תיק המשכנתאות הטוב ביותר בעולם

בישראל עומד היחס שבין החזר המשכנתא להכנסה על כ-26%. בארצות הברית על יותר מ-35% ואילו בבריטניה על 90% מההכנסה. מנכ"ל 'מזרחי-טפחות': תיק המשכנתאות בישראל – מהטובים בעולם

Bank Mizrahi CEO Eldad Fresher speaks during a press conference presenting the financial statements of the Bank for 2013 in Tel Aviv on March 10, 2014. Photo by Roni Schutzer/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ?????? ????? ????? ???????? ?? ??? ????? ????? ???? ????? ???? ???? 2013 ???? ???? ???? ???? ???? ?? ????? ??????

בפסגת הנדל"ן של העיתון הכלכלי 'גלובס', אמר מנכ"ל בנק 'מזרחי טפחות', אלדד פרשר, כי תיק המשכנתאות של הבנקים בישראל הוא מהטובים בעולם.

פרשר טען כי הבנקים בישראל זהירים במתן אשראי והבהיר כי גם במידה והכנסת תאשר את ההצעה להעניק משכנתאות בשיעור של 90% לזוגות צעירים, הבנקים לא ימהרו להעניק הלוואות במימון כה גבוה.

הוא אף ציין את העובדה שלמרות שהבנקים יכולים להעניק כיום הלוואות משכנתא בשיעור של 75%, שיעור המימון הממוצע עומד על 52% בלבד. לדבריו, הבנקים אינם מנצלים את התקרה המקסימאלית משום שהם זהירים. זו הסיבה שתיק המשכנתאות בישראל הוא מהטובים בעולם.

"יחס ההחזר להכנסה עומד על כמעט 26% ולמרות הכל בנק ישראל דורש מהבנקים להחזיק הון של 60% על כל הלוואה כזאת, כאשר בעולם עומד יחס ההחזר להכנסה על שיעור גבוה בהרבה. באנגליה עומד שיעור ההחזר על 90% מההכנסה! ובארצות הברית שאחרי המשבר, על יותר מ-35%. כך שמצבו של תיק המשכנתאות בישראל, טוב יותר ממדינות רבות בעולם", אמר פרשר.

כתיבת תגובה