"תקלה קטנה": טראמפ מנפנף את הנפילות בבורסה

הנפילות בבורסה? "תקלה", האיראנים? "יכולים לעשות מה שהם רוצים בסוריה", ומה יהיה הלאה? "הממשל ימשיך להיות מושבת עד שיהיה מימון לחומה" • טראמפ יורה לכל הכיוונים

דונלד טראמפ | צילום: shutterstock

הבורסות בניו יורק מראות שוב מדדים אדומים וירידה חדה בשערים. בולטת לרעה חברת 'אפל' שצונחת בעשרה אחוזים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

זאת, בעקבות מלחמת הסחר של טראמפ עם סין והמוצרים שלה. ירידות השערים גורמות תגובת שרשרת גדולה בשאר הבורסות ושאר המדדים, אך נראה שאת מי שיצר את כל הבלגן הזה, זה לא מרתיע. אז מה חושב נשיא ארצות הברית על כלכלת המדינה שבראשותו? האם הוא מבין את ההשלכות של הצעדים הכלכליים שלו נגד סין, שפוגעים גם בשוק שלו?

אמש כינס הנשיא מסיבת עיתונאים מאולתרת בבית הלבן, בה הוא התייחס לממשל המושבת, לחומה שטרם נבנתה, לקורה במזרח התיכון, וגם לירידות השערים בבורסה לאורך כל חודש דצמבר. נראה שהנשיא אינו מודע למצב הפיננסי בבורסות ארה"ב, כך לפחות על פי נאום ה"מצבנו מעולם לא היה טוב יותר" שנשא. "מצבה של ארצנו טוב יותר מכל מדינה אחרת בעולם, הייתה לנו תקלה קטנה בשוק המניות בחודש שעבר, אך מצב השווקים טוב ב-30% בהשוואה לתחילת כהונתי", אמר טראמפ לעיתונאי הבית הלבן.

טראמפ הוסיף בבטחה, כי המדדים ימשיכו לעלות לאחר ש"ניישב את נושאי הסחר ולאחר שעוד כמה דברים אחרים יקרו".

בנוסף, הזכיר טראמפ במסיבת העיתונאים את נושא יציאת הכוחות האמריקאים מסוריה, הכריז כי האיראנים יכולים לעשות "מה שבא להם" בסוריה ולמעשה אישר את טענת ישראל כי יציאת האמריקאים מסוריה רק תגביר את נוכחות איראן ודעא"ש באיזור. "אנחנו מדברים פה על מדינה עם חול ומוות, לא על ארץ עם עושר אדיר", ניסה טראמפ להצדיק את היציאה הפתאומית.

גם שר ההגנה של טראמפ, שהתפטר במחאה על יציאת הכוחות מסוריה, זכה לקיתונות של בוז. "מה הוא עשה בשבילי?", תמה טראמפ, וציין כי למעשה הוא זה שפיטר את שר ההגנה, ולא שר ההגנה הוא זה שהתפטר.

כך או כך, כאשר חלק נכבד מהממשל שלו מושבת, העיצומים שהוא מטיל על סין חוזרים אליו כבומרנג והכלכלה האמריקאית מתחילה להיכנס לשפל. וטראמפ עצמו? עדיין מסרב להכיר במציאות ומתעקש להציג את המצב כאילו היה המושלם ביותר.

כתיבת תגובה