תביעה ייצוגית בסך 150 מיליון שקלים הוגשה נגד 'ויסוצקי'

לבית המשפט בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ויסוצקי בטענה לגבייה מופרזת מהציבור במחירי התה הירוק בו מחזיקה החברה נתח שוק של 85%. ויסוצקי: "תביעה קנטרנית ושקרית"

מארז תה ויסוצקי. אילוסטרציה. צילום: verbaska, שאטרסטוק

האם ייתכן שבעקבות סכסוך משפטי בין השותפים במפעל 'זיתא' יזכה הציבור בישראל לתה ירוק במחיר הוגן יותר? אם נשאל את אמיר גור לביא שהגיש לבית המשפט בקשה להכרה בתביעתו נגד ויסוצקי כתביעה ייצוגית, התשובה תהיה חיובית.

אמיר גור לביא הוא אחד מבעלי מפעל השמן 'זיתא'. יחד עמו שותפה גם ענקית התה הישראלית – 'ויסוצקי', נגדה הגיש גור לביא תביעה ייצוגית לבית המשפט בתל אביב. בבסיס התביעה הטענה שויסוצקי היא מונפול בתחום התה הירוק ומשכך נאסר עליה לגבות מחירים מופרזים.

לטענת גור לביא, ובהתאם לחוות דעת כלכלית אותה צירף לכתב התביעה, מחירו ההוגן של שקיק תה ירוק אמור לעמוד על 0.42 אגורות חדשות, אלא שויסוצקי גובה מעל שמונים אגורות לשקיק. מה שמוגדר בכתב התביעה "גבייה עודפת" מהציבור.

אלא, שויסוצקי אינה מוגדרת מונופול באופן רשמי למרות שהיא מחזיקה ב-85% משוק התה הירוק, כך לפי נתוני חברת המחקר 'סטורנקסט'. גור לביא מעריך בכתב התביעה כי גובה הגבייה העודפת שגבתה ויסוצקי מהציבור עומד על כ-150 מיליון שקל.

ומה אומרים בויסוצקי? שימו לב לתגובה החריפה:

"מדובר בתביעה קנטרנית ושקרית. ויסוצקי מקפידה תמיד על הוגנות כלפי לקוחותיה. היושרה היא נר לרגלינו. אנו מבקשים לציין, כי התובע הוא שותף שלנו בחברת זיתא ליצור שמן זית ואנו תובעים אותו בימים אלה. הבוררות מתקיימת אצל השופט בדימוס מנהל בתי המשפט לשעבר משה גל. האיש חייב לחברתנו בגין הלוואה כשישה מליון שקל, ואנו דורשים לקבל את מניותיו בחברה. התובע חושב, שבמידה ויהלך אימים בתקשורת כנגד ויסוצקי, החברה תלך לקראתו ותבטל את התביעה הכספית. התביעה אינטרסנטית ומגוחכת ובטח שלא באה ממקום הוגן של הגנת הצרכן. אנו בטוחים, כי בית המשפט והציבור יבינו זאת. בנוסף, התובע בתחפושת של אימא תרזה מכלכותה, רץ לדווח לתקשורת, לפני שהעביר לחברה את התביעה. אנו רואים בתביעה זו שערורייה ציבורית".

 

כתיבת תגובה