תמשיכו לנסוע בחינם: מספר המבקרים ב'דן' לא עלה כמתוכנן

מול 22 מבקרים שהיו אמורים להתווסף לצוות הפיקוח של 'דן' – רק 3 נקלטו לעבודה • הסיבה: עיכוב ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן • למרות היעדר המבקרים, העלייה מכל הדלתות נמשכת • ורק בחברות התחבורה האחרות לא תחול הרפורמה, בינתיים

רוצים לנסוע בחינם? בבני ברק ובגוש דן כולו, מאז החלה רפורמת התחבורה הציבורית המאפשרת עלייה מכל הדלתות ומונעת, חלקית לפחות, תשלום ישירות לנהג בחברת 'דן' – לא התווספו יותר משלשה מבקרים לכל מערך הבקרה של החברה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

למעשה, חברת 'דן' גייסה לפני יותר משלשה חודשים, 22 מבקרים שהוכשרו, נבחנו והתנסו – אלא ש-19 מתוכם מצאו את עצמם מפוטרים ביום בהיר כאשר החברה מבהירה שהסיבה לכך היא אי האפשרות שלה להטיל על הנוסעים קנסות מוגדלים ותקדימיים בסך 250 שקלים לנוסע. עד כה, אושר ל'דן' לגבות קנס של 100 ש"ח (בניגוד לירושלים, שם הסכום עומד כיום על תקרה של 180 ש"ח).

וכך, עד שתקנות אלה לא יאושרו במשרד התחבורה (שתלוי בועדת הכלכלה, ש'תוקעת' את הקנס המוגדל עד לפריסה מלאה יותר של עמדות טעינת ורכישת הרב קו) 'דן' – או נכון יותר חברת הבת: D&M – החליטה שלא להעסיק את המבקרים, למרות שחלקם עזב עבודה אחרת כדי ליהנות מהמשרה המכניסה.

בינתיים, הנוסעים מנצלים את היעדר המבקרים לנסוע ללא תשלום. בתל אביב טרם נערכו תצפיות חדשות, אך גם עד החלת הרפורמה של פתיחת כל הדלתות לעלייה לאוטובוסים, רבים נסעו מבלי לשלם והתחמקו בעת שעלה מבקר לאוטובוס.

התופעה לא נדירה גם בבאר שבע, שם נצפו 23% מהנוסעים שאינם משלמים ו-9% מהירושלמים מעדיפים להסתכן בצורך להיתפס, לקיים את חובת החוק להזדהות, ולשלם 180 שקלים.

בשל העובדה שהבקשה להמשך הרפורמה והחלת סמכויות הפקחים בירושלים על מבקרי חברת 'דן' ואזור המרכז הגיעה באיחור רב לועדת הכלכלה, המשך הרפורמה נדחית בינתיים (אולי אפילו עד אחר הבחירות) כאשר ח"כ איתן כבל טוען בתוקף כי קנס של 250 שקלים על אי תשלום של 5.90 – כל עוד אין פריסה מיטבית של עמדות טעינה לרב קו במזומן ובאשראי – לא יאושר על ידו.

4 תגובות ל: "תמשיכו לנסוע בחינם: מספר המבקרים ב'דן' לא עלה כמתוכנן"

  1. לנסוע בחינם באוטובוס – זה גזל!

  2. גזל!!!

  3. למה אתם כותבים תמשיכו ליסוע חינם?
    יכול להיות שזה גזל, ובטוח שזה חילול השם!!!

    אנשים חרדים לדבר ה' ויראי שמיים מוציאים עצמם מכלל ספק איסור!

  4. אלכס יאדיוט לנסוע חינם זה יתרון לא גזל

כתיבת תגובה