תלמידי ישיבה יהיו זכאים להנחת סטודנט?

בהודעה משותפת לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נאמר כי מהלך שמקודם עתה יתאים את מתווה בני הישיבות למתווה הסטודנטים הזכאים להנחה בתחבורה ציבורית בהנחה של 33 אחוז או 50 אחוז לשנתי

בחורי ישיבה בצפת | צילום אילוסטרציה: דוד כהן פלאש 90

שר החבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע השבוע ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בדיון בוועדת הכספים על תקציב משרדו כי "מתווה ההנחה בנסיעות בתחבורה הציבורית לתלמידי הישיבות יצא לדרך ומקודם במשרדו בימים אלו".

המהלך שמקודם קובע כי מתווה בני הישיבות יותאם למתווה הסטודנטים הזכאים להנחה בתחבורה ציבורית בהנחה של 33 אחוז או 50 אחוז לשנתי.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי "שר בישראל מחויב לכל אזרחי ישראל בלי הבדל בין ציבור לציבור. אין סיבה שתלמידי הישיבות יקופחו ואני שמח על הפנייה ושמח לתקן עוול כלפי בני הישיבות".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך על המהלך, ואמר, "אני מודה לשר בצלאל סמוטריץ' על התגייסותו לעניין, "זו הייתה הפניה הראשונה שלי אליך בעת כניסתך לתפקיד, אני שמח שלקחת זאת במלוא הרצינות והמתווה יוצא לדרך. מדובר בתיקון עוול ובבשורה אמיתית לעשרות אלפי תלמידי הישיבות ששוקדים על תלמודם וזכאים להנחה".

המהלך עוד לא נכנס תוקף אך מחברת 'רב קו אונליין' מיהרו למסור כי כדי להתאים 'פרופיל תלמיד' (סטודנט) וליהנות מההטבות, יש להעלות אישור לימודים ל'רב- קו אונליין', לטעון פרופיל סטודנט ולקבל עד 50% הנחה בהתאם לחוזה הנבחר 

את ההנחות וטעינת הכרטיסים ניתן לקבל גם במוסדות המספקים את שרותי רב-קו אונליין, כמו סמינרים ומוסדות הלימוד (לגילאי 18 ומעלה).

10 תגובות ל: "תלמידי ישיבה יהיו זכאים להנחת סטודנט?"

  1. סליחה???? תלמידי הישיבות משלמים את אותם הסכומים כמו סטודנטים על לימודיהם?
    הזוי לחלוטין.

  2. הגיע הזמן שגם יקבלו הנחת סטודנטים
    הם משלמים גם שכר לימודים
    ואין אצלהם מילדות או מימון מהמדינה
    להזכריכם לכל משפחה חרדית יש ממוצע 6-7 ילדים

  3. תלמידי ישיבה בקושי משלמים בטח לא כמו סטודנטים למה שיגיע להם הטבה כזו

  4. גברת לילך משלמים הרבה יותר(מדבר כהורה)וגם נותן הרבה יותר גם בשעות לימוד וגם בתוספת רוחנית לעם ישראל

  5. בס"ד לידיעתכם אני אמא לבחור שלומד בישיבה משלמת שכר של 1500ש לחודש לא כולל נסיעות ודמי כיס ,ביגוד והלאה

  6. לילך, וכן כל התומכים בדעתה, תשאלי הורים לבני ישיבות כמה הם משלמים עליהם, אם הם בכלל מוכנים להשקיע את הסכום הזה. גם הציבור החרדי וגם הציבור הדתי, על כל גווניהם, משלמים המון כסף כדי שילדיהם יוכלו להיכנס לישיבות, בלי לדבר על הנסיעות לאליהן ועל הכסף שמוסיפים על כל הספרים שנקנים במהלך השהות, ובכלל בלי לדבר על זה שרובם המוחלט לא מורשים לעבוד בשום מסרה במהלך השהות בה.

    אז אנא מכם – אל תפלטו דברים בלי לבדוק אותם לפני-כן. זה רק מוציא אתכם רעים, וחבל.

  7. חסר היגיון כלכלי. סטודנט זה סטטוס זמני בחיים בעוד תלמיד ישיבה לא מוגבל בזמן ונמשך שנים ארוכות.

  8. זה לא יורד מכיס של אף אחד מכםס,מה אתם מתלוננים???
    יש מלא פיגועים, דקירות ותאונוץ דרכים,תתלוננו על זה שנהגים לא שמים לב דורסים אנשים ומתנגשים במכוניות,שילד הולך לבית ספר מוטרד מינית/חברתית.
    שימו לב לדברים עיקריים,באמת.

  9. חברה. ערבים לומדים תארים בלי לשלם אפילו נסיעות ואפילו לא ספרי לימוד. גם צבא אינם עושים ואף אחד לא מדבר. אבל בחורים שלומדים עד 11 בלילה עד תשעה באב למען תורת עמנו כולם קופצים. תבינו לכל עם יש תורה ואמונה ובלי זה מה אנחנו שווים. אני בפליאה איך עד עכשיו לא נתנו להם זכויות כמו סטודנטים. שהרי אם הם לא ילמדו תורה ולא ישמרו את ההיסטוריה שלנו . מה נהיה בעצם אנחנו כלום. חישבו על זה.

  10. כלכליסט – לצערי מכירה באופן אישי סטודנטים שכבר 9 שנים נמצאים בסטטוס הזה, אין סיבה שמדינת ישראל תממן להם הנחה בתח"צ בעוד לבחור ישיבה לא תממן. בנוסף, המדינה תומכת במליארדים במוסדות להשכלה גבוהה במדינה בעוד התמיכה בישיבות נמוכה עד גיחוך. צא ובדוק נתונים בשטח.

כתיבת תגובה