1,000 יח"ד בפרויקטי התחדשות עירונית הופקדו בי-ם

תנופה נוספת להתחדשות השכונות בירושלים, דרגנועים לרכבת הקלה ושטחי ציבור | הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להפקיד ארבע תכניות להתחדשות עירונית בירושלים הכוללות כ-1,000 יחידות דיור | באלו אזורים הופקדו התוכניות, ומה הן כוללות? כל הפרטים

תוכנית רחוב התקופה | הדמיה: ביטמן-בן צור אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, ירושלים, בראשות עמיר שקד, החליטה בראשית השבוע (א') על הפקדת ארבע תכניות להתחדשות עירונית הכוללות סה"כ כ-1,000 יחידות דיור בירושלים. 

התוכנית ברחוב התקופה, הינה על שטח כולל של כ-3 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות שמעוני, התקופה והרצוג. התוכנית מציעה הקמת 104 יחידות דיור ב-2 מבנים המשלבים בינוי בגובה 14 קומות כלפי רחוב התקופה ו-4 קומות תעסוקה ומסחר כלפי רחוב הרצוג. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבת מדרכות, מסחר ותעסוקה בחזיתות פעילות, גינה ציבורית ומעברים מהשכונה לציר הרכבת הקלה. בנוסף, 250 מ"ר שיוקצו עבור שימושי תרבות וקהילה ו-250 מ"ר עבור בית כנסת.

ברחוב הרצוג מבוצעות בימים אלה עבודות הפיתוח של הקו הירוק של הרכבת הקלה, והמתחם עתיד ליהנות מגישה אליו.   

במתחם מצויים כיום 2 מבני שיכון ישנים בני 3-4 הכוללים 31 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

התוכנית הינה ביוזמת חברת "גלקופ", ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית ברחוב טשרניחובסקי, הינה על שטח כולל של 7 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני. התכנית מציעה כ-200 יחידות דיור ב-4 מבנים בגבהים משתנים. בקומות הקרקע של הבניינים יוקמו חזיתות מסחריות ושטחי ציבור לטובת גני ילדים, שימושים קהילתיים ובית כנסת.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מרחב ציבורי איכותי ובו הרחבה משמעותית של המדרכות, פיתוח מעברים בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני על ידי דרגנועים להנגשת תחנת הרק"ל לשכונת רסקו, ולקישור המשכי ורציף בין חלקי השכונה עד לציר הרכבת הקלה ותחנת הרכבת ברחוב הרצוג. כן מוצעת כיכר ציבורית ושטח ציבורי פתוח בין המבנים, המהווה המשך רציף של שטח פתוח שכונתי מרכזי. 

במתחם מצויים כיום 2 מבני שיכון ישנים בני 3-4 קומות, הכוללים 108 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים, ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

שתי התוכניות ברסקו אושרו להפקדה בהתאם לתוכנית האב שאישרה הוועדה המחוזית לשכונה בחודש יוני השנה.

התוכנית ברחוב ברזיל, בשכונת קרית יובל, הינה על שטח כולל של כ-10 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות ברזיל ואולסוונגר, אשר סומן כאחד המתחמים להתחדשות בתוכנית האב לשכונה. התוכנית מציעה את 600 יחידות דיור שיוקמו ב-4 מבנים בני 20 קומות. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הרחבה משמעותית של המרחב הציבורי במפלס רחוב ברזיל ובמפלס רחוב אולסוונגר, שדרה ורחבות ציבוריות המשלבות שטחי מסחר, שטח של כדונם וחצי הכולל שימושים ציבוריים שונים, ושתי מערכות דרגנועים לטובת חיבור בין מפלס רחוב ברזיל ורחוב אולסוונגר ושיפור נגישות התושבים לציר הרכבת הקלה ברחוב הנטקה.

במתחם קיימים חמישה מבני שיכון ותיקים בני 8 קומות הכוללים 153 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

התוכנית הינה ביוזמת חברת אבני דרך, ונערכה על ידי משרד יגאל לוי  אדריכלים.

תוכנית רחוב דהומיי | הדמיה: משרד בריידמן-אגמון אדריכלים

התוכנית ברחוב דהומי, בשכונת קריית מנחם, הינה על שטח של 2.5 דונם. התוכנית כוללת 143 יחידות דיור שייבנו במבנה אחד של 10 קומות ובמבנה נוסף של 20 קומות. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת בין היתר את שיפור של המרחב הציבורי, על ידי הרחבת רחוב דהומי, 130 מ"ר עבור שטחי ציבור לטובת כיתת גן ילדי,  ו-220 מ"ר לטובת מוסדות קהילה.

במתחם קיים מבנה שיכון ישן בן 4 קומות, ובו 32 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית הינה ביוזמת חברת יהודה רחמים, ונערכה על ידי משרד בריידמן-אגמון אדריכלים.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי: "התוכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות מעבר לתוספת יחידות דיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שדרוג משמעותי של מרחב ציבורי, הנגשת תחנות הרכבת הקלה על ידי דרגנועים ושדרוג של רמת השירותים העירוניים. התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, יחד עם שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. זאת, בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אמש אישרנו עוד 1,000 יחידות דיור שיאפשרו לזוגות צעירים ומשפחות צעירות לקבוע את מקום מושבם בבירה. ירושלים עוברת בימים אלה מהפך ומאשרת אלפי יחידות דיור חדשות שעתידות להתווסף לעיר בשנים הקרובות, בדגש על התחדשות עירונית, וזאת בנוסף לבניית מתחמי תעסוקה ושדרוג התשתיות".

כתיבת תגובה