תוכנה להכנת תכנית עסקית: "קלכלית" – לא שגיאת כתיב

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה יחד עם חברת "ענבל" פיתחו תוכנה חדשנית וחכמה להכנת תכנית עסקית עבור בקשות להשקעות הון במסלול מענקים

תכנית עסקית shutterstock

משרד הכלכלה והתעשייה ממשיך בפעילות לצמצום הבירוקרטיה: היום, יום שני, הושקה תוכנת "קלכלית" – המיועדת לסייע ליזמים להגיש תכנית עסקית עבור בקשה למענק השקעת הון.

התוכנה שאופיינה ופותחה ע"י הרשות להשקעות ביחד עם חברת "ענבל" (הנותנת שירותי מחשוב לרשות ההשקעות), והושקה היום במעמד מנכ"ל משרד הכלכלה, מר שי רינסקי ומנהל הרשות להשקעות, מר נחום איצקוביץ', נועדה לקצר את הליכי ההגשה, להקל על מורכבות ההליך ולחסוך עלות משמעותית ליזמים הניגשים למסלולי הסיוע של הרשות להשקעות.

מדי שנה מגיעות מאות בקשות לרשות להשקעות, דרך התוכנה הקיימת, וככל שניתן להן האישור, הן זוכות בסיוע.  עד כה נדרשו היזמים להגיש את בקשתם בשתי תוכנות, תוכנת בקשה ותוכנת "יזמית", אופן הגשה זה לווה בקשיים ובעיות.

העלות המשוערת של פניית חברה נאמדת באלפי שקלים, בהתאם לגובה ההשקעה, כאשר מדובר בבניית תכנית עסקית בעזרת חברה חיצונית מלווה, העלות הינה עשרות אלפי שקלים אם לא דולרים.

התוכנית מייצרת חיסכון כספי ניכר למפעלים שיגישו תכניות להשקעות עפ"י חוק עידוד השקעות הון (זמן מקוצר והליך מקוצר יותר מאשר דרך חברה חיצונית שעולה עשרות אלפי שקלים). כן אמורה התוכנה לחסוך זמן ניכר ומשמעותי ליזמים ולגורמי רשות ההשקעות.

התוכנה החדשה, שעיקרה הוא בפישוט תהליכים ומניעת סרבול תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית של התוכנה החדשה, אופיינה ופותחה ביוזמת הרשות להשקעות והיא מאחדת את כלל הפעילויות הנדרשות הן לטובת הגשת הבקשה והן לטובת התכנית העסקית. התוכנה ששמה "קלכלית" משלבת גם את קלות התפעול וגם את כלכליות הביצוע. ללקוחות הרשות – התעשיינים אשר יעשו שימוש בתוכנה זו ללא עלות, תוך ליווי מקצועי צמוד המשפר את השירות בסביבת העבודה המתקדמת. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, חדשנית וידידותית המביאה לידי ביטוי גם את כל הכללים והנהלים המתחייבים על פי חוק עידוד השקעות הון.

בנוסף ובנפרד לתכנת "קלכלית", פותחה תוכנת BI  חדשה המאפשרת לעובדי ומנהלי הרשות להשקעות להפיק מידע ולנתחו, מידע אשר נצבר ב- DATA (בסיס הנתונים) רב השנים של הרשות להשקעות.

כתיבת תגובה