תופעה חדשה: גנבי תמ"א 38

נדמה לכם שלקחתם בחשבון את כל הנזקים שיכולים להיגרם לכם כתוצאה מביצוע פרויקט תמ"א 38 בבניין בו אתם מתגוררים, תחשבו שוב. מה המשטרה ממליצה לעשות כדי לצמצם את תופעת הגניבות ולאן בדיוק נעלמות חברות הביטוח.

גניבה באתרי בניה shutterstock

 

לא נעים להכיר: גנבי תמ"א 38. מדובר בתופעה חדשה של גנבים שעוקבים אחרי פרויקטים של תמ"א 38, שם יש פיגומים בחוץ, מה שמסייע לאותם גנבים לטפס עליהם ולפרוץ בקלות לדירות.

"השוטרים שהזמנתי", סיפרה לשירי דובר ב'גלובס' דיירת בבניין שנמצא בהליך בניה של תמ"א וגנבים פרצו לביתה, "אמרו לי שהם מעריכים שמדובר בגנבים שתצפתו על המבנה וראו מי יוצא ומתי. לדבריהם זו ככל הנראה עבודה של מקצועני תמ"א, שעוקבים אחרי פרויקטים. הם נכנסו דרך אחד החלונות שהגישה אליו נוחה במיוחד דרך הפיגומים".

למרבה הכאב הבניין היה מכוסה ברשת שחורה בשל העבודות, עובדה שהקלה על הפורצים להיכנס בלי שהעוברים והשבים יבחינו בהם. לאחר הפריצה הומלץ לדיירים להחליף את הרשת שמקיפה את הבניין ברשת שקופה, אבל זה כבר היה מאוחר מידי.

האבסורד הוא שהיו לה סורגים בחלון שדרכו נכנסו הגנבים, אבל הם הוסרו במסגרת העבודות, וזה גם מסייע לחברת הביטוח להתנער מכל תביעת תשלום כי מבחינתם סורגים זה אמצעי בסיסי לביטוח.

גורמים בתחום הביטוח אמרו ל"גלובס" שתהליך תמ"א מצריך בחינה מחודשת של פוליסת ביטוח דירה סטנדרטית, "מכיוון שחברת ביטוח מתייחסת לדירה בקומת ביניים ככזו שאין אפשרות לפרוץ אליה אלא דרך דלת הכניסה".

בחברות הביטוח ממליצים כי לקראת כניסה לפרויקט תמ"א, "יפנה המבוטח לחברת הביטוח וידווח לה. במצב כזה יכול שהחברה תאשר המשך ביטוח ללא שינוי בדרישות, או תשנה דרישות ותרחיב כיסויים, בתשלום מתאים, על מנת לענות על הסיכון והצורך של המבוטח בכיסוי ביטוחי.

 

המלצות המשטרה לצמצום הגניבות

 

  1. יש לוודא שהבית נעול מכל עבריו ושהחלונות סגורים לחלוטין – גם כאשר יש מישהו בתוך הבית.
  2. בניגוד למיתוסים, פריצות לבתים מתרחשות במהלך כל שעות היממה ולא רק בלילה, לכן יש לנקוט תמיד משנה זהירות ולנעול את הבית היטב, גם ביום.
  3. על דיירי הבניין לוודא מול קבלן הביצוע שננקטים כלל אמצעי הזהירות והביטחון בזמן ביצוע העבודות.
  4. פרצה שנפתחת לטובת שיפוץ – חייבת להיאטם בסיומו של יום עבודה ורצוי שלא תישאר ללא השגחה בזמן העבודות.
  5. אין להשאיר ללא השגחה דירה שלא ניתן לנעול הרמטית. חובה להשאיר השגחה או לנעול.
  6. בזמן שיפוץ בכלל ופרויקט תמ״א 38 בפרט, יש לוודא ולהקפיד שלא להשאיר בתוך הבית חפצים יקרי ערך, תכשיטים יקרים או כסף מזומן.

כתיבת תגובה