תהפוך לעיר: בני עי"ש חתמה על הסכם גג ותגדל פי ארבעה

היישוב הוותיק של פא"י שבשנות התשעים הפך לאחד ממרכזי שיכון העולים מחבר המדינות יהפוך לעיר ויגדל פי ארבעה | הסכם הגג של משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ומשרד הפנים עם המועצה המקומית בני עי"ש עומד על היקף תקציבי של כ- 1.7 מיליארד ₪ | במהלך השנים 2022-2024 ישווקו כ-5,200 יחידות דיור

בני עי"ש לאחר ההרחבה | הדמיה: אייל מלניק, ViSCAPE

אתמול (26.7) נחתם הסכם הגג הכולל בנייה של כ-5,200 יחידות דיור בקרקע מדינה בתחום המועצה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-440 אלף מ"ר, שנועדו לייצר איזון כלכלי למועצה.

על פי ההסכם שהוביל משרד הבינוי והשיכון, יחד עם משרד האוצר ומשרד הפנים, במהלך השנים 2022-2024 ישווקו במועצה המקומית בני עי"ש כ-5,200 יחידות דיור וכן שטחי מסחר ותעסוקה, במסגרת תכנית תמל/1079 שבתוקף.

הסכם גג בני עי"ש צפוי להכפיל את כמות התושבים במועצה פי ארבעה, יחס חסר תקדים בהסכמי גג. בהתאם, גובש מתווה שיתוף פעולה ייחודי בין המועצה המקומית, משרד הבינוי והשיכון, משרד הפנים ומשרד האוצר, המבטיח את תהליך הפיתוח הארגוני וקליטת התושבים במועצה, וכן מייצר משאבים ייחודיים למועצה ליצירת איזון כלכלי ונכסים מניבים.

כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-1.7 מיליארד ₪, מתוכם כ-1.5 מיליארד ₪ עבור עבודות פיתוח תשתיות, והיתרה למוסדות ציבור ותשתיות ותיקות ("ישן מול חדש").

מתחם תעסוקה שצפוי לקום בבני עי"ש | הדמיה: אייל מלניק, ViSCAPE

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "הגדלת היצע הדירות הינו יעד מרכזי של משרד הבינוי והשיכון, ואני מברך על השותפות של המשרד, משרדי הפנים והאוצר עם המועצה המקומית בני עי"ש לטובת המועצה ותושביה הקיימים והעתידיים, שאפשרה את חתימת ההסכם. ההסכם עליו חתמנו היום הוא תוצאה של עבודה ממושכת, הסקת מסקנות מהסכמים קודמים ושיתוף פעולה חיובי מכל הנוגעים בדבר. נמשיך לעבוד במלוא המרץ להסיר חסמים ולספק לאזרחי ישראל פתרונות דיור בסביבות חיים איכותיות".

 

אריה גרלה, ראש המועצה בני עי״ש: ״בזכות אנשים טובים ואחראיים עשינו את הדבר הנכון למדינה, לאזור וליישוב. אנחנו מביאים את הבשורה בזמן הנכון ובעיקר במקום הנכון כאן בבני עי"ש ששנים רבות נשכחה ונעלמה ממפת התקצוב. לביצוע וקידום ההסכם קבעתי סדר עדיפות ברור עבורנו:

  • חידוש משמעותי של הישוב הישן.
  • השקעה בחיזוק תשתיות חברתיות בדגש על חינוך.
  • קידום בניית ואיכלוס של אזור התעסוקה.
  • הקפדה על איכות התכנון והבנייה של התשתיות ומבני הציבור".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "חתמנו היום על הסכם גג חשוב אשר יאפשר למועצה המקומית בני עי"ש לצמוח ולהפוך לעיר בעתיד, להקים ולחדש תשתיות ומבני ציבור אשר ישדרגו ויקדמו את איכות החיים והכלכלה בעיר, תוך דאגה לאיתנותה ויציבותה של המועצה המקומית. אנו פועלים במלוא המרץ להגדיל את מלאי הדירות ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בישראל, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמי גג בערים השונות. אני מודה לכל השותפים לעשייה."

כתיבת תגובה