תעשיית התעופה הישראלית תוכל לשווק מוצרים לבריטניה

בשורה ענקית לתעשיית התעופה הישראלית | לראשונה: בריטניה תכיר ברישוי כלי טיס וחלקיהם המיוצרים בישראל | המשמעות של ההסכם החדש, שנחתם אתמול בלונדון, היא, שתעשיות התעופה האזרחיות בישראל, יוכלו מעתה לשווק את מוצריהן בבריטניה, רק על סמך עמידה בתקינה הישראלית

מטוס של בריטיש איירליינס | צילום: ויקיפדיה

הישג חשוב לתעופה הישראלית. רשות התעופה האזרחית (רת"א) חתמה היום על הסכם עם רשות התעופה האזרחית של בריטניה, במסגרתו הבריטים יכירו בתהליכי הרישוי של כלי הטיס וחלקיהם המיוצרים בישראל.

ההסכם החדש, שנחתם אתמול בלונדון, יאפשר לרשות התעופה האזרחית (רת"א) לראשונה להעניק רישיונות לכלי טיס ומוצרים תעופתיים שיוכרו גם בבריטניה, ללא צורך ברישוי נוסף מצד הבריטים. ההסכם מתייחס גם לכלי טיס בלתי מאויישים ומאפשר מתן רישוי אזרחי לכלי טיס אלה בבריטניה.

במקביל, רשות התעופה האזרחית הישראלית תכיר ברישוי שניתן לכלי טיס וחלקיהם המיוצרים בבריטניה של רשות התעופה האזרחית הבריטית, ללא צורך ברישוי נוסף של רת"א.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי מדובר בבשורה גדולה לתעשיית התעופה הישראלית, והכרה של ממשלת בריטניה באיכותה המקצועית של רשות התעופה האזרחית בישראל. "זהו יום גדול לתעשיות התעופה האזרחיות בישראל, אשר יוכלו מעתה לשווק את מוצריהן בבריטניה, ללא צורך בתהליכי רישוי נפרדים, רק על סמך עמידה בתקינה הישראלית. החתימה על ההסכם מהווה הוכחה נוספת לאטרקטיביות של התעשייה הישראלית, בדגש על המחקר והפיתוח האווירי", הוסיפה השרה רגב.

כתיבת תגובה