תכינו עוד 1,000 שקלים: המעונות מתייקרים

מחירי מעונות היום יתייקרו באלף שקלים בשנה בעקבות דרישות המטפלות במעונות להעלאת שכר. זעם על ועדת המחירים שהודיעה על כך ברגע האחרון. מפעילי מעונות היום יתכנסו באופן בהול לדיון במצב

המעון סגור, ההורים נשארו עם הילדים | אילוסטרציה: Oksana Kuzmina, שאטרסטוק

ועדת המחירים של משרד האוצר החליטה כי מעונות היום יתייקרו באלף שקלים נוספים בשנה החל מחודש ספטמבר ותחילת שנת הלימודים הקרובה, כך נחשף ב'גלי צה"ל'. הסיבה לכך היא ההסכמים שנחתמו עם מטפלות המעונות שדרשו העלאה בשכרן ובעקבות זאת, הורים לכ-125,000 פעוטות מגילאי שלשה חודשים ועד גיל שלש במשפחתונים ובמעונות, ישלמו תוספת חודשית שתצטבר לכ-1,000 שקלים בשנה.

לפי דיווח של אמיר אורן אלון ב-ynet, התעריף עבור תינוק (מגיל שלושה חודשים עד שנה ושלושה חודשים) יגדל ב-93 שקלים בחודש, מ-2,474 ל-2,567 שקלים. התעריף עבור פעוט (מגיל שנה ושלושה חודשים עד שלוש) במעון יום יתייקר ב-80 שקלים בחודש, מ-1,889 ל-1,969 שקלים.

העלאות השכר של המטפלות תושת – על פי החלטת ועדת המחירים במשרד האוצר שהתכנסה בשבוע שעבר – על ההורים, שגם בשנה הבאה יידרשו להוסיף סכום נוסף, המגלם העלאה של 7 שקלים נוספים בשכר המטפלות שייכנס לתוקף בשנה הבאה (שנה"ל תש"פ).

סיבה נוספת שפורסמה להעלאת התעריפים במעונות היום היא בשל עליית מדד השכר בסקטור השירותים הציבוריים, בשיעור של 2.89%. כך גם התייקרויות שנרשמו במדד המחירים לצרכן ובמדד המזון וגולמו במחיר המעונות.

לפי הדיווח של אלון, הוועדה החליטה גם על עליית מחירי המשפחתונים המפוקחים. עבור תינוק ההתייקרות תעמוד על 74 שקלים בחודש, מ-1,954 ל-2,028 שקלים. עבור פעוט המחיר יתייקר ב-71 שקלים בחודש, מ-1,877 ל-1,948 שקלים. התייקרות תעריפי המשפחתונים נובעת מעליית שכר המינימום מ-5,000 ל-5,300 שקלים בחודש. כמו כן, גם עליית מדד המחירים לצרכן ומדד המזון גולמו בהתייקרות התעריפים.

כמו כן דווח ב-ynet כי הוועדה דנה גם בהשפעתו האפשרית של קיצור שבוע העבודה במשק ל-42 שעות על תעריפי מעונות היום והמשפחתונים, אך החליטה לפי שעה לא להעלות את המחירים עוד יותר בשל השינוי. הוועדה ציינה כי בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-76% מהמטפלות מועסקות בהיקף משרה השווה או נמוך מ-42 שעות בשבוע, כך שממילא קיצור שבוע העבודה אינו עתיד להשפיע עליהן.

מחר יתקיים כינוס חירום של ארגוני נעמת וויצו לדיון בנושא וההשלכות על ההורים.

כתיבת תגובה