תנו גז: מנדי ריזל במבחן דרכים עם קאדילאק ATS

היא שונה לחלוטין מפשוטי העם ומתקרבת לאיכויות של הגרמניות, העיצוב המרהיב משדר פוזה של "תראו מי בסביבה", האבזור השופע מורגש גם בתא הנוסעים, אבל יש לה מה לשפר • מנדי ריזל יצא לבחון את הקאדליאק הזולה בשוק • ביזנעסופ"ש

קאדילאק TSA | צילומים: יוסף פודורובסקי

תמיד תמיד הייתה ותהיה לי פינה חמה בלב לקאדילאק. אני לא יודע אם זה בגלל שלרבי הייתה כזו, או שזו הייתה המכונית האמריקנית הראשונה שראיתי. כך או כך, היא שם נרדף לאצילות, לסטייל, למשהו שונה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בנסיעת המבחן הקאדילאק הזו – שהיא הקטנה והזולה ביותר בהיצע – הוכיחה שהיא לא שונה כל כך, אבל זה שיחק לטובתה: כלומר היא שונה לחלוטין מפשוטי העם, מהמכוניות השגרתיות; אבל היא מתקרבת לאיכויות של המכוניות הגרמניות. וזו הרי המטרה שלה, הן ממש על הכוונת שלה.

קאדילאק ATS הוא רכב מרשים והסמל שלו בחזית גורם לי תמיד לפעימות של התרגשות.

עיצוב מרהיב, צמד אגזוזים, חישוקי אלומיניום גדולים שיוצרים חתך צמיג נמוך. אורות לד בעיצוב ייחודי מקדימה; מנורת ברקס ארוכה מאחור והרבה פוזה של "תראו מי בסביבה".

האבזור והשפע המשיך בתא הנוסעים: מושבי עור בצבע חום-בורדו, חשמליים ועם אפשרות לחימום מקדימה. פלסטיק דמוי עץ בדלתות, גג נפתח ועוד.

עם פוטנציאל התפרקות. הדשבורד

הדשבורד, לצערי, עם פוטנציאל התפרקות בעוד כמה שנים: הוא לא עשוי מקשה אחת, והחלק שמעל לוח המחוונים היה קשה מאוד – מה שלא מראה על איכות מי-יודע-מה. החלק שבמרכז הדשבורד היה רך יותר.

מפתח חכם (בנסיעת המבחן נדרשתי ללחוץ על כפתור בידית כדי שהדלת תפתח, אך לאחר בדיקה מול היבואנית UMI התברר לשמחתי כי האפשרות קיימת וכי מפתח הקילס של ה-ATS פועל בדיוק כמו בגרמניות ומזהה ופותח ללא לחיצה. בנוסף, הוא גם מאפשר הגדרה ללא פתיחה ורק זיהוי ותאורה. פשוט הכל תלוי בתפריט), הנעה ללא כפתור, כיבוי והנעה ברמזור, טיפטרוניק עם ידיות מאחורי ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית שכמו כל מערכת כזו לא ניתן לסמוך עליה ב-100 אחוז, מערכת בלימה אוטונומית (שעבדה לי מעולה בחנייה ירושלמית), חימום הגה ועוד.

לאחר שבנסיעת המבחן הופתעתי לגלות כי לצד בקרת שטח מת, אין מערכת אקטיבית לתיקון סטייה. מה שדי-הפתיע אותי. יצאתי לברר את זה מול היבואנית והסתבר שגם זה תלוי בתפריט. מאן דהו שנהג לפני כנראה כיבה את האפשרות הזו. בכלל, טוענים ב-UMI, קאדילאק הוא מותג הרכב היחיד שכל הדגמים שלו כוללים מערכות בטיחות מקוריות. וה-ATS היא מהדגמים הראשונים שהציע תיקון סטייה אקטיבי עוד ב 2014.

במקרה שמחשב המכונית סבור שאתם קרובים לתאונה או לחיכוך במכונית אחרת או בעצם כלשהו, כסא הנהג ירעד ויופיעו אורות מהבהבים אדומים מעל לוח המחוונים. חשוב וטוב.

מערכת המולטימדיה גדולה – אך תפעולה לוקה בחסר. גם הטאצ' שמשמש להגבהת והנמכת הווליום של מערכת השמע המעולה – מעצבן. לוח המחוונים אנלוגי. וסתם שתדעו: יש תא סתר מאחורי מתגי הבקרה של המזגן.

לפני שנדבר על המנוע: תא הנוסעים נמוך למדי, בגלל העיצוב הספורטיבי. אני זורם עם זה, כי הגובה שלי לא בשמיים, אבל שחקן כדורסל יתקשה להסתדר שם. מאחור, גם נוסעים גבוהים עשויים למצוא את הראש מתנגש בגג. בגלל תעלת הינע גבוהה מאוד ובגלל שפתח האוורור מאחור כמעט נושק לספסל (כ-8 ס"מ הפרש), אין מקום לנוסע אמצעי מאחור. אלא אם זה ילד או סל קל. החלונות מעט צרים, אבל זו מחירה של הפוזה. אם אתם בעניין של להראות את יכולותיכם הכלכליות, זה שווה.

אם תורידו את גב המושב האמצעי מאחור יהיה לכם מקום לידית וגם לכוסות קפה – ואם תסיר את הפלסטיק תגלו גם מעבר הישר לבגאז'. מאחור יש גם שקע אמריקני.

המנוע, 2000 טורבו ו-272 כ"ס, חזק מאוד. שמונת ההילוכים (תיבה אוטומטית כמובן) עוברים חלק. ההאצה טובה מאוד (5.4 שניות) ואתם מרגישים בבואינג ולא בקאדילאק. כלומר: אם היו מצמידים לה כנפיים, המכונית הזו הייתה עפה. השליטה על ההגה טובה, החיבור לכביש מעולה גם בעיקולים חדים. היא לא רק נראית מעולה, היא באמת כזו בכל הקשור לתחום המכני.

מבחינת נוחות הנסיעה: בתוך העיר יש מה לשפר. חתך הצמיגים הנמוך גורם למהמורות לחדור למכונית היפה הזו.

צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד לכל 8 ק"מ של נסיעה משולבת.

ומה באשר לשאלת השאלות, תג המחיר שלה? אז זהו, שכפי שנכתב למעלה, מדובר בדגם הזול ביותר של קאדילאק ותוכלו לרכוש אותו תמורת החל מ-237,327 שקלים.

לסיכום: קאדילאק ATS היא מכונית עם נוכחות רבה, מנוע שמביא ביצועים מרגשים, אבזור ופאר בתא הנוסעים. רק קחו בחשבון שהיא מיועדת יותר ל-4 נוסעים.

תנו גז!

כתיבת תגובה