תוצאות האמת החלקיות: גוש נתניהו מוביל בינתיים

נכון לשעה 6:00 בבוקר נספרו כ-37% מהקולות – מעט יותר ממיליון קולות | גוש הימין מוביל בינתיים עם 62 מנדטים ברוב המדגמים, כשחלק מהמדגמים תוקנו והליכוד התחזק בהם במנדט על חשבון יש עתיד | בל"ד ומרצ מתנדנדות תחת אחוז החסימה – אך אם יתחזקו עלולה כל מפת הגושים להשתנות

מטה יהדות התורה | צילום: משה גולדשטיין

תוצאות האמת החלו לזרום ונכון לשעה 5:12 הבוקר, נספרו כ- 37% מקולות הבוחרים. מעט יותר ממיליון קולות מתוך כ- 4,843,023 מצביעים המהווים 71.3% מכלל בעלי זכות הבחירה שהצביעו עד לשעה 22:00 אתמול.

נציין כי לפי המדגמים, גוש הימין מוביל עם 62 מנדטים והמשמעות היא שבנימין נתניהו עשוי להיות מי שירכיב את הממשלה הבאה. אך כאמור כל עוד יש מפלגות שנמצאות סביב אחוז החסימה, התמונה עלולה להשתנות.

המפלגות המתנדנדות לעת עתה הן מרצ ובל"ד. המפלגות שהתחזקו נמצאות בגוש הימני, ונראה (לפי המדגמים) כי הציונות הדתית תחזיק לפחות ב-13 מושבים בכנסת הקרובה, כשהיא המפלגה השלישית בגודלה. לפי המדגמים ש"ס עלתה לעשרה מנדטים ויהדות התורה נותרה עם שבעה ח"כים.

נכון ל-5:12 פורסמו תוצאות האמת באחוזים ולפיהם הליכוד זכה לאמון של 23.7% מהציבור, יש עתיד 16.3%, הציונות הדתית 11.5%, ש"ס 9.2%, המחנה הממלכתי 8.9%, יהדות התורה 7.6%, ישראל ביתנו 4.3% חד"ש-תע"ל 3.7%, העבודה 3.27%,  ומתחת לאחוז החסימה (העומד על 3.25%) נמצאות רע"מ עם 3.1%, בל"ד 3.1%, מרצ 2.7%, והבית היהודי עם תמיכה זעומה של 1.3% בלבד. יו"ר המפלגה שקד הודתה הלילה בכישלונה והיא לא תחזור לכנסת ולממשלה הבאה (אלא אם תוצנח לתפקיד מיניסטריאלי – מה שכנראה לא עשוי לקרות).

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שקרוב יותר מתמיד לקדנציה שישית בראשות הממשלה, אמר אתמול: "זכינו להבעת אמון אדירה. אני מבקש קודם כל להודות לאזרחי ישראל. ראיתי דברים מדהימים – אזרחים מעל גיל 90 או 100 שעמדו בתור ביודעם אלו בחירות קריטיות אלו… התברר שוב שהליכוד היא המפלגה הגדולה בישראל בפער משמעותי. אני חייב לציין שגם שותפינו למחנה הלאומי זכו להישגים משמעותיים. כל הכבוד להם, שוחחתי איתם קודם… עדיין צריכים לחכות. אבל דרך הליכוד הוכיחה את עצמה. מ-52 מנדטים בבחירות האחרונות אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, ואין להמעיט בגודל השינוי שקרה כאן בשנה האחרונה. העם רוצה דרך אחרת, זה ברור לגמרי. הוא רוצה ביטחון, להוריד את יוקר המחיה. הוא רוצה עוצמה ולא חולשה, הוא רוצה תקיפות עם תבונה. הוא רוצה להחזיר את הגאווה הלאומית, ורוצה מדינה יהודית".

נתניהו בנאומו בירושלים, במוצאי הבחירות | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, אמר במטה יהדות התורה בבני ברק, "מה לא אמרו עלינו, שאין לנו הנהגה, שניחלש, שיצביעו לכל מיני מפלגות אחרות, הוכחנו – יש לנו אב זקן! יש לנו מנהיג! הגדלנו את מספר הקולות שלנו בלמעלה מ-20 אלף קולות, המנדט השמיני שלנו עוד ייכנס בע"ה. אנחנו שמחים הלילה כי העפנו את הממשלה הרעה הזאת הביתה. ליברמן אמר שהוא מכבד את רצון הבוחר? שיכבד וילך הביתה! העם לא רוצה אותו כאיש ציבור. הוא נכשל בכל תחום בעשייה הציבורית. הביתה!".

ח"כ אורי מקלב אמר אתמול במטה יהדות התורה: "אנחנו קוראים מכאן לראש הממשלה הבאה לדעת למשול, לקחת את הניצחון הזה למיצוי, נגמר שלטון הפקידים ויועצים משפטיים, אנחנו נחזיר את שגזלנו לנו. נחזיר את כל מה שקילקלו, נביא חיי תורה לעם היהודי, את עצמאות החינוך, את ערכי המוסר, דיור לציבור החרדי את הזכות לחנך את ילדינו כפי שאנחנו רוצים.

"המאבק לא היה פוליטי אלא על ערכים על חיי תורה והלכה בארץ, על הלגיטימציה שלנו, על השורשים והמסורת. וזה הניצחון המוחלט והברור, העם אמר להם שהוא לא איתם. העם אמר לא לקיטוב.

"עברנו מערכת בחירות מורכבת מבית ומחוץ. עם הכפשות והשמצות, עם דברים שלא היו מאנשים בתוכנו. שמונה עשר חודש נאבקנו בממשלה הזו. יש הנהגה תורנית לציבור החרדי טעה, גדולי ישראל הם שניהלו את הבחירות הללו. גדולי ישראל יצאו מגדרם למען המערכה".

 

הפתעת הבחירות, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר נאם הלילה במטה המפלגה ואמר: "אני רוצה להודות לבורא עולם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. ברשות מורנו ורבנו גדול הדור הרב דב ליאור שליט"א. הגיע הזמן שהילדים והילדות שלנו יוכלו ללכת בביטחון ברחוב, הגיע הזמן שחיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל יקבלו גיבוי. הגיע הזמן שנחזור להיות בעלי הבית על המדינה שלנו".

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' נאם אמש במטה המפלגה ואמר "היום, ברוך השם, הציונות הדתית עושה היסטוריה. לראשונה מאז קום המדינה המפלגה של הציבור הדתי לאומי – הופכת למפלגה השלישית בגודלה בישראל". סמוטריץ' הבטיח להמשיך לעבוד עם בן גביר בשיתוף פעולה והזים שמועות על פיצול מידי לאחר הבחירות.

כתיבת תגובה