תכינו את הכסף: סיטרואן C5 איירקרוס שווה את מחירה

לעומת עיצוב חזותי גמלוני משהו, בפנים היא מרווחת ומאובזרת ברמה הגבוהה ביותר • היא הגיעה בתזמון לא כל כך מוצלח, לאחר שרבות וטובות נכנסו כבר לנישה שלה, אבל היא בהחלט נותנת פייט אמיתי • מנדי יצא עם חבר לבחון את ה'סיטרואן C5 איירקורס' ונראה שבקרוב תראו לפחות אחד מהם מתחדש עם כזו • ריזל בדרכים

סיטרואן C5 איירקרוס | צילום: מנדי ריזל

גילוי נאות: יש לי משפחה שמתגוררת בצרפת. אבל בנקיטת חפץ אני מתחייב שאין לכך כל קשר לאהבה שלי לכלי רכב צרפתיים. אני אוהב אותם מסיבה אחת: הם פשוט מעולים. 

משה רוט, המוכר לכל ממסעדת 'הדר גאולה', הוא פריק של כלי רכב ואחד האנשים שנעזרתי בהם להכיר את עולם הרכב, לפני כמה שנים טובות. לפעמים הוא מבקש שכאשר אני בוחן כלי רכב מסוים, שאקפוץ אליו לירושלים. לפני כמה שבועות הוא ביקש שכאשר אבחן את סיטרואן C5 איירקרוס, שאעדכן. כשמשה מבקש, לא אומרים לא.

משוכללת דוברת עברית | צילום: מנדי ריזל

הוא, כמוני, לא נשאר אדיש, אחרי הנסיעה שביצענו השבוע על המכונית. גם כנוסע וגם כנהג. "יוצא מן הכלל, זו מכונית טובה יותר ממה שחשבתי", אמר – ומשה, שסביר להניח שמוכר לרבים מהקוראים, לא מחמיא סתם לכל מכונית. "עם זאת" הוא מוסיף, "היא נכנסה מאוחר לסגמנט צפוף של מכוניות אהובות, החל מספורטאז' עבור דרך CX5 וכלה בטוסון ועוד". חיצונית, לא מדובר במכונית יפה. היא אולי אפילו מגושמת. זאת, למרות צמד אגזוזים, חישוקי מגנזיום 19 אינטש, גג נפתח, פנסי לד ועוד. אבל כבר לימדונו חז"ל "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". והקנקן שלפנינו גדוש בטוב. אבל גם בטוב יש מה להוסיף.

לנסיעת המבחן קיבלנו את הגרסה הבכירה,  SHINE PK, עם מנוע 1.6 (יש גם גרסת 1.5 סמ"ק, בשתי רמות גימור). המושבים משולבים בד ועור והם נוחים מאוד, אך משום מה הם אינם נעים קדימה ואחורה, מעלה ומטה באמצעות מתגים – אלא ידנית. כולל גלגלת שמקרבת ומרחיקה את גב המושב. זה בערך הדבר היחיד שהפריע לי: במחיר כזה, בחיאת, לא יכולתם לשים מתגים חשמליים? זה קצת לעג לנהג.

במכונית, לוח מחוונים דיגיטלי הכולל כיתובים ואזהרות בעברית, כמו "רכב קרוב" ו"ידיים על ההגה". יש גם מערכת מולטימדיה דוברת עברית נוחה לתפעול, שגם בה אין ספור אפשרויות תפעול בעברית – מאפליקציה ושירותי דרך ועד הגברת מערכת המיזוג. היא מזכירה למדי את בת דודתה פיג'ו 3008, אך המתגים בה נראים פחות מצועצעים ויותר ענייניים.

גמלונית משהו | צילום מנדי ריזל

בין יתר האבזור: קילס, הפעלת מנוע באמצעות מתג, האנד-ברקס חשמלי, תא קירור ענק בין שני המושבים הקדמיים, מזגן מפוצל ופתחי אוורור – ללא שליטה נפרדת – מאחור. יש גם קרוז קונטרול, בקרת סטייה מנתיב אדפטיבית, פנסי ערפל עוקבי פנייה, חיישני גשם ואורות. אפרופו דמיון, הסגנון של הדשבורד מזכיר במעט את אחותה הקטנה, ה'קקטוס'. הוא קשה למדי, מורכב משני חלקים, אבל האיכות טובה. הדמיון לקקטוס הוא בין היתר בכעין רצועה של תיק על הדשבורד ועוד. גם ההגה זהה למדי. עם זאת, כמובן שהכלה המדוברת בוגרת ומשוכללת יותר: הקקטוס נחמד, אבל מגיע עם הרבה פחות אבזור, פחות נוחות וגם מנוע חלש ממנו.

ההגה ב-C5 מדויק והנסיעה חלקה ומעולה כפי שבמדינתו של מקרון יודעים לייצר. "נוחות נסיעה מאוד טובה, גם על כבישים משובשים", החמיא רוט. בזכות זיגוג כפול בחלונות הקדמיים הבידוד נהדר.

המנוע מצוין גם הוא. 1.6  ליטר PureTech בנזין טורבו המפיק 180 כ"ס. בסיוע תיבה אוטומטית בת 8 הילוכים, הוא מאיץ נהדר ומרגיש מלא כוח. "המנוע מעולה, לא צריך יותר מזה", כלשון הפרטנר. ידית ההילוכים מודרנית ויפה, כמו בדגמים המתחרים בפיג'ו. היא ניתנת להסטה באמצעות לחיצה על מתג בצידה הימני. באמצעות M  תוכלו להסתייע בטיפטרוניק להעברת הילוכים עצמאית.

מערכת מיזוג גם מאחור | צילום: מנדי ריזל

תא הנוסעים מרווח. בין שני המושבים הקדמיים יש ממש גדר הפרדה מאסיבית, שבתוכה, כאמור, תא שבו ניתן לשמור אוכל ושתיה קרה. מאחור, יש מקום ברווח לשלושה נוסעים בוגרים – כולל לנוסע אמצעי, בזכות רצפה שטוחה. משה טען שהמקום לנוסע אמצעי אינו גדול דיו, בהתחשב בגודלה של המכונית שלפנינו. כנראה שהממדים השונים שלנו הביאו למחלוקת בנושא. על דבר אחד הסכמנו: האפשרות להזיז את המושבים, כל אחד בפני עצמו, מסייעת לתחושת המרווח בתא הנוסעים

תא המטען גדול גם הוא ויש בו מקום רב. ניתן לפתוח אותו חשמלית באמצעות כפתור בסמוך לנהג, או באמצעות נגיעה בידית דלת הבאגאז' או הסטת רגל.

"יש לו מעלה של 5 שנות אחריות מלאות. זה שקט נפשי" טען משה רוט – כאשר דיברנו על ההתייחסות שיש לציבור, כלפי מכוניות אירופאיות והבילוי שלהן במוסכים. "היום אין מה לפחד מסיטרואן, אבל אני הייתי בודק גם את הגרסאות האחרות של המכונית, שמתחילות בפחות מ-150 אלף שקלים".

צריכת הדלק עמדה על 14 ק"מ של ליטר דלק לכל נסיעה משולבת.

מחיר לדגם הנבחן: 179,900 ₪ (הגרסה הבסיסית עולה 148,900) | מנוע: 1.6 טורבו בנזין עם 180 כ"ס | מומנט: 25.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 8.2 שניות | מרווח סרנים: 2740 מ"מ | נפח תא מטען: 580 ליטר | 6 כריות אוויר | רמת אבזור בטיחותי: 7 | דרגת זיהום אוויר: 14

13 תגובות ל: "תכינו את הכסף: סיטרואן C5 איירקרוס שווה את מחירה"

  1. אני אישית אוהב גלגלת לכיוןן המשנת גב

  2. הרכב, צפוף מאוד ביחס, למתחרות למרבה ההפתעה הוא לא נח. הC5 יהישנה והטובה ותר נוחה ונרווחת
    לא מצדיקה את מחירה הגבוה

  3. יש גבול כמה נמוך אפשר לרדת….סיטרואן היה ותמיד יהיה רכב פח
    בעצם דאציה עבר אותו …..

  4. אוהב את המכוניות כי הם פשוט מעולות..
    לא הייתי אומר
    אמנם קצת מאובזרות אבל הפלסטיקה הפשוטה והמגושמות ואי החדשנות של הצרפתיות בנוסף לתקלות הרבות שחוזרות על עצמם.. משאירות את הצרפתיות רחוק רחוק מהיפניות

  5. אני פריק של סיטרואן כל חיי נהגתי יל הרכב הזה בצרפת היה מהנה רכב חזק שקט
    בארץ יש בעיה עים המוסכים כמעט כולם לא יודעים לטפל כמו שצריך במכוניות האלה באירופה סיטרואן פיזו שולטות ושם אין בעיה באמינות של סיטרואן
    בקיצור אחלה של רכב והוא עולה על כל המיתחרים שלו
    יונדי. קאיה. מזדה. ועוד

  6. אף אחד לא יקנה סיטרואן. בטח לא במחיר כזה.

  7. מישענת…..

  8. 180000 אלף ללא כסא וזכרונות חשמליים???!!!
    הגזמה פראית!
    האם יש לה גרסת דיזל??

  9. מניסיון עם ה-5008: תכינו את הכסף זו לא סתם כותרת. אובדן ערך הוא עצום, והביקור במוסכים הוא בתדירות גבוהה.

  10. מענדי תבחר קצת יותר בשומת לב את הכותרת למבחנים שלך.

    זו למשל קצת מגוכחת

    בנוסף, תן לי סיבה אחת להעדיף רכב עם אמינות צרפתית שעולה 180.000 ש"ח על פני קיה ספורטז דיזל שיותר חסכונית יותר אמינה האיבזור דומה והמחיר הפלא ופלא נמוך ב30.000 ש"ח
    אתה סוקר לא מעט שנים את עולם הרכב ואנחנו מצפים למידע יותר מקצועי.

  11. שאלה לבוחן
    האם נהגת פעם על cx5?

    אמינות יפנית
    רכב מרהיב במיוחד בצבע יין
    הנדסת אנוש מעולה
    מושבי עור לבן יפים ויוקרתיים.
    אחד מתאי הנוסעים המדהימים שראיתי
    ובטיחות אקטיבית בשפע

    והמחיר 170אלף

    אז איזה סיבה יש לבחור את הסיטרואן המוזרה הזו?

  12. כמי שרכש את הרכב לאחרונה, אני יכול לומר שהדברים שמנדי כתב הם נכונים, מקצועיים ומדוייקים. אחלה רכב !

  13. פרייר מי שלא קונה את הרכב . יש לי ואני מרוצה עד הגג מפתיע במיוחד . אחלה רכב שמעולם שמשאיר את כולם שנים אחורה .

כתיבת תגובה