תלושי המזון יחולקו סופסוף: 'פתחון לב' זכתה עם 'כולל חב"ד'

משרד הפנים, בשיתוף הרשויות המקומיות, יעניק סיוע לאוכלוסיות זכאיות ברכישת מזון ומוצרים חיוניים באופן מכובד באמצעות כרטיסים נטענים • המשרד הכריז הערב על זכייתן של העמותות "פתחון לב" ו"אשל ירושלים" ('כולל חב"ד') במכרז להפעלת הפרויקט • זאת, לאחר דיונים ועתירות בביהמ"ש לבלימת זכיית 'שופרסל' במכרז

דרעי בלשכתו | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשורה טובה ממשרד הפנים: בקרוב יחולקו כרטיסי מזון לאוכלוסיות זכאיות שנפגעו כלכלית בשל משבר הקורונה. לאחר בחינה מחודשת, הכריז הערב המשרד על זכייתן של העמותות "פיתחון לב" ו"אשל ירושלים" במכרז להפעלת הפרויקט. זאת, בהמשך לפסיקת בית המשפט המחוזי שפסלה את מועמדותה של 'שופרסל'. עמותת "פיתחון לב" תהיה אחראית על החלוקה במחוזות תל אביב, חיפה והצפון, ועמותת "אשל ירושלים" (שע"י 'כולל חב"ד') תבצע חלוקה במחוזות דרום, מרכז, יהודה ושומרון וירושלים.

לאחר הערעור הראשון נדמה היה ששופרסל צלחה את המשוכה, אך לאחר מכן עתרה ‘פתחון לב’ בניסיון עצירה נוסף לחלוקת תלושי המזון ע”י ‘שופרסל’, כאשר בסוף החודש שעבר, החליט ביהמ"ש כי שופרסל לא תקבל את החלוקה, באופן סופי.

התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון ש"ח, יוענק ל- 200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים, בהתאם לאמות המידה שנקבעו ושתפורסמנה באתר האינטרנט של משרד הפנים. זאת לצד מידע ופרטים מלאים בשפות השונות, כולל קובץ שאלות ותשובות, מפה אינטראקטיבית לאיתור נקודות המכירה השונות בארץ ועוד.

באמות המידה שעליהן חתם שר הפנים אריה דרעי, נקבע כי הסיוע יוקצה למקבלי הנחה בארנונה בשיעור של מעל 70% ולאזרחים ותיקים המקבלים גימלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים במחלקות הגביה ברשויות המקומיות. כל אלה יהיו זכאים לכרטיסי המזון ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת והם יגיעו לבתיהם באמצעות שליח.

בנוסף, כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות אך עומד בתנאים אלה אילו היה מחזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן על-ידה. מי שיימצא זכאי בכפוף למבחן ההכנסה שנקבע, יקבל את הכרטיסים רטרואקטיבית במקרה שיאחר את מועד חלוקתם ובלבד שבקשתו תוגש לא יאוחר מהיום שייקבע.

כרטיסי המזון הנטענים יחולקו בכמה פעימות במהלך החודשים הקרובים. שווי כרטיס אחד לזכאי (בעל/ת משק בית ובת/בן זוגו/ה) יעמוד על כ-300 שקלים. שווי כרטיס אחד לכל נפש נוספת במשק הבית על פי מבחני הכנסה יעמוד על כ-225 שקלים. שווי הכרטיס יהיה זהה בכל הפעימות, אך הדבר נתון לשינויים וכפוף למגבלת תקציב. מקסימום גובה הכרטיסים הנטענים למשק בית בכל אחת מהפעימות יעמוד על כ-2,400 שקלים.

הכרטיסים ניתנים לשימוש בלמעלה מ-1500 נקודות מכירה בפריסה ארצית רחבה ככל הניתן, ובהן מכולות שכונתיות, רשתות פרטיות ועסקים קטנים שעוסקים בממכר מוצרי מזון. מדובר בכרטיסים נטענים שעם גמר השימוש בהם, ובהינתן זכאות, יוטענו בסכום נוסף לרכישת מזון. לכן קיימת חשיבות לשמירת הכרטיס לטובת שימוש בפעימות הבאות.

שר הפנים, אריה דרעי, אמר הערב כי הוא "שמח וגאה להוביל את הפרויקט החשוב והגדול שיסייע למשפחות רבות שעברו טלטלה קשה בעקבות משבר הקורונה, ועבורן הוא סיוט כלכלי מתמשך ומסע הישרדות יום-יומי. חלק מהמשפחות הגיעו לחרפת רעב וחייבים לסייע להן. לאחר מאמצים רבים, יוענקו להן כרטיסי המזון הנטענים לטובת רכישת מוצרים חיוניים בכבוד".

אלי כהן, מנכ"ל 'פתחון לב' אמר: "אנו שמחים וגאים על בחירתנו כשותפים במיזם החברתי הגדול בתולדות מדינת ישראל. אנו מברכים את השר אריה דרעי על ההישג יוצא הדופן ועל העיתוי המבורך, בעת משבר בריאותי-כלכלי חמור אשר הוביל משפחות רבות למתחת לקו העוני.

"משנכנס אדר מרבין בשמחה" ההישג של השר דרעי משמח כעת מאות אלפי משפחות בכל רחבי ישראל ואני מבקש להודות לו על כך!

"החל מהיום נפעל במרץ בעזרת אלפי מתנדבי הארגון, אשר יצאו לעבודה מאומצת, חדורים בתחושת שליחות אדירה – על מנת להוציא את המכרז לפועל בצורה המהירה, המקצועית והחברתית ביותר שניתן".

17 תגובות ל: "תלושי המזון יחולקו סופסוף: 'פתחון לב' זכתה עם 'כולל חב"ד'"

  1. נימאס ממכם אנשים הולכים ברחוב לקבץ נדבות בגלל השאננות שלכם פרנסה משמים עד שהלב שלכם ניפתח החב שלהם ניקרע הכאב שלהם זה רק יאוש העיקר שאכלתם ארוחת ערב

  2. כל כבוד לאריה דרי , בזכותו גיליתי שמגיעה לי מעל 70 אחוז הנחה על ארנונה . אנו משפחה עם שתי ילדים נכים בן-9 188 אחוז ובת -7 100 אחוז נכות כל הזמן אמרו לנו 33 אחוז זה מקסימום ומצברר שזה לא נכון בתור אנשים על הכנסה נמוכה מגיע לנו יותר אחוזי הנחה בארנונה .
    תודה רבה אריה דרעי שפתחת לנו עיניים.

  3. שוחד בחירות לתומכי ומצביעים ש"ס ?

  4. אתה פושע, כולכם אירגון מאפיה אחד גדול והכסף הזה זה כסף מלוכלך לקנות בוחרים, אבל אני מקווה שהעם הזה לא כזה טיפש שיבחר בתואר הזה ביבי שהולך להביא עלינו שואה!!!!

  5. שלום רב. כל הכבוד על הארגון. עבודת קודש אתם עושים. אוכל לנזקקים. ואני בתוכם. אני מתקיים מקצבת נכות.
    תודה רבה על העזרה.

  6. למה כולל חבד
    ברשתות גדולות מתאפשר לקנות יותר באותו סכום הודות לתחרות. תעתרו כנגד

  7. אני חד הורית חיה מהבטחות הכנסה ילדה חיילת וילד אם מחלת דושן ניוון שרירים 188 אחוז נכות. האם אני אקבל כרטיס מזון. יש לי 70 אחוז הנחה בארנונה

  8. איך פונים לרשות המקומית לעדכן זכאות ???

  9. ומה לגבי עני שגר לבד ללא זוגיות?

  10. אני נכה 100% אובדן כושר 100% האם אני זכאי?

  11. נכה 100% אחוז שמקבל 80 אחוז הנחה בארנונה זכאי לכרטיס מזון?

  12. בעיני כל מי שמצליח לעזור אפילו במעט לכל יהודי, צריך להסתכל עליו בעין טובה, ולהודות לו. וזה לא משנה אם יש בחירות או כל דבר אחר, בסופו של דבר הרבה משפחות נזקקות ישמחו יותר בחג הפסח. אם כך שירבו הבחירות וירבו השמחות.

  13. איו על אריה דרעי היחיד שעשה משהו שבאמת למען הציבור ולא משנה מאיזה מפלגה שאתה תרוצו להודות לו ובענק

  14. מה זה התגובות האלה? עוזרים לך? תגיד תודה! לא עזרו לך כי אתה לא בדרגה של המצוקה הזו? תגיד עוד יותר תודה שאתה לא נזקק למתנת בשר ודם!!!!
    זה לא אושר לקבל עזרה, אבל כשצריך ונותנים כזאת עזרה זה מציל משפחות! יגיד תודה כל מישלא התנסה בזה!
    ובקשר לבחירות… האמת ממש בעיה כי לפי דעת שוחד בחירות כבר כמה שנים אסור לעזור לאזרחים, למה אנחנו כל כמה חודשים אנחנו לפני בחירות…..
    תודה רבה לבורא עולם ששלח שליחים טובים כמו אריה דרעי

  15. למה הם עתרו כדי לקבל את זה בעצמם

  16. לא מקבלים כרטיסי מזון בכלל אלפים מתקשרים לפתחון לב למעלה מ20 יום לא עונים בכלל ולא חוזרים לטלפון בכלל בעיריה לא עונים בכלל ומשרד הפנים שולחים להם מייל ולא עונים בכלל לטלפון ופניתי גם לפתחון לב ועדיין לא קיבלנו את הכרטיס מזון נטען

  17. אני נכה חיי מקצבת נכות 6300 עם אשתי ושני ילדים יש לי הנחה בארנונה 80 אחוז אבל לא מקבל בגלל קבעו גובה ההכנסה עד 5000 כדי להשאיר את הנכים בחוץ אין צדק זה תפור לדתיים הקרטיריונים רק הם מקבלים התאימו זה להכנסות של הישיבות איכס גועל נפש

כתיבת תגובה