‏הגליל מתקרב למרכז: קטע נוסף של כביש 6 ייסלל

כביש  6 ממשיך צפונה – ממחלף סומך עד ראש הנקרה • אורכו של כביש 6 כיום הוא 194 קילומטרים, ואחרי ההרחבה יעמוד על 228 קילומטרים • "המשך סלילתו של כביש 6 צפונה, היא חלק מחזון 'מחברים את ישראל' שאותו אני מקדמת מיום כניסתי לתפקיד, במטרה לחבר את הפריפריה למרכז ולגשר על המרחקים בין כל חלקי המדינה", אמר השרה רגב

כביש חוצה צפון שנחנך ב-2019 | צילום: עין השופט הפקות

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה אתמול להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את בקשת משרד התחבורה להמשך הסלילה של כביש 6, בקטע שבין מחלף סומך ועד מחלף מכר. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה לפיתוח חלקו הצפוני של כביש 6 ממחלף סומך ועד מחלף ראש הנקרה.

חברת 'חוצה ישראל', האחראית על תכנון והקמת של הכביש, הציגה אתמול למועצה הארצית לתכנון ובנייה תוכנית סטטוטורית מפורטת לפיתוח חלקו הצפוני של כביש 6, בקטע שבין אבליים (צפונית לסומך) למכר. זאת, במסגרת תוכנית משרד התחבורה לפיתוח חלקו הצפוני של כביש 6 ממחלף סומך ועד מחלף ראש הנקרה, באורך כולל של כ-34 קילומטרים.

התכנון כולל את המשך סלילת כביש 6 כדרך דו-מסלולית בעלת שלושה נתיבים לכל כיוון, הקמת שני מחלפים חדשים, אבליים ומכר וכן הסדרת דרכים חקלאיות ומעברים חדשים. אורכו של קטע זה הוא כ- 14 קילומטרים.

במקביל לכביש, מתוכננת הקמת מסילת ברזל עתידית, מסילת הגליל המערבי, שתהווה המשך ל'מסילת זבולון'. המסילה החדשה תתחבר למסילת עכו-כרמיאל, ותאפשר את המשך הקמת מסילת הברזל צפונה. תוואי מסילת הברזל יאושר סופית בתוכנית מפורטת משלימה שתוגש לאישור המועצה הארצית לתכנון ובניה.

התוכנית הוצגה למועצה הארצית לתכנון ובנייה לאחר שנדונה ואושרה על ידי הועדה המשותפת לתחבורה יבשתית, ולאחר קבלת חוות-דעת המשרד להגנת הסביבה לתסקיר השפעה על הסביבה. עם אישורה להפקדה, תועבר התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

התוכנית המפורטת למקטע הבא של הכביש, ממחלף מכר ועד למחלף ראש הנקרה, תוגש לאישור המועצה הארצית לתכנון ולבנייה במהלך שנת 2021.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "המשך סלילתו של כביש 6 צפונה, היא חלק מחזון 'מחברים את ישראל' שאותו אני מקדמת מיום כניסתי לתפקיד, במטרה לחבר את הפריפריה למרכז ולגשר על המרחקים בין כל חלקי המדינה.

"אפעל במרץ לקידומה של מסילת הרכבת הצפונית המשתלבת בתוכנית, כדי שתוך שנים ספורות יוכל כל תושב בצפון הארץ להתיישב בקרון ולרדת ממנו בתל אביב, לאחר נסיעה נוחה ומהירה", אמרה.

משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל ממשיך בפיתוח כבישי צפונה ודרומה. סלילת המקטע הצפוני עד ראש הנקרה, תכפיל את קיבולת צירי האורך בצפון הארץ, ותאפשר תנועה מהירה, בטוחה וזורמת גם בשעות השיא. אורכו של כביש 6 כיום הוא 194 קילומטרים. עם השלמת המקטע הצפוני עד שלומי, יגיע אורכו של הכביש ל-228 קילומטרים.

כתיבת תגובה