תביעה לפיצוי ע"ס 60 אלף שקל בגין אפליה לתושבי יו"ש

החוק שיזמה חברת הכנסת שולי מועלם האוסר על ספקים לסרב לספק מוצרים לתושבי הפריפריה ויהודה ושומרון, מתחיל לתת אותותיו בשטח, תושבי מזרח בנימין תובעים רשת לייבוא ואספקת קרמיקה לאחר שזו גבתה עבור ההובלה ואז סירבה לספק את ההזמנה מעבר לקו הירוק.

אלון מורה. המתנחלים נלחמים באפליה נגדם. צילום נתי שוחט פלאש 90

הפלית מתנחלים? יתכן ותשלם ביוקר: לפני מספר חודשים הצביעה הכנסת בעד הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי האוסרת על בעלי עסקים לסרב לספק את מוצריהם ללקוחות בשטחי יהודה ושומרון. זמן לא רב עבר מאז שההצעה אושרה, ונראה שהמתנחלים לא מתכוונים לוותר על האפשרות להשתמש בה כשוט כנגד ספקים שאינם מוכנים להיכנס לתחומי הקו הירוק.

בשבוע שעבר, הגישו בני זוג תושבי היישוב מעלה מכמש שבבנימין, תביעה כנגד רשת "סטודיו קרמיקה", העוסקת בייצור ויבוא של אריחים וכלים סניטריים, לאחר שלטענתם זו סירבה לספק את מוצריה לשטחים. בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, נטען כי תושבי היישוב הזמינו מוצרים מהרשת באלפי שקלים לצורך שיפוץ ביתם, כאשר העסקה כללה תוספת תשלום עבור הובלת המוצרים למקום מגוריהם. ואולם, לאחר שבני הזוג ניסו לתאם מועד לאספקה, הודיע להם נציג "סטודיו קרמיקה" כי למרות ששילמו עבור הובלה, הרשת איננה מספקת את מוצריה ליהודה ושומרון ולכן לא יוכלו לקבל את המוצרים.

הנציג לא הסתפק בכך והאשים את התושבים בכך שלא בררו מראש אם נהגי "סטודיו קרמיקה" מוכנים להגיע להתנחלויות. הנציג דרש מהלקוחות להגיע לאסוף את המוצרים בעצמם או לשלם תוספת תשלום של למעלה מאלף שקלים עבור מוביל חיצוני. בעקבות העמדה המפתיעה של הרשת, ביטלו התושבים את ההזמנה, ונאלצו לצאת למסע רכישות מחודש של המוצרים שכבר הוזמנו תוך כדי עבודות השיפוץ שהיו כבר בעיצומן.

"מדובר באפליה פסולה שהחוק החדש אוסר מכל וכל", מסביר עו"ד עמיחי זלצר, מזלצר עורכי דין המייצג את בני הזוג. "תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב', ואין שום סיבה שאנשים שומרי חוק, המשלמים מיסים ומשרתים בצה"ל, לא יוכלו לקבל את אותו השירות לא זוכים יתר אזרחי מדינת ישראל". לדבריו, "סטודיו קרמיקה" הפרה את הוראות החוק החדש פעמיים, גם בכך שסירבה לספק את מוצריה ליהודה ושומרון וגם בכך שלא הודיעה על כך מראש ללקוחות לפני שהם ביצעו את ההזמנה. על פי הוראות החוק החדש הרשת עשויה להיקנס על ידי בית המשפט בסכום לא מבוטל של עשרות אלפי שקלים.

עו"ד עמיחי זלצר

כתיבת תגובה