תחרות לקרפור: שופרסל בדרך לייבא את SPAR בישראל

שופרסל חתמה על מזכר הבנות להקמת רשת SPAR בישראל בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים | שופרסל תצטרף כבעלת מניות לתאגיד בשליטת עמית זאב, אשר יתקשר עם SPAR בהסכם רישיון, שיכלול בין היתר את הזכות להקים חנויות SPAR  בישראל וכן את הזכות לייבא ולשווק מוצרים תחת המותג הפרטי SPAR | ההסכם כפוף לאישור SPAR העולמית ואישור רשות התחרות

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל עם עמית זאב | צילום: יח"צ

שופרסל חתמה על מזכר הבנות, לפיו הקבוצה מתעתדת להקים חברה משותפת עם עמית זאב, המייצג את הרשת הבינלאומית SPAR שבסיסה בהולנד, וישמש כמנכ"ל החברה. ההסכם כפוף לאישור SPAR העולמית ואישור רשות התחרות.

לפי המזכר, לחברה המשותפת תהיה הזכות לייבא למעלה מ-10,000 מוצרי המותג SPAR  המשווקים ב-48 מדינות ברחבי העולם, לפתח מגוון מוצרי מותג פרטי מקומי תחת SPAR העומדים בסטנדרטים של המותג ותהיה לה הזכות לסחור במוצרים שפיתחה עם שאר שותפי SPAR בעולם.

כל זאת, בנוסף למותג הפרטי של שופרסל שמונה כ-5,900 מוצרים. מכירות המותג הפרטי של שופרסל מהווה כ-26.7% מסך מכירות קמעונאות המזון (נכון לרבעון השלישי של שנת 2022).

SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת הסכם זיכיון והסכם ההבנות עם שופרסל תאפשר לה לפתוח בארץ סניפים ולרכוש אלפי מוצרים של המותג הפרטי SPAR.

הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו.

קצב הצמיחה השנתי שלה עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.

על פי מזכר ההבנות – הכוונה היא לפתוח בישראל לפחות 10 סניפים בשלוש השנים הקרובות וימכרו מוצרי SPAR בבלעדיות בחנויות שופרסל בפורמטים השונים בנוסף למכירתם ברשת SPAR החדשה העצמאית – כאשר עמית זאב ישמש כמנכ"ל החברה המשותפת.

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל אמר, כי "שופרסל בוחנת ומקדמת מספר מנועי צמיחה, אשר אחד מהם הוא שיתוף פעולה עם רשת בינלאומית. מוצרי SPAR העולמית ישווקו במחירים הוגנים ונמוכים משמעותית מהנהוג בישראל ובכך יתרמו להוזלת יוקר המחייה בישראל".

עמית זאב מסר: "בחודשים האחרונים עסקתי בגיבוש הרכב השותפים אשר יחד יקימו את רשת SPAR בישראל. ניהלתי מו"מ עם מספר רשתות קמעונאיות בישראל ושופרסל היא הגדולה והמקצועית ביותר ואני שמח וגאה בשותפות. אני סמוך ובטוח שיחד נוכל להביא לשינוי אמיתי, לתת ללקוח חווית קניה חדשה הכוללת את איכות המוצרים והשירות שכולנו מכירים מאירופה לצד מחירים שמפתיעים כל ישראלי בביקורו בסופרמרקט ברחבי היבשת.

כתיבת תגובה