תקוצץ העלאת שכר הנשיא, השרים, השופטים ויו"ר הכנסת

בעקבות יוקר המחיה הגואה והמצב הכלכלי במשק: גפני וכץ החליטו לקצץ את עליית השכר של נשיא המדינה, ראש הממשלה, חברי הכנסת, שרים, סגני שרים, נשיאת בית המשפט העליון, שופטים, יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה | זאת, בהתאם להמלצה שהגישה הוועדה הציבורית | ובכמה יעלה שכר הח"כים שהוקפא עד כה?

מליאת הכנסת | צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת וועדת הכספים בראשות חברי הכנסת אופיר כץ ומשה גפני החליטו לאשר את המלצת הוועדה הציבורית ולקצץ את עליית השכר ב- 7.4% לעלייה של 5.1% בלבד.

בשלוש השנים האחרונות חברי הכנסת החליטו להקפיא את השכר שלהם בכל שנה, מה שהוביל לעדכון מסתמן של 12.5%. חברי הוועדות הצביעו בהתאם להמלצת יושבי הראש וקיבלו את המלצת הועדה הציבורית.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "הגיע הזמן שניכנס לעניין הזה ונעשה מסלול אחד, ברור וקבוע. אי אפשר להתעלם ממה שקורה בציבור עם יוקר המחיה הגואה, לבוא כעת ולאשר לעצמנו 12.5 אחוז זה באמת דבר מנותק שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, ולכן הצבענו על הקיצוץ של 7.4 אחוז. אבל אני רוצה שיועמשי"ת הכנסת תוביל את זה יחד עם חברי הכנסת והוועדה, ונסדר את הנושא הזה אחת ולתמיד".

בהנהלת בתי המשפט הציגו כי ההצעה מקובלת עליהם, בעוד נציגי השופטים, הדיינים והקאדים ביקשו דחייה בהחלטה על מנת ללמוד אותה ולגבש עמדה.

גפני השיב לנציגים שביקשו דחייה בקבלת ההחלטה: "יש מצב בארץ שמחייב התגייסות של כולם, אנחנו באים ואומרים יש המלצה של הוועדה הציבורית שזה נוגע לח"כים, אנחנו באים אומרים יהיה קיצוץ, אנחנו מעבירים מסר לציבור, יש יוקר מחייה, זוג צעיר לא יכול לקנות דירה, יש הרבה מאוד סיבות, אבל יש מסר. אמרנו שיש לעשות את זה רוחבי, אצל חברי כנסת, שרים וסגני שרים, נשיא המדינה ושופטים. אני מסכים עם מה שאמרתם, אנחנו צריכים לקיים דיון, לדעת למה זה קורה, למה הגענו למצב הזה, אבל אני רוצה שהיום נצטרף לקיצוץ שיהיה גם אצל נושאי משרה".

כתיבת תגובה