תחילת שנה רעה לדולר: השלים ירידה של 3%

מה קורה לכלכלת ארה"ב? • הדולר השלים היום ירידה של 3% מסוף 2018 • העיצומים שמטיל טראמם חוזרים מכיוון הסינים בתוספת ריבית ומשפיעים בצורה דרסטית • מעצמה דועכת

הדולר. צילום: Ekaterina Simonova | שאטרסטוק

2019 מתחילה עם חדשות לא טובות עבור הכלכלה האמריקאית: אחרי הפרסומים על כך שברוסיה נפטרו מ-101 מיליארד דולר ביתרות מט"ח והמירו אותם ליורו, יואן וין.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כעת מתפרסם כי במסחר במטבע החוץ רושם הדולר ירידה ביחס לשקל. היום איבד הדולר 0.49% מערכו והוא נסחר תמורת 3.664 ש"ח. בכך משלים הדולר ירידה של 3% לעומת השקל מסוף 2018.

היורו לעומת זאת, רשם עליה קלה של 0.3% אל מול השקל, כאשר שערו היציג נקבע על 4.227 ש"ח. כזכור, אמש הונפקו אג"ח ממשלתיות בלונדון על סך של 2.5 מיליארד אירו, דבר שמן הסתם תרם ליציבות של המטבע אל מול השקל.

ירידת הדולר נובעת בין היתר מחילוקי דעות בפדרל ריזרב בנוגע להעלאת הריבית במשק האמריקאי. כאשר יש מי שסבורים כי הריבית יכולה להישאר על כנה, מכיוון שהאינפלציה לא עולה, כך שאין צורך להגדיל לחינם את הריבית. למרות זאת, בבנק האמריקאי מתכננים להגדיל את הריבית בכמה פעימות עתידיות.

כזכור, הממשל האמריקאי מושבת בחלקו ומלחמת הסחר בין ארה"ב לסין גורמת תגובות שרשרת רבות שגרמו לירידה חדה מאוד במניית 'אפל'. כעת, אנו רואים כי גם שער הדולר לא נשאר יציב, וכאמור, היום הוא משלים ירידה של 3% מהשבוע האחרון של 2018.

כתיבת תגובה