תושב ת"א חשוד בגניבת מענקי קורונה במאות אלפי שקלים

עובד פרילנסר של חברת ייעוץ פיננסי, התחבר לאזור האישי של ששה עשר עסקים, שאחד עשר מהם היו לקוחותיו בעבר, ושינה את יעדי הכספים שרשות המסים הייתה אמורה להעביר | כתוצאה מכך, עברו אל חשבונו הפרטי, מענקי קורונה בסך כ-600 אלף שקלים | את חלק מהכסף, כבר משך מחשבונו

הודעה על מענק קורונה | צילום (אילוסטרציה): יונתן סינדל, פלאש 90

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה השבוע אתמול לבית-משפט השלום בתל-אביב-יפו, כתב אישום נגד תושב תל אביב, בגין עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, ניסיון גניבה, העברת מידע כוזב, עשיית פעולה ברכוש אסור ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד ענבל קליין, בין החודשים אוקטובר 2020 לפברואר 2021, התחבר הנאשם, העובד כפרילנסר בחברת ייעוץ פיננסי, לאזור האישי של 16 בעלי עסקים באתר האינטרנט של רשות המיסים, כאשר 11 מתוך ה- 16 היו בעבר לקוחותיו של הנאשם. הנאשם הגיש בשם המתלוננים, וללא ידיעתם, בקשות למענקי סיוע לעצמאים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מנגיף הקורונה, ושינה באופן ידני ומכוון את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו, במטרה לגנוב מהמתלוננים את כספי המענקים שלהם. כתוצאה ממעשיו, גנב הנאשם, בנסיבות מחמירות, סך כולל של כ-590,881 ₪, וניסה לגנוב כ-12,000 ₪ נוספים.

כמו כן, בהזדמנויות רבות ביצע הנאשם פעולות שונות בכספי מענקי הסיוע שגנב, ביודעו כי מדובר ב"רכוש אסור" כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.

בין היתר, הנאשם ביצע העברות בנקאיות בסכומים גדולים לחשבונות הבנק של אשתו, של אביו ושל שותפיו העסקיים, ביצע חיובים בכרטיס האשראי המקושר לחשבון הבנק שלו, וביצע משיכות מזומן מחשבון הבנק שלו. בכך עבר גם עבירה של הלבנת הון, בשווי של למעלה מחצי מיליון ₪. עוד מיוחסות לנאשם עבירות מס, בכך שלא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות כדין על הכנסותיו הנובעות מגניבת מענקי הסיוע, ולא הגיש דו"חות לפקיד השומה על הכנסותיו הנ"ל.

לכתב האישום צורפה בקשה למתן צו זמני ברכוש, זאת לטובת חילוט כספים שנתפסו ברשות הנאשם במזומן (66,000 ₪).

הנאשם נעצר לחקירה על-ידי מפלג הונאה של מחוז תל-אביב של המשטרה, והחקירה נוהלה בשיתוף עם חוקרי מס הכנסה בתל-אביב.

כתיבת תגובה