1,500 לכל סייעת? מסתבר שגם לסייעות החרדיות מגיע

בשורה לעשרות אלפי סייעות בבתי הספר ובגני הילדים: יקבלו מענק של 1,500 שקל לרגל פתיחת שנת הלימודים | אלא שמלכתחילה המענק אמור היה להגיע לעובדות גני העירייה והממ"ד העירוני בלבד – בעוד הרשתות הפרטיות הודרו מהמענק | עתה, לאור התערבות יו"ר יהדות התורה, ההסכמות כוללות גם את גני המוכש"ר, וייכללו בהם סייעות פדגוגיות, חינוכיות, רפואיות וחונכות לתלמידים בודדים | סייעות שיועסקו בקייטנה ביולי יקבלו תוספת לשכרן בסך 75 שקל לכל יום עבודה | סייעת שתחליף גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בנוסף לשכרה

ח"כ גפני | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גם הסייעות החרדיות בגני המוכש"ר יזכו למענק של 1,500 שקלים לרגל פתיחת שנת הלימודים. בפעילותו של יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, מגיעה הבוקר בשורה טובה לכ-50 אלף סייעות בבתי הספר ובגני הילדים שהודרו עד כה מהסכם שחתמה ההסתדרות, האוצר והערים הגדולו ולפיו, כל סייעת תזכה למענק של 1,500 שקלים לרגל פתיחת שנת הלימודים. עתה, כאמור, המענק, שישולם ב-1 באוקטובר, יינתן גם לסייעות פדגוגיות, חינוכיות, סייעות רפואיות שיקבלו את המענק, וחונכות לתלמידים בודדים גם במסגרות ביתיות – כולל מי שעובדות בגני מוסדות 'מוכר שאינו רשמי' (מוכש"ר). בנוסף, סייעות שיועסקו בקייטנה במהלך חודש יולי יקבלו תוספת לשכרן בסך 75 שקל לכל יום עבודה. סייעת שתחליף גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בנוסף לשכרה עבור כל יום בו בוצעה ההחלפה.

במקור, ההסכם התאפשר לאחר שיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הורה להקצות לכך תקציב מיוחד מתוך עסקת החבילה, כאשר המהלכים הללו הם פתח לרפורמה מקיפה וחסרת תקדים בשכר הסייעות, שתצא לדרך בשנת 2023 ותביא לשיפור ממשי בתנאי שכרן, מעמדן וזכויותיהן.

על ההסדר במתכונתו הראשונה בירכו שורה של אישים, שלא דאגו לזכויות הסייעות החרדיות. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי "עבודתן הקשה של הסייעות ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים. חינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלנו ולכן אנחנו מעבירים עוד ועוד החלטות בכדי לשפר את איכות הצוותים שמטפלים ומחנכים את ילדינו. נמשיך לקדם רפורמות משמעותיות במבני השכר של העובדים והעובדות במשק הישראלי במטרה לגייס הון אנושי איכותי יותר שמשפיע על העתיד של כולנו".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסייעות בגנים עושות עבודת קודש בחינוך ילדינו, וזאת בתנאים קשים של מחסור בכוח אדם ונטל הולך וגובר על כתפיהן. ההסכם הוא בשורה לסייעות ומעלה על נס את תרומתן הגדולה למערכת החינוך, וזאת לקראת רפורמה נרחבת שתשפר משמעותית את תנאיהן ומעמדן. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק".

הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי בר נתן: "ההסכמות עם ההסתדרות ומרכז שלטון מקומי יסייעו לנו בשימור הסייעות המתמידות ובגיוס סייעות מצוינות לטובת בתי הספר של החופש הגדול. זהו צעד נוסף למען שיפור מערכת החינוך בישראל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: ״מרכז השלטון המקומי ימשיך לפעול למען שיפור תנאי שכרן והעסקתן של כלל הסייעות, תוך דרישה לבצע רפורמה מקיפה בנושא. חינוך ילדינו, והתפקיד המרכזי שהסייעות ממלאות בו, הוא הנושא החשוב ביותר, הוא העתיד והביטחון שלנו, ולכן מבחינתנו הוא הראשון במעלה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "מתוך הכרה במעמדן ובחשיבותן של הסייעות במערכת החינוך בישראל, המטלות המתרבות, העומס והאחריות ההולכים וגוברים, הסתדרות המעו"ף העלתה לראש סדר העדיפויות את הטיפול בתנאי העסקת הסייעות. זהו חלק מרפורמה מקיפה בשכרן של הסייעות במטרה להעלות את קרנו של המקצוע החשוב הזה והפיכתו לפרופסיה".

4 תגובות ל: "1,500 לכל סייעת? מסתבר שגם לסייעות החרדיות מגיע"

  1. מה עם הסיעות בחינוך המיוחד? הם לא עובדות קשה מספיק? אותם לא מתגמלים???הם אלה שגם בקורו נה דמם הופקר והם רצו לעבודה , אז מה עכשיו להם לא דואגים???

  2. לאחר בירור, הסייעות של רשתות החרדיות לא קבלו ולא זכאים למענק של ה 1500 ש"ח
    פשוט חוצפה

  3. האם גם הסייעות שבפנסיה מקבלות

  4. אני עובדת בגן חבד"מוכר שאינו רישמי ולא קיבלנו תוספת,ממש ביזיון

כתיבת תגובה