תשאירו את הרב קו בבית: ב-2020 תשלמו בסלולר

תגידו שלום לרב קו: מהפכת התשלום בתחבורה ציבורית מתקרבת • אלה הזוכות שהוכרזו על ידי הוועדה שהקימה הרשות לתחבורה ציבורית ומשרד התחבורה • בתוך כחודשיים יגישו הזוכות את האפליקציות המוכנות לתפעול • הכניסה לתוקף של האפליקציות החדשות תהיה במהלך 2020

תחנת אוטובוס | צילום: ענת הרמוני, פלאש 90

פורסמו שמות הזוכות במכרז האפליקציות לתשלומי רב קו. בנק דיסקונט יחד עם החברות סלופארק והופאון המעורבת באפליקציית רב קו (שיחד יפעילו את אפליקציית פייבוקס), חברת האשראי ישראכרט וקבוצה נוספת של החברות מוביט ופנגו שניגשו למכרז עם בנק הפועלים (שיפעילו יחד את האפליקציה לתשלום באמצעות אפליקציית ביט).

החברות יגישו את האפליקציות שלהן כשהן מושלמות לתפעול בתחבורה הציבורית בתוך כחודשיים מהיום, ולאחר מכן אלה תיבדקנה. החל מ-2020, אם התכניות יעלו כמצופה, תהיה אפשרות לשלם על נסיעות בתחבורה ציבורית באופן רטרואקטיבי, באופן שמייתר למאות אלפי משתמשי תח"צ את השימוש בכרטיס הרב קו. לפי פרשנות ב'כלכליסט', החברות הזוכות לא גובות עמלות תיקוף, ולפי החישוב שפורסם ייחסכו למשרד התחבורה כ-100 מיליון שקלים שעד כה נגבו ע"י רב קו.

בשלב הבא במסגרת ההליך, תבחן הרשות הארצית לתחבורה ציבורית את יכולות המערכות באינטגרציה מול מערכות התשלום.

אפליקציית התיקוף החדשה נועדה להקל על אפשרויות התשלום של הנוסעים בתחבורה ציבורית. החברות הזוכות התחייבו, "להעמיד מרכז שירות לקוחות לטובת משתמשי התחבורה הציבורית". בנוסף נקבע במכרז כי, "החברות לא יעשו שימוש במידע הנאסף מנוסעי התחבורה הציבורית, ללא אישור, בין השאר לטובת פרסום".

על פי נתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, במהלך 2018 בוצעו 886 מיליון נסיעות, ממוצע של כ-3 מיליון נסיעות ביום. על נסיעות אלו הוציא הציבור כשלושה מיליארד ₪ באמצעות קניית נסיעה יומית, שבועית או חודשית. המכרז החדש יאפשר לנסוע באמצעות האפליקציה או כרטיס הרב קו החכם באופן חופשי בתחבורה הציבורית ולשלם באמצעות הוראת קבע בכרטיס אשראי או בחשבון הבנק.

 

החישוב ייעשה באופן פרטני לכל יום על פי התעריפים בכל מקום, כך שעל נסיעה ראשונה ושנייה באותו יום ייגבה התשלום, אולם מהנסיעה השלישית ואילך, הדבר ייחשב כחופשי יומי. כמו כן, אם באמצע החודש יתברר למערכת שהנוסע צבר החודש מספיק נסיעות כמחירו של חופשי חודשי, המערכת החכמה תעצור את הגבייה ולא יירשם חיוב נוסף בחשבון הנוסע עד לסוף החודש.

המכרז שתוצאותיו פורסמו, עסק בין היתר במקרים של נוסע אשר אפשרויות התשלום שלו נחסמו; כרטיסי רב קו גנובים; הכחשות נסיעות ע"י נוסעים; זיכויים וחיובים. כמו כן, פרק נכבד במכרז עוסק בהרחבה באבטחת המידע של משתמשי התחבורה הציבורית.

5 תגובות ל: "תשאירו את הרב קו בבית: ב-2020 תשלמו בסלולר"

  1. מה לגבי נסיעות בינעירוניות –
    ת"א-ב"ש וכו'? איך יחושב וייגבה סכום הנסיעה?

  2. אם לילד או להומלס איין טלפון סלולרי אז לא ייסע באוטובוס מה אתם אהבלים יש צדיקים חצי עם שאיין להם סלולר בכדי שתמונות לא צנועות לא יקפצו על המסך אז אתם עושים אפרטהייד טיפשים

  3. אני רוצה לדעת? איך קשישים ואנשים שאין להם פלפון ישלמו על הנסיעה?

  4. רק לדפוק את הקשישים

  5. מה ישו מי שיש לו רב קו של נכים אך יקחו כסף או מי שאין לו טלפון חכם כגון המבוגרים החרדים ועוד

כתיבת תגובה