תקציבים נוספים למשפחות נזקקות ולצוותי הרווחה

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה החליטו וועדת העזבונות וקרן התובענות הייצוגיות במשרד המשפטים על הקצאת 8 מיליון שקלים למשפחות נזקקות ו- 6.5 מיליון שקלים למיגון צוותים במוסדות הרווחה

חלוקת קמחא דפסחא בבני ברק | צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בימים אלה, עם התפשטות נגיף הקורונה ועליית התחלואה, החליטו וועדת העזבונות והוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות בראשות השופטת (בדימ.) שולמית דותן, להקצות כספים כחלק מהמאמץ הלאומי לטובת סיוע לאוכלוסיות נזקקות ולמטרות מיגון וחיטוי מוסדות באמצעות משרד הרווחה ולבקשתו. הוועדות פעלו לאיגום משאבים על מנת לייצר ערך נוסף לסיוע במשבר הלאומי.

ועדת העזבונות הקצתה סך של 8,000,000  ₪ לסיוע למשפחות נזקקות להספקת תווי קניה לרכישת מזון באמצעות משרד הרווחה. כמו כן, החליטה הוועדה להקצות סך של 3,500,000 ₪  למימון ציוד מיגון וחיטוי לאנשי הצוות במוסדות רווחה.

הוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות, החליטה להקצות סל נוסף של 3 מליון ₪ למשרד הרווחה למימון ציוד מיגון וחיטוי לאנשי הצוות במוסדות רווחה וזאת בהתאם לפסק הדין של בית המשפט המחוזי מרכז (בת"צ 61580-11-15 ליוטרובניק ואח' נגד דינמיקה רשת חנויות תקשורת בע"מ (השופטת הדס עובדיה).

כספים אלה מתווספים לסך של 17 מיליון שקלים שהוקצו בשבוע שעבר למוסדות הרפואיים ברחבי הארץ על ידי הוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות.

ועדת העזבונות היא וועדה ציבורית לקביעת ייעודים של עיזבונות ותרומות לטובת המדינה אשר מנוהלים על ידי האפוטרופוס הכללי, במשרד המשפטים. הוועדה לחלוקת כספים היא ועדה שהוקמה לפי תיקון לחוק תובענות ייצוגיות ומנוהלת על ידי האפוטרופוס הכללי ומקצה כספים בהתאם להחלטות בית המשפט בהליכים השונים.

כתיבת תגובה