקרוב צפויים לצמוח בקצבים גבוהים בעיקר בתחומי הדור ה-5, הסלולר, המציאות הרבודה והאוטו-טק".

כתיבת תגובה