תושבי פתח תקווה מתנגדים נחרצות לבנייה במתחם סירקין

לטענת התושבים התכנית להקמת 12 אלף יחידות דיור באזור סירקין תהפוך את האזור לפקק ענק • יושב ראש ועדת הפנים: "זה לא עובד ככה. צמצמו את נפח הבנייה והתאימו אותו ליכולת קיבול התחבורה"

מגדל מגורים בבנייה. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

בדיון שהתקיים הבוקר, (ג) בוועדת הפנים של הכנסת בראשות חה"כ דודי אמסלם (ליכוד) וביוזמת חה"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), דנו בנושא תכניות הבנייה באזור סירקין, לאור דרישת תושבי פתח תקווה לעצור את "המחטף חסר האחריות של כחלון" לבניית אלפי יחידות דיור באזור הפקוק ממילא.

יושב ראש הוועדה, חה"כ אמסלם, לקח תפקיד פעיל ושמע היטב את כל הנוגעים בדבר, וכבר בתום הדיון אף הוציא הודעה הקוראת לראשי הערים המעורבים, ראש עיריית פתח תקווה וראש המועצה האזורית דרום השרון, יחד עם מומחים ממנהל התכנון, להיפגש אצלו כדי לנסות ולגשר על הפערים שהועלו, כשבינתיים ביקש לעצור את ההליכים ולא להתקדם בוותמ"ל.

אמסלם אמר כי אינו מבין מדוע במתחם מחנה סירקין עליו מתוכננות 12 אלף יחידות דיור מוסיפים באופן הזוי עוד 4,000 יחידות, כאשר כבר עכשיו יש במקום קטסטרופה תחבורתית. עוד אמר: "צמצמו את נפח הבנייה והתאימו אותו ליכולת קיבול התחבורה". הוא אף התייחס למעורבותו של משרד הביטחון בניהול הפרויקט ואמר: "מקווה שלא תתחילו לעסוק בחינוך".

סגנית יושב ראש הכנסת, חה"כ נאוה בוקר (ליכוד) אמרה: "התכנית להקמת 12 אלף יחידות דיור באזור סירקין ללא הסכמת הרשויות המקומיות, תהפוך את האזור לפקוק במדינה ותפגע קשות באיכות חייהם של התושבים. מדובר בהחלטה שגויה, שכן בתכנית הנוכחית אין פתרונות לכבישים ותשתיות מתאימים. אי אפשר לתקן עוול בעוול. יש במדינת ישראל מקומות רבים שניתן ושצריך לבנות בהם: נגב, גליל, יהודה ושומרון. אני מציעה להעתיק את התכנית לאזורים האלה".

כתיבת תגובה